vorig jaar in juni heb ik mijn theoretisch rijexamen afgelegd en was geslaagd nu kun je in belgie kiezen ofwel rij je 3 jaar met begeleider ofwel 3 maanden met rijlessen. ik heb toen voor de 3 jaar met begeleider gekozen omdat mijn schoonpa mij zou leren rijden. maar nu is het zo dat mijn schoonpa van shift is gewisselt en ik dus niet meer kan rijden met hem. nu zei mijn man van een klein autotje(onze is een automaat en als ik daarmee examen ga doen mag ik niet met een handgeschakelde rijden) te kopen en met hem leren rijden maar eigenlijk mag mijn man nog niet begeleiden omdat hij nog niet 8jaar zijn rijbewijs heeft. hij zegt dat er erg weinig kans is dat we gesnpt worden maar ik zou het risico liever niet nemen. nu wilde ik rijlessen volgen maar dit kost 1000 en mijn man geeft dat liever aan een autotje. maar ik heb zoiets van als ik rijlessen neem ben ik wel zeker dat ik over 3 maanden mijn rijbewijs heb maar als we een autotje kopen heb ik ook wel een autotje voor de deur staan als mijn man werken is. wat zouden jullie kiezen?
Wat een vreemd systeem zeg, nog nooit van gehoord! Dat je gewoon mag leren rijden van een ieder die al langer dan 8 jaar een rijbewijs heeft ! Dat kun je hier wel vergeten Ik zou het ook liever aan een autootje met begeleider uitgeven, maar ik zou dan wel willen leren rijden van iemand die ook echt langer dan die 8 jaar een rijbewijs heeft... 1000 euro voor lessen is veel geld, maar hier is dat heel normaal
Ik zou voor die 1000 euro gaan. Je hebt, in jouw geval, dan zekerheid, zit niet aan iemand gebonden en mag in elke auto rijden!
1000 euro uitgeven voor rijlessen... heb je veel meer zekerheid... en ik vind het niet veel voor rijlessen haha autotje komt altijd later dan wel dnek ik zo
als ik voor de rijlessen ga weet ik zeker dat ik opver een paar maandjes men rijbewijs heb maar als ik met men man ga rijden wel je weet hoe dat gaat... vandaag geen tijd, morgen geen zin, dan te moe. ga hem echt moeten ompraten vind die 1000 dan wel goed besteed.
Ja het is wel het snelst denk ik, zoals al eerder gezegd... 1000 euro is hier in NL niks voor rijlessen
klopt, 1000 euro is hier niks, ik was 3 jaar geleden 980 euro kwijt voor mn hele rijbewijs en nu hoor ik zelfs bedragen van boven de 1800-2000 euro. Belachelijk
jep, 60 euro per les (1,5 uur) en aan 30 lessen zit je al snel als het niet meer is... Ik betaalde in 2000 al 100 gulden per les (nouja eerste lessen 95 daarna 100, ik zat overigens niet bij een heel goedkope moet ik toegeven) maar dat maal 34 lessen + nog geld voor het examen (theorie + praktijk) en het rijbewijs zelf. Omgerekend in euro's, gaat het ook aardig richting de 2000 euro.. en dat was toen al Dus als nederlander is het gemakkelijk denk ik om te zeggen: gaan voor die 1000 euro @devil: hoeveel lessen heb jij gehad en wat heb jij er voor betaald dan? Nogal een verschil ook als je vergelijkt met mijn bedragen en dat waren bedragen die bij ons in de omgeving allemaal wel betaald werden. Nouja 10 gulden verschil per les zat er wel in misschien, maar meer dus niet.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar dat Belgische systeem. Drie jaar met begeleider rijden? Hoe werkt dat dan als ik vragen mag? Moet je dan ook wekelijks rijden ofzo en dat ergens vastleggen? Of moet je je ergens melden als je gaat rijden samen? Neem tenminste aan dat je niet drie jaar lang níet achter het stuur kruipt en vervolgens je rijbewijs mag oppikken terwijl je drie jaar niet gereden hebt... Bijzonder systeem! Ik zou zelf voor de rijlessen gaan. Al was het maar omdat ik niet afhankelijk zou zijn van anderen (hou ik persoonlijk niet zo van...). Succes! Josien
Ik wou dat ik voor 1000 euro mijn rijbewijs had! Ik zit al tegen de 3000 aan straks..grrr. Ik zou 1000 euro aan lessen uitgeven. In Nieuw-Zeeland mag je ook gewoon met iemand rijden die al zijn rijbewijs heeft. Met de buurman bij wijze van spreken. Die hoeft dan alleen even een bordje achter het raam te doen. Als je dan denkt dat je examen kan doen en je haalt het dan krijg je daar eerst een tijdelijk rijbewijs.
haha nee dat zou heel leuk geweest zijn na 3 jaar gewoon je rijbewijs ophalen. ja mag dus een gewoon 3 jaar met iedereen rijden die 8 jaar zijn of haar rijbewijs heeft maar je moet wel een rijexamen afleggen erna die 3 jaar is het maximum dan verloopt het theoretisch rijbewijs dus als ik na 6 maanden zou zeggen nu ga ik men rijexamen afleggen dan mag ik dus gaan. ik kan dus ook met begeleider rijden en een paar uur rijlessen nemen...het is nog een discussie hier. ik zou dus ook liever die 20u rijles nemen. de prijzen vallen hier dan toch wel mee als ik het zo lees. hier is het 131 voor de eerste 2u en daarna 53 voor ieder bijkomend uur.
ik zou voor een combi gaan als dat kan! je staat toch al aangemeld voor die 3 jaar, en wanneer zijn die om? ik zou gewoon een aantal lessen nemen en kijken hoe het gaat en veel oefenen en dan op examen gaan... echt rijden leer je toch pas als je alleen gaat
Ik zou gaan voor de rijlessen. Heb je op de langere duur natuurlijk veel meer aan. Want idd zoals je zegt: als je het van je man moet leren zal er vaak iets zijn waardoor het niet doorgaat... geen zin... moe... enz. Enne... je had het al gehoord maar 1000 euro is echt een schijntje. Ik heb nu 2 maanden m'n rijbewijs. 45 lessen gehad en examen erbij: 2400 euro! Maar ja... ik heb t wel en ben er erg blij mee!
nee het is nog steeds discussie. hij zegt maar steeds van ik ga wel met je maar er komt echt gewoon niks van hoor nu rijd ik we van bij mijn schoonouders tot thuis en terug maar van steeds het zelfde stukje te rijden leer je niks. die 3 jaar zijn op 23juni 2010 om maar ik mag wel vroeger gaan dus als ik rijlessen neem en ik ben daar klaar mee en ik denk dat ik het kjan mag ik gewoon gaan dus. ik wel het liefst zo snel mogelijk omdat ik nu met 2 kindjes ben thuis en als er iets moest gebeuren ben ik steeds van iemand afhankelijk ik merk het nu extra goed nu onze kleinste zo ziek is. ik met altijd iemand kunnen bellen en als id eniet kan heb ik gewoon pech en dat begrijpt mijn man niet goed denk ik. we zullen er wel uit geraken.
ik zou het geld ook aan je rijbewijs uitgeven......en daarna kijken voor een auto naar smaak is veel beter succes met je keuze alvast grtz Ramona