Zoontje bang voor regen en wind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Diamaria, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Hallo,

Zoals er al staat.
    Zoontje bang voor regen en wind, echt angstig bang!
    Hierdoor kan hij dus niet slapen. Hij durft niet alleen te slapen.

Heeft iemand tips?

Groetjes

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T heeft dat ook. Wij kijken met hem naar buiten, leggen uit hoe het werkt (wind/regen). Maar goed T is sowieso een bange poeperd. Ook bamg van andere harde geluiden, onweer, insecten, en vast nog meer dat ik vergeet ;).

Hij gaat wel weer zn eigen bed in. We blijven bij echte angst wel bij hem. Met oud en nieuw heeft hij bibberend in ons bed gelegen en toen het over was wilde hij graag weer in zn eigen bed. Dus ik denk dat hij zich ook gewoon veilig voelt in zn bed.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja hier precies hetzelfde gehad. EINDELIJK is het over maar de twee oudsten hadden het allebei.. Afschuwelijk gewoon. En maar huilen, en niet slapen etc..

Wat wij gedaan hebben: we hebben ze allebei in bed genomen toen het regende en verteld dat het de regen uit de lucht is die op het dak komt en dat zulk geluid maakt op de pannetjes.. En dat papa en mama dat juist een heel gezellig geluidje vonden. Echt een beetje blabla verhaal..
    Twee keer gedaan, derde keer bij hen op de kamer dat verhaal weer afgestoken en bij hen gebleven tot ze rustig werden. En nu slapen ze dan eindelijk door...

Ik denk zelf dat het een soort periode is. Maar ja, daar heb jij op dit moment niets aan..

Succes hoor!

4. kandy

kandy Actief lid

5 aug 2008
    133
    0
    16
    Die fase heeft ons zoontje ook gehad. Tip: zelf heel luchtig proberen te reageren. Wij keken samen door zn slaapkamerraam en vertelden dat regen heel goed is voor de bloemen en planten. Verder ben ik overdag met hem gaan wandelen in de regen in t bos. Regenlaarzen aan,zn eigen paraplu en lekker stampen in de plassen. Doordat dit een leuke associatie gaf aan regen vond ie t op n gegeven moment niet meer eng. Succes ermee

5. Trees

Trees Niet meer actief

Onze oudste heeft dit al bijna 2.5 jaar. Vooral erg vermoeiend. Het enige wat hier helpt is met een matrasje ernaast te gaan liggen en hopen dat het voor de puberteit over is ;).

Ik lees ook veel boekjes over het weer voor, maar of het echt helpt?! Kwaad kan het in ieder geval niet.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik sluit mij hierbij aan. Mijn zoontje (bijna 2) is vreselijk bang voor onweer. Terwijl andere geluiden hem niets boeien. Wij zijn er niet bang voor en doen er inderdaad luchtig over en vertellen t één en ander erover.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij hebben dat probleem buiten...
    Ze zet geen stap meer!
    Ben weleens 20 minuten te laat op school geweest daardoor.
    Juf dacht echt dat ik gek geworden was toen ik zei dat het kwam door de wind :)

8. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Dankjulliewel voor jullie reactie´s en tips! :D

Ben gister gelijk begonnen met er positief over te praten.
    Door alle ramen gekeken, open gehad.
    Dat vond ie opzich wel goed.

Nu weet ik ook dat het dan natuurlijk nog niet 123 over is..
    Dus we hebben hem vanacht toch nog maar weer een nachtje bij ons laten slapen.. gewoon ook voor onze nachtrust,van hem en ons.
    Maar het is niet te doen als je ieder half uur weer naar hem toe moet, gerust moet stellen een kwartier en dan weer slapen en vervolgens weer hetzelfde moet doen.

En ik vind het verschrikkelijk als hij zo verdrietig en angstig is.

Maar met jullie tips ga ik aan de slag! En hopelijk duurt dat niet te lang,want het is echt slopend zo.. :)

Dankjulliewel!

En meer tips zijn altijd welkom! :)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En buiten? Met een paraplu... Maakt hetzelfde geluid. Is dat ook eng?

Deel Deze Pagina