Hallo Dames ik wou graag vragen waneer bij jullie na de miskraam de hormonen uit het lichaam waren ik heb 8 april een miskraam gekregen en heb vandaag even een test gedaan en die gaf een streepje aan wat je haast niet ziet alleen goed in het licht we willen graag weer verder met zwanger worden vandaar dat ik dit vraag ik hoop op reactie's liefs
Volgens mij kan het wel tot 4-6 weken duren voordat de hormonen uit je lijf zijn. Maar als het een heel licht streepje is, zou die over een paar dagen toch donkerder zijn als je zwanger bent, dus misschien moet je dan over een paar dagen weer testen?
Het zal waarschijnlijk nog hcg zijn van je zwangerschap , kan idd soms wel ff duren voordat dat uit je lichaam is .Heb je een controle echo gehad of je alees hebt verloren ??? sterkte ermee , liefs marjon
Maar waarom moet je wachten? Je kan toch gewoon doorgaan met zwanger worden. Zie dat je ovulatie over 5 dagen is. Klussen zou ik zeggen.. als je zwanger bent zal het lijntje donkerder zijn dan dat het vandaag was.
hallo we willen ook niet wachten , maar 8april heb ik een mk gekregen met 10 weken vruchtje was 8weken ik heb gisteren een test gedaan 12 dagen na de mk en die was licht positief dus ik heb nog hormonen van de mk , ik heb namelijk gehoort dat als je nog wat hormonen in je lichaam hebt je geen eisprong hebt? we blijven ook gewoon door klussen we zien vanzelf wel hoe en wat Liefs Maria
Dat is niet waar. Na een miskraam (en als je natuurlijk helemaal schoon bent in de baarmoeder) dan kun je gewoon weer zwanger worden. Omdat er nog HCG in het lichaam aanwezig is, is het moeilijk vast te stellen of je echt zwanger bent of dat het nog HCG van de vorige zwangerschap is. Schijnt dat je bij de dokter kan bloed prikken en 2 dagen later weer om te zien of je HCG is toegenomen. In dat geval ben je zwanger.
Ik heb ook begrepen dat je gewoon weer zwanger kunt worden. Ik heb zelf een missed abortion gehad en 2 curretages daarna. De gynacoloog vertelde dat de eerste menstruatie rond de 6de week na de miskraam verwacht word. Wel vertelde hij me erbij dat je gewoon zwanger kunt worden, maar, word je dat nog vóór je eerste menstruatie, heb je íets meer kans op een miskraam. Ik kan me ook wel voorstellen dat het lichaam herstellen moet.. Ik wil zelf ook HEEL graag verder klussen, maar we wachten voor de zekerheid toch maar even mijn eerste menstruatie af..
Heel apart, want tegen mij is juist gezegd dat de kans op herhaling niet anders dan normaal is. Anders raden ze je af om zwanger te worden eerste maand. En als het een foutje van de natuur is geweest, hoeft dat natuurlijk niet weer te gebeuren. Dus ik denk dat de kans op een miskraam niet groter is dan anders. Zal het overigens a.s. donderdag wel even vragen aan de gyn.
Ten eerste maria: sorry te horen dat je een miskraam hebt gehad! Volgens mijn vk kan het, na een curettage, ruim 4 weken duren voor de hormonen uit je lijf zijn. Zelf ben ik 8-4 gecuretteerd na een MA. Na 1 week was mijn test nog knalpositief, nu (bijna 2 weken na curettage) is hij nog heel licht positief. Ik wil graag zeker weten dat ik straks een negatieve test heb. Ten eerste omdat je dan bijna zeker ben dat alles weg is. Ten tweede als wij straks (na mijn 1e menstruatie) weer zwanger willen worden is het fijn om te weten dat een evt. positieve test niet vals positief is, maar dat je dan echt weer zwanger bent. Ik kreeg trouwens te horen dat ik de eerste maand beter niet zwanger kon worden, maar beter kon wachten tot ik eerst weer een keer ongesteld was geweest. Maar naar wat ik begrijp is het advies bij elke arts anders. Ik moet 6 mei sowieso terug naar de gyn.
Oké, tsja dat kan, ik heb vaker gehoord/gelezen dat er iets meer kans is op een tweede miskraam direct erna. Of dat nu alleen bij curretage is, dat weet ik dan weer niet. In ieder geval bevestigde de gynacoloog voor mij hetgeen wat ik al vaker gehoord had. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ontzettend graag weer zwanger wil worden, maar aan de andere kant dit ook graag goed af wil sluiten, dus of het nu wel of niet meteen kan, ik wil ter afsluiting mijn eerste menstruatie sowieso afwachten. Dat is persoonlijk, en zal voor iedereen anders liggen.
Sommigen hebben inderdaad ook de tijd nodig om het te verwerken en dan is het afwachten van een menstruatie een goed idee. Voor mij is mijn kinderwens zo groot dat ik eigenlijk gister weer zwanger wil zijn. Misschien moet de klap nog komen, misschien waren de 2 dagen vol tranen wel genoeg.