Dit is de curve van mijn jongste zoontje. Hij is best tevreden maar wil wel vaak drinken. Ik twijfel of dat is omdat hij last van verborgen reflux heeft of omdat hij niet genoeg binnen krijgt.. Hij verslikt zich soms wel een uur na de voeding nog en krijgt dan helemaal rode oogjes, even later begint hij te jengelen of te huilen. En dan wil hij snel weer drinken. Ik dacht dat hij misschien last van zijn maagzuur had maar de grafiek geeft ook aan dat hij niet zo super groeit. Wat vinden jullie hiervan?
hoi is dit de curve van borstvoeding.com? Op zich is ie netjes, hij vlakt wel iets af, maar niet enorm. Het is normaal als een kindje vaak wil drinken, daar mag je echt aan toe geven. Als je twijfelt over reflux zou ik dat bespreken met de arts op het consultatiebureau of met je huisarts. Heeft hij elke verschoning een volle natte luier? Poept hij 1 of meer keer op een dag? Ik snap dat hij na verslikken niet tevreden is, maar verder, wat is je indruk van hem? Heb je al andere dingen geprobeerd, wat langer rechtop houden na een voeding, of zijn hoofdeinde van het bedje ietsje verhogen? Mirjam
Ja, deze curve is van borstvoeding.com. Hij heeft niet elke verschoning een echt natte luier maar wel geplast. Hij draagt luiers maat drie, die kunnen toch meer hebben dan maat twee? Poepen doet hij goed, niet echt regelmatig als in elke dag één keer maar soms vier keer op een dag en soms een dag niet en alles daartussen. Verder is het eigenlijk een heel leuk mannetje, vrolijk en gezellig en lacht naar iedereen. Hij huilt alleen als hij moe is of wil eten. En dat eten wil hij meestal om de twee, soms drie uur. Het CB wilde me laten rekken en om de vier uur laten voeden daarom werd ik ook wat onzeker..
hoi zeker niet rekken tussen de voedingen! Gewoon op verzoek voeden, hij kan zelf heel goed aangeven hoelang, hoe vaak en hoeveel hij wil drinken. Het is helemaal normaal als hij elke 2 uur wil drinken, dit hoort bij voeden op verzoek. Inderdaad kunnen luiers maat 3 meer hebben dan maat 2. Blijf voeden op verzoek en let goed op zijn hongersignalen? geef je een speentje? Zo ja, overweeg daar mee te stoppen, dat kan ervoor zorgen dat je minder vaak voedt dan hij eigenlijk nodig heeft. Bij meer vragen of onzekerheid, laat het ons weten! Mirjam