wat vind je stom/irritant bij andere moeders

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zwangerevrouw, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het dus wel belangrijk om de klasgenoten te kennen en andere ouders en kinderen op school. Het is de omgeving waarin je kind een groot deel van de dag doorbrengt.
    Maar goed het zal een manier van denken zijn, mijn man en ik vinden het beiden belangrijk om van alles te weten over het reilen en zeilen op school. Wij vervullen ook beiden taken daarin. De kinderen lopen er 7 uur uur rond per dag en dat 8 jaar lang.

Oceanna, honeyy, RoIn en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    En dat doe je omdat je nu wijzer bent geworden?

3. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vind dit wel twee verschillende dingen.
    Bemoeien of interesse in de omgeving van je kind.
    Praten de kinderen dan ook niet over hun klasgenoten en met wie ze speelden enzovoorts? Dat is toch gewoon interesse?
    Ik vind het ook wel fijn als ik een vriendin of mn partner vertel over een collega dat hij geïnteresseerd is. En eventueel een keer terug vraagt ‘hoe gaat het nu met ‘naam’?

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Oeps, sorry ik bedoel onrijp. Ga jij even los op een typfout zeg :)
    Bij ons spelen de kinderen ook buiten als het regent en ze ,lopen 10 minuten naar de gymzaal. Ik vind het heel sneu als ouders het verzoek vd school om gepaste kleding negeren en hun kind dus zeiknat laten regenen. Maar jij mag dat normaal vinden hoor, ieder z'n ding.

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Bij ons gymmen ze in hun hemd. Dus als je alleen een trui aan hebt, moet je met bloot bovenlijf.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik sprak pas een moeder tijdens een open klas iets, en die wist niet eens dat onze kinderen al 2 maanden naast elkaar zitten. Vond ik ook wel apart, alsof dat andere kind ook niks verteld tuis.

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.287
    25.752
    113
    Dan heb je gewoon goede weerstand. Heeft niks met een hemd te maken. Je wordt ziek van een virus en niet van kou. Hier een dochter die steevast met open jas naar buiten rent en 9 van de 10 keer geen hemd aan doet. Ze is nooit ziek, zelf niet toen de hele klas stuk voor stuk het norovirus kreeg.

Paardenbloem en Riverdale87 vinden dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.287
    25.752
    113
    Ik weet hoe alle de kinderen heten en welke ouders daarbij horen. Gaat ten eerste hier gewoon vanzelf omdat je na een aantal jaar echt wel weet welk kind bij welke ouder hoort. Namen leren daar lette ik bewust op, toen ze nog kleuter waren. Als mijn kind dan thuis iets verteld, weet ik over wie ze het heeft. Vind ik niet meer dan normaal interesse tonen in de leefwereld van mijn kind.
    Of die ouders een joggingbroek aan hebben of iedere dag op naaldhakken lopen, let ik dan weer niet op. Maar dat is ook niet interessant m.b.t. mijn kind.

Dit geldt overigens alleen voor de basisschool. Op het VO is dit een heel ander verhaal.

LSQ, Chocolat en Nescio vinden dit leuk.
  9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Moeder die iets te janken hebben over een andere moeder, die ook maar gewoon haar best doet op haar manier. Get over it.

Het enig waar ik een hekel aan heb zijn kinderen die thuis geen veilig thuis hebben. Waarvan de moeder zich niet beseft dat je de titel moeder niet alleen verdiend door te baren.

kleinegup, Zonnestralen, Chocolat en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Precies, van alles weten hoeft niet direct bemoeien te zijn. Ik vind het eerlijk gezegd vreemd als je op de basisschool de klasgenoten van je kinderen niet kent. Maar goed in de klassen van zoon of dochter lopen er zo ook enkele ouders rond. Weten van niks en houden dat ook zo. Ik kan mij er niks bij voorstellen, maar goed. De kinderen spelen hier ook met veel kinderen uit de klas en ik wil dus graag weten met welk vriendje ze meegaan en welke ouders daarbij horen.

Oceanna, Mop81 en Biny vinden dit leuk.
  11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Deels, maar ook gewoon omdat dingen die ik bij de eerste belangrijk vond nu niet meer of minder belangrijk vind.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar het kan toch dat dat andere kind niets verteld?
    De mijne verteld ook niks hoor, ik weet naast wie hij zit omdat ik dat gezien heb.
    En wie er aan de andere kant van hem zit heb ik eigenlijk geen idee van.... ik ken dat kindje niet ( hij zit in het midden)

Grietjenb vindt dit leuk.
  13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou vind dit wel heeeel bijzonder hoor.
    Dat je niet eens weet welke kinderen er in de klas zitten en welke ouders daarbij horen...
    Ik weet ze ook niet allemaal, maar de meeste ken ik toch wel.

Je wil toch weten met wie of wat je kind daar allemaal zit? 5 dagen in de week 3 kwart van de dag...

Oceanna vindt dit leuk.
  14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Klopt, je weerstand daalt elke keer bij temperatuurswisselingen. Optimaliter hou je de temp dus een beetje gelijk. (Ik tenminste, mede omdat dl liever geen truien/lange mouwen etc aan wil. En dan blijft haar borst tenminste een beetje warm.)

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat geloof ik best. Maar toen ik een kind kreeg wist ik al wat ik wel/niet belangrijk vond/vind. Dat wijzigt bij mij dus niet, al zou ik nog 10 kinderen krijgen. Die tiende zou ik bijvoorbeeld ook oppakken als 'ie huilde, en daarvan zou ik ook de schoenen inspuiten met waterdichte spray, etcetera. Misschien zou ik ze minder verhaaltjes v oorlezen, want ik zou minder tijd hebben. Maar daar zou ik mezelf dus zeker niet over op de borst gaan kloppen bij andere moeders :)

Jatobe vindt dit leuk.
  16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Dat heb ik ook, ik let niet erg op kleding, maar verder vind ik het wel fijn om te weten wie wie is.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Die praktische dingen doe ik ook bij allemaal idd
    Maar bij nr 1 aten we 2x per dag fruit, zaten we altijd netjes aan tafel, aten altijd een gezond toetje e.d.
    Nu eet nr 2 vaak onderweg iets en niet eens altijd fruit, soms gewoon een koekje

Nr 2 kreeg patat van de mac toen hij 1 was... nr 1 absoluut niet.
    Maarja je kan moeilijk nr 1 mac weigeren omdat nr 2 eigenlijk niet mag en nr 2 moet toch wat eten, dus kreeg nr 2 ook

Grietjenb vindt dit leuk.
  18. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Alles kan, natuurlijk. Ik hou me nog steeds wel aan dezelfde eet-regels. Maar ik vergeet anders zelf regelmatig te eten, en ik was ook nooit zo streng met friet ofzo (alles met mate).

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier mogen ze dan hun trui aanhouden of ze krijgen een shirt van school aan. Met een ontbloot bovenlijf gymmen vind ik wel een beetje raar, ook al zijn het dan kleuters.

2littlemonkeys, Uuz en Biny vinden dit leuk.
  20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier vertellen mijn kinderen ook niet alles, oftewel, ze vertellen heel weinig. Ik weet dus ook heel veel niet ;)

Uuz en Biny vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina