embryo te klein eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door juffie1987, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie1987

21 okt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Lees wel veel mee maar heb mij nu voor het eerst aangemeld omdat ik op zoek ben naar andere die ervaring hebben met het volgende.
    Gisteren ben ik naar de vk geweest voor mijn eerste echo (heb al een dochter en ben nu voor de 3e x keer zwanger, 2e werd een miskraam met 4 weken en 3 dagen). Omdat ik erg onzeker was na mijn miskraam mocht ik al vroeg komen. Ik ben volgens mijn eigen berekening 6 weken en 4 dagen. Ik kreeg een inwendige echo en ze zag meteen dat het (te) klein is voor 6 w 3 dagen. Ze kwam uit op 5,5 week en zag geen (vk en ik twijfelde heel even omdat we licht iets zagen knipperen maar dat was gissen) hartactie. Mijn eisprong heb ik gevoeld plus dat ik al na 10 dpo positief testte dus mijn ovulatie kan niet later geweest zijn. Zijn er anderen die ook zoiets hebben mee gemaakt en toch een positieve echo later hebben gehad? Ik heb volgende week weer een echo en ga zelf van het slechte nieuws uit, ook omdat de vk het eigenlijk wel zo bracht dat dit niet goed zit. Ondanks dat ik er rekening mee houd dat de kans groot is dat het mis gaat ben ik toch benieuwd naar positieve verhalen. Alvast heel hartelijk dank voor voor het delen!

2. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Ik heb zo iets niet gehad maar ik weet wel dat je niet echt uit kunt gaan van de eerste meting.
    een tiende van een millimeter kan al een dag verschillen. Het gebeurd wel vaker dat mensen eerst terug worden gezet om daarna vooruit te worden gezet bij de volgende echo. Ook zegt het niks dat je geen hartactie hebt gehad. Dit is meestal pas in beeld met 6 weken en ook dan kan het zijn dat mensen het niet zien en dat als je week later komt het gewoon te zien is.

Ik hoop dat het goed gaat bij je. Sterkte.

3. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar het komt zeker vaker voor dat ze op zo'n korte termijn qua meting er iets naast zitten. Wat hierboven al staat, een millimeter verder en je bent gelijk een paar dagen langer zwanger. Ik zelf had een echo met 7.4 (dacht ik), de verloskundige meette toen 7.0 weken. Met 10.1 weer voor een echo en toen werd het ineens 11.0. Dus het kan echt wel wisselen. En het teken dat je misschien iets zag knipperen vind ik positief klinken.
    Ik zou zeggen: hou hoop! En hopelijk volgende echo een mooi kindje met een kloppend hartje!

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    O, dat geeft zo'n stress!

2 dingen; weinig vk's hebben echt goede apparatuur wat op deze termijn heel erg veel kan schelen. 1mm scheelt de wereld op deze termijn.

andere, hartactie ontstaat in de 6e week, wellicht was je net te vroeg.

Sterkte met wachten tot de volgende echo, het zit je natuurlijk alles behalve lekker.

5. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    De eerste echo bij deze zwangerschap gaf een meting van 6+6 weken terwijl ik achteraf toen gewoon 7+2 weken was.
    1 millimeter is direct al een paar dagen verschil.

Ik hoop voor je dat de volgende echo gewoon goed nieuws geeft.

6. missl87

missl87 Actief lid

6 jul 2015
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was er van overtuigd dat ik mijn eisprong ook had gevoeld.. daarnaast had ik een hele regelmatige cyclus dus toen ik mijn termijnecho had zou ik 10 weken en 1 dag zwanger zijn volgens mijn berekening en die van de verloskundige.

Toch bleek na opmeten van het vruchtje dat ik pas 8 weken en 5 dagen was.

Volgens de VK kwam dit vaker voor.. het kan ermee te maken hebben dat het bevruchte eitje er wat langer over heeft gedaan om in te nestelen..

Maak je niet te druk waarschijnlijk is het allemaal in orde :) ik ben nu bijna 20 weken zwanger! Ik duim iig voor je :)!

7. juffie1987

21 okt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje, wat een ontzettend positieve en lieve berichtjes! Dank jullie wel. Moet zeggen dat ik nu stiekem weer wat hoop gekregen heb. Ik laat het jullie weten. In ieder geval hartelijk dank voor jullie berichtjes!

8. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kreeg een echo met 6+6. Vk gaf toen ook aan dat het er niet goed uit zag. Te klein en een te traag hartje. Ze kwam hooguit uit op 6 weken. 1,5 week later weer een echo, toen was ik opeens 8+1 Terwijl ik adhv de eerste echo op 7+3 zou moeten uitkomen. Nu de termijnecho en die is 11+2 geworden. Dit is alsnog mijn normale termijn, terwijl ze eerst zeiden dat ik toch echt een volle week minder ver zwanger was. Het kan dus alle kanten op. Ik hoop het beste voor je! Dikke knuffel, ik weet hoe onzeker deze tijd is.

9. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik had met 5.5 weken ook eerste echo en geen hartactie, week later wel, denk dat het gewoon beetje te vroeg was. Misschien late innesteling gehad?

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bij de eerste met 6+1 een echo en exact 6+1 en hartactie.
    Bij de tweede met 6+0 een echo, was 5+6 en hartactie.
    Bij de derde met 5+5 een echo en was 5+5 en had hartactie.

Nu was nummer 2 na de eerste inwendige echo, daarna elke keer 4/5 dagen achter in groei, maar ze ligt toch echt in haar bedje nu ;). Snap je zorgen; maar het komt echt heel vaak voor!

11. juffie1987

21 okt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals bedankt voor het reageren! Doet mij goed. Ben erg onzeker. Ene moment denk ik; t is vast gewoon goed, heb tenslotte nog gewoon zwangerschapsverschijnselen en geen bloedingen. Andere moment denk ik ; t is gewoon niet goed, de verschijnselen worden niet erger. Zoals je leest, ik maak mezelf helemaal gek. Vandaag toch maar met m'n ouders delen, zal ook wel fijn zijn.

12. juffie1987

21 okt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer echo gehad. Ietsje positiever maar nog steeds onzeker. We hebben nu wel een kloppend hartje gezien maar grootte kwam overeen met 6 weken. vk was best positief, denkt dat ik gewoon 6 weken ben. Ik zelf denk dat ik 7 weken en 4 dagen nu ben. Heb 9 dpo al positief getest. Dus kan bijna niet kloppen die 6 weken. Pfff op naar volgende week.

13. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Wat fijn een kloppend hartje! Ik was vorige week teruggezet van 8 naar 7.2 schrok er ook beetje van maar VK vond dat ok

14. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Jippie een kloppend hartje! Dat is in ieder geval goed nieuws!! De rest is afwachten. Zoals al anderen zeiden: het is zo klein en 1 mm scheelt al heel veel... als het maar leeft én en groeit, dat is voor nu het belangrijkste.

15. juffie1987

21 okt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer naar de vk geweest. Weet nog steeds niks. Zelfs kleiner dan vorige week maar was niet goed op te meten/zichtbaar. Wel weer hartactie en een 2e vruchtzak te zien dus zou ook nog een 2-ling geweest kunnen zijn. Wel maar 1 embryo. Deze was niet goed te zien dus kunnen 3 dingen betekenen zei de vk; vruchtje groeit niet goed genoeg, het was een 2-ling maar nu nog maar 1 maar dat zou de vroege positieve testen kunnen verklaren of t vruchtje was gewoon niet goed zichtbaar op deze echo.
    Nu 2 weken wachten, pfff echt niet leuk meer. Ervaringen iemand?

16. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    geen ervaring wil je alleen wel heel veel sterkte wensen in deze onzekere tijd!!!

17. juffie1987

21 okt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!

18. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Geen ervaring, maar ik weet wel dat dat onzekere killing is!

Sterkte met wachten!

19. Fauna

Fauna Bekend lid

22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Wat vervelend dat je nog steeds geen zekerheid hebt, hier in hetzelfde schuitje maar ik heb er ook af en toe wat bloedverlies bij. Hier ook een tweede vruchtzak gezien maar met 6.3 weken nog geen hartactie. Wens je heel veel sterkte.

20. juffie1987

21 okt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Fauna en sunshine! T is echt killing inderdaad. Ben niet constant verdrietig/onzeker maar juist van goed gevoel naar weer slecht gevoel maakt t zo verschrikkelijk.
    Sterkte, Fauna. Wanneer heb jij weer een echo? Welk gevoel heb je er zelf bij? En merk je iets qua zwangerschapsverschijnselen?

Deel Deze Pagina