wat vind je echt heel leuk en wat rete-irritant aan de leerkracht

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 13 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik was positief maar na de herfstvakantie niet meer...zoon werd/word gepest en dit heb ik meerdere keren aangegeven omdat ik het ook zag maar ze nam het niet serieus.Sinds die tijd is het veranderd.Hij hoefde ook geen vaderdag kado te maken omdat hij toch geen contact met vader heeft,hij hoefde ook niets te knutselen voor oma of mij dus hij zat toe te kijken hoe de andere kinderen een kado aan het maken waren.Zoon was hier best wel verdrietig over, het is een gevoelig onderwerp bij hem, het werd ook zonder overleg besloten dat hij niets hoefde te maken.
    Zijn verjaardag werd wel gevierd op school maar foto's kwamen niet in de schoolapp,wel van alle andere kindjes.
    Toen zoon geholpen werd aan zijn amandelen en buisjes kreeg had ze gezegd dat ze met de klas een kaart zou maken maar ze heeft ongevraagd ons adres doorgegeven aan de ouders zodat ze zelf een kaartje konden sturen.Kaartjes waren leuk maar ik had liever niet gehad dat de ouders ons adres hadden gekregen.
    Sinds de scholen weer open zijn komt er nog maar weinig in de schoolapp, alsof ze er geen zin meer in heeft.Ik heb ook nog geen idee met welke kindjes hij na de vakantie in de klas komt, ze gaan niet allemaal mee naar de volgende groep en die onduidelijkheid is niet handig bij een autist want hij wil weten of zijn vriendjes mee gaan,juf geeft hier geen antwoord op.
    Ik hoop echt dat de leerkracht volgend jaar het anders doet, het is weer afwachten.
     
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik vind dit echt heel verdrietig om te lezen...
    Wat naar zeg!
     
  3. Aries

    Aries Niet meer actief

    Positief: Als ik een vraag heb wordt er altijd bliksemsnel gereageerd via de e-mail en als ik graag iets persoonlijk wil bespreken is er gelijk een afspraak voor de volgende dag.

    Negatief heb ik eigenlijk niet. Ik ben wel eens ergens minder blij mee, maar dan geef ik het ook aan en wordt er altijd iets mee gedaan.
     
  4. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.257
    2.166
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Bij zoon (groep 6): Een meester en dat deed hem goed. Meester heeft zelf hulp ingeschakeld bij IB-er. Hij ziet onze zoon echt zoals hij is. Heeft zoon zover gekregen dat hij CITO in de klas goed maakt ipv altijd alleen. Doet echt wat hij kan, schonk aandacht aan niet alleen leren maar ook leuke challenges tijdens thuisonderwijs. En echt voor de jongens een held. Deelde privé dingen wat vertrouwen gaf.

    Bij dochter (groep 7/8): Zij heeft een juf en een meester. Iedere dag waren ze er tijdens thuisonderwijs, delen foto's van de dag. Zien mijn dochter zoals ze is. Geven haar de ruimte om te zijn wie ze is. Maar deze school en docenten zijn voor mij gewoon goud. Ze denken altijd mee. Zo maakt dochter maar de helft van taal en rekenlessen en dan de toets omdat ze het eigenlijk al kan, alleen om te monitoren. Komen ze zelf met het voorstel dat ze komend jaar in 1 VWO vast 3 vakken mag gaan doen. (Ze zijn een tweeling alleen dochter is versneld, van half 4 naar half 5). Zoeken echt naar waar er nog dingen zitten die ze heeft gemist.Maar ook naar waar ze kan groeien. Super fijn!

    Dus voor ons was dit qua leerkrachten een topjaar. (En ik werk zelf in het onderwijs en ben echt erg kritisch)
     
  5. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Als juf zijnde vind ik het fijn om mee te lezen :D
    Wat ik hier ook heel veel lees is inderdaad communicatie heel belangrijk. Dat is wat mij betreft al een nr 1.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Positief:
    Juf 1 - ze deelt veel, is een echte ouderwetse kleuterjuf, goede communicatie, lief, betrokken, enthousiast, ze denkt met je mee bij evt problemen (denk aan de Corona tijd)

    juf 2 - ken ik niet, ze is pas begonnen tijdens de Corona tijd dus voor ons nog onbekend en werkt maar 1 dag op de groep

    ik heb echt niks negatiefs over de juffen.
     
  7. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik heb ook weinig positiefs.

    Voor mij is communicatie erg belangrijk , nog belangrijker is de kennis en kunde om een kind te kunnen "lezen". Dat heb ik echt ontzettend gemist bij de juf de afgelopen 2 jaar want mijn dochter heeft haar in twee klassen gehad achter elkaar.

    Tijdens de corona periode heeft ze precies 2 x 10 minuten met de juf gesproken, geen interesse, geen hulp. Geen empatisch vermogen. Helemaal niets.

    De enige communicatie in de afgelopen 2 jaar was voornamelijk over het gedrag van onze dochter. Daarbij geen enkele suggesties over hoe zij als leerkracht daarbij kan helpen in de klas. Mijn dochter loopt ruim voor (met alle uitdagingen van dien) maar ze heeft maar een fractie van haar extra werk gedaan. Dat stoort me enorm want dat heeft dan een reden. Maar ze heeft het niet gezien, of eigenlijk ze heeft het niet willen zien. Nul hulp!
    Volgend jaar gaat ze een kleuterklas doen. Ik heb er mijn bedenkingen zijn...

    Volgend jaar nieuwe juffen. Hopelijk staan zij anders in de wedstrijd
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Klinkt gewoon alsof de juf hem pestte, wat een situatie zeg.... Hopelijk volgend jaar inderdaad echt een betere leerkracht!
     
  9. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Groep 1-2 had ze een meester. Een geweldige leerkracht. Maakte ook de mooiste verjaardagmutsen ooit. Veel contact. Merkte ook op dat ze mogelijk dyslectisch is, kreeg al in vroeg stadium extra begeleiding.

    Groep 3. Hier ging het totaal mis.
    1e juf vertrok voor de kerstvakantie. Haar conclusie klopte totaal niet. Slechte overdracht.
    2e juf. Ze schreeuwt tegen de kinderen, zij noemt het stem verheffen. Omdat de klas te druk is. Tijdens Corona tijd: geen tot geen contact. Kregen wekelijks een mailtje met huiswerk. Maar ons kind volgt een ander tempo. We werden gewoon totaal niet begeleid. Wachtwoorden klopte niet. Vragen? Je zoekt het zelf maar uit. Had echt het idee: ze heeft vakantie. Wilde ook absoluut niet in de groepsapp vd ouders. Terwijl daar constant vragen waren over het huiswerk. En Updates over de jarige kinderen enz.

    Ze is over naar groep 4. Maar ze kan echt niet lezen of schrijven. IB-er wilt: vraag maar aan de juf als ze grote teksten moet lezen. Oftewel zit telkens maar een half uur tot een uur te wachten totdat ze een keertje tijd hebben. Er zitten 28 kinderen in de klas. Een leesprogramma vind ze onzin. Pas in groep 6 kan dat evt.

    We hebben het besluit genomen om te wisselen met school. Laatste week vd schoolvakantie moeten we een aantal scholen een gesprek aangaan.
     
  10. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Juffen van de oudste tot nu toe niets op aan te merken gehad op 1 na. Allemaal super enthousiast, streng maar rechtvaardig, lief, leuk, helemaal top eigenlijk. Die ene....dat is gewoon geen leuk mens, heeft het liefst dat alle kindjes modelkinderen zijn en zodra je kind ook maar iets buiten de pas loopt dan is het aan zeg maar :rolleyes:

    De juf van de jongste is echt een hele lieve vrouw, super begaan met de kinderen en heel rustig en geduldig. Iets minder fijn is het wat betuttelende en voor mijn gevoel klein houden. Maar dat kan een gevoel zijn. Er mag soms wel wat peper in zeg maar.

    De jongste krijgt volgend jaar 1 van de oude juffen van de oudste. De oudste zei letterlijk: oh ik ben jaloers op jou! Dat is zo’n toffe juf!
     
  11. RoosAnne

    RoosAnne Actief lid

    23 feb 2018
    151
    156
    43
    Vrouw
    Juf was heel erg drammerig over een werkje dat opgestuurd was tijdens corona door dochters vader en stiefmoeder, maar dat zij kwijt was. Zij kon het niet vinden, dus moesten wij maar zoeken. Dat vonden wij heel erg vervelend. Ik heb ook aangegeven dat het me allemaal wat te veel was toen met al het huiswerk en dat leek begrepen te worden, maar desondanks kregen we wel steeds herinneringsmailtjes dat er nog wat af moest.
    Juf is daarnaast wel een lief mens en volgens mij wel een ouderwetse juf die je kind probeert te zien.

    De juf hiervoor, volgens mij ook in het afgelopen jaar, vond ik niet echt leuk. Dochter had een keer haar moed bijeengeraapt en had een op visite komende wethouder gevraagd of de burgemeester eens langs kon komen op school. Ze was apetrots, vooral ook toen het briefje kwam dat de burgemeester echt zou komen. Zelfs nog een leuk tekstje in de nieuwsbrief. En toen kwam de burgemeester en toen mocht een ander kind met dezelfde naam de burgemeester rondleiden in school. Dat vond ik echt niet oké. Daar heb ik het met de juf over gehad, maar ze snapte dat gewoon echt niet, ze was een beetje gevoelloos. Het was ook geen vergissing, ze wisten dat het mijn dochter was geweest. Terwijl ik zoiets had van: kom op, laat mijn dochter dan ook even genieten van het feit dat ze dat zo durfde te vragen en dat dat resultaat oplevert. Daardoor heb ik het idee dat mijn dochter één van de vele gezichten was.
     
  12. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Juf van de oudste kwam erg star op mij over, wel vrolijk tegen de kinderen maar tegenover de ouders kon er amper een goede morgen vanaf. Ook jammer dat ze pas na het eerste rapport met informatie kwam over hoe het met mijn zoon ging. Ipv tussendoor een keer een update dat hij nog totaal niet mee kwam met lezen...
    Dus een iets opener relatie naar de ouders toe was wel fijn geweest. Verder is ze altijd erg leuk naar de kinderen in de klas, ze doen leuke activiteiten, leuke spelletjes, laat ideeën vrij om door de kinderen uitgevoerd te worden enzo.

    de juf van de jongste is een schat, ze is nogal lang van stof, als je een mailtje stuurt met een simpele korte vraag krijg je een boekwerk van 6 kantjes terug. Maar ze geeft de kinderen zelfvertrouwen, en laat ze zich ontwikkelen in hun talent. Ook hier worden dingen mogelijk gemaakt wat uit de kinderen zelf komt, als ze een muziekstukje willen instuderen en willen optreden dan mag dat. Wil een deel van de klas naar aanleiding van een thema opeens een dier gaan knutselen, dan gaan ze dat doen.
     
  13. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Het ergste dit jaar vond ik wel dat mijn middelste zoon een rapport kreeg wat niet persoonlijk was. Er stond een eigen verhaaltje van zoon in en een standaard verhaaltje van de juf; het is coronatijd geweest en wat hebben we een vreemde tijd gehad met thuis werken etc etc.... Niet eens zijn naam er bij en geen enkel persoonlijk puntje.... Dat vond ik heel erg slecht. Verder is de rest van het jaar de communicatie ook niet goed geweest.

    Oudste heeft een drukke klas met een pittige juf. Ze bedoeld het vast allemaal goed, maar is nogal hard naar ouders/kinderen. Mag wat empatischer.

    Jongste heeft echt een fantastisch lieve juffen. Helemaal blij mee! Geregeld een berichtje met foto's van wat er in de klas gebeurd!
     
  14. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik heb echt niets als vervelend ervaren. Vond het juist heel knap hoe de juf van mijn oudste (is pas een paar jaar juf) zo flexibel was rondom thuisonderwijs en eigenlijk meteen een programma voor de kids had klaarstaan, inclusief dagelijks een filmpje en veel contact.
    Hoe zij onze dochter omschreef vond ik ook heel herkenbaar, dus volgens mij zit het wel goed :)
     
  15. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Dat zou ik ook gek vinden inderdaad. Ik vind dat eigenlijk wel iets om even aan de ouders persoonlijk te mailen, ipv op een briefje meegeven.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  16. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    De peuterjuf was fantastisch. Als ik daar binnen kwam voelde ik de rust en kalmte. Ze nam tijd voor ieder kindje en had met hen allemaal een eigen dingetje. Mijn dochter zette ze eerst even aan de tafel met een een regenboog, daar rommelde ze dan even mee terwijl ze rustig wakker werd.

    De kleuterjuf op die school was verschikkelijk. Op de eerste dag moesten we snel mijn dochter naar binnen brengen en hadden helemaal geen tijd om haar even bij te staan. Toen we haar kwamen ophalen had dochter in haar broek geplast. Wat erg bijzonder is gezien ze sinds ze zindelijk is nooit meer een ongeluk heeft gehad en heel lang haar plas op kan houden. Volgens dochter was juf boos geworden en is ze daardoor maar afgedropen. Er heerste daarnaast één grote chaos in de klas. Na die dag maar besloten voor een andere school te gaan.
    Twee weken geleden haar nieuwe kleuterjuffen ontmoet en wat een verschil! Zulke lieve, betrokken dames.
     
  17. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Hier heeft mijn oudste twee juffen. Het zijn lieve mensen en ze doen het met de beste bedoelingen maar ze zien mijn kind niet. Dat geven ze zelf ook toe, ze hebben geen tijd voor hem want er zijn meer kinderen in de klas. Dat vind ik zo jammer. Hij kwam het afgelopen jaar regelmatig met tand door zijn lip, blauwe plekken, vieze kleren want in de plas geduwd, uit school en altijd kreeg ik te horen 'ik heb het niet gezien'. Hij heeft zich vaak niet veilig gevoeld en dat vind ik heel erg om te horen als moeder.

    Positief punt is dat de communicatie naar ons toe op zich wel goed is, ook tijdens de lockdown was er genoeg contact.
     
  18. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Leuk: mijn dochter ging met plezier naar school mede dankzij haar
    Minder leuk: erg laat met het communiceren van informatie/hulpvragen.
    Vaak een paar dagen vooraf vragen naar hulpouders waardoor ik nooit meer vrij kon vragen.
     
  19. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik vind juffen, en meesters, de beste mensen die er zijn!
    Ze zorgen voor mijn kinderen en leren ze ook nog dingen aan:D:thumup:

    Over het algemeen bij de drie kinderen geen echte grote problemen gehad, maar ik ben ook niet zo moeilijk denk ik.
    ik heb wel wat tips wat ik, als niet zo moeilijke ouder, ervaren heb.

    - wees eerlijk tegen de claimende ouder, niets zo vervelend als je iets moet zeggen tegen de leerkracht dat altijd diezelfde ouder tegen de leerkracht staat te roeptoeteren! Elke dag dezelfde!
    Zeg gewoon nu niet, er zijn meer mensen op de wereld!
    - ik hoef zelf ook niet te weten hoe andere kinderen het doen in de klas. Dus geen vergelijkingen met namen enz. tijdens gesprekken.

    Verder wil ik alleen maar zeggen,
    Een leerkracht is ook een mens, met zijn gekke en goede eigenschappen. Net als ik!
    Dat probeer ik maar te onthouden!
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ik ben heel erg tevreden over de juffen en meesters van de kinderen tot nu toe. Op onze school ken ik ze allemaal en zijn er maar enkele waar ik mijn kinderen liever niet zou hebben.
    Ik heb kinderen met een behoorlijk zorgdossier en ben dus wel op de hoogte van wat er op onze school gebeurd als het niet standaard loopt.
    Daarover ook heel tevreden!
    De juffen dit jaar zagen heel erg goed hoe onze kinderen zijn en wat zij nodig hadden.
    De communicatie zijn hele korte lijnen hier, wij hebben regelmatig wat te bespreken en voel nooit alsof dat lastig is. Wij redden het nooit met 2x 10 minuten per schooljaar zeg maar;)
    Ik sta ontzettend te kijken als een ouder klaagt over de communicatie van leerkrachten bij ons. Zeker als dat gaat over een leerkracht die 1 van mijn kinderen ook gehad heeft. De ouders die ontevreden zijn, zijn hier vaak degenen die overal over klagen en zelf ook geen enkele actieve rol in de school hebben.
     

Deel Deze Pagina