wat vind je stom/irritant bij andere moeders

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zwangerevrouw, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je je ergert aan mensen ben je onzeker?

Sommige dingen kan je je aan ergeren maar kan je niets aan veranderen, fijn om hier je ei dan kwijt te kunnen of niet?

Mijn man gister, hij op de fiets en een vader rijdt achteruit uit een 'parkeerpaats' wat geen parkeerplaats is (want op de stoep), mijn man stopt niet (want hij heeft voorrang) en krijgt een middelvinger. Auto rijdt vervolgens verder maar er komen fietsers aan en mijn man wil die man waarschuwen door te wijzen richting die fietsers, krijgt hij weer een middelvinger. En dat is dan een vader van een kind op de school van onze kinderen. Dieptriest vind ik het.

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Is het ook niet. Daar is een kleedkamer toch ook voor?:thumup:

3. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hiermee bedoelde ik Het nodig hebben anderen naar beneden te praten om jezelf weer beter te voelen. Best treurig. Maar neem het met een knipoog. Feit dat ik de moeite neem topic te openen zegt wellicht genoeg. :D In in dat kader kan ik er ook wel 1 plaatsen....

Thuisblijfmoeders met 1 schoolgaand kind die klagen dat ze het druk hebben.
    WAARMEE???
    :eek:

puzzelstukje, lies276 en Chocolat vinden dit leuk.
  4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja misschien ook wel met sommige opmerkingen die gemaakt worden. Zoals die van jou, want je hebt geen idee (vermoed ik) wat die thuisblijfmoeders nog meer allemaal doen ;). Ik ken ook iemand (thuisblijfmoeder) die het dus ook zo druk had en nooit kon helpen op school en vond dat best stom, maar die deed dus heel veel mantelzorg bij zieke en oudere mensen.

Ik weet van mezelf dat de dingen ik ik genoemd heb heel 'legitiem' zijn. Maar verder is het gewoon ook lekker om even te zeiken over anderen :p

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Uhm nee. Mijn kinderen spreken af waar ik bij ben, dan zie ik de desbetreffende ouder wel en spreek ik hem of haar heel kort. En de keer erop dat ze bij hetzelfde kind gaan spelen of het kind bij ons weet ik gewoon nog steeds niet wie de moeder/vader is en ben ik zo de naam van het kind weer vergeten. Op een paar kinderen na (waar ze regelmatig mee spelen) weet ik echt de namen niet en om heel eerlijk te zijn interesseert me dat ook weinig.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

#246 mamabri, 16 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2017
    Tja, ik niet. Misschien eens in de supermarkt en uiteraard zeg ik dan gedag omdat ik die persoon van gezicht ken. Maar dan kan dus net zo goed de moeder van een kind uit een andere klas zijn, aangezien ik echt niet weet wie bij wie hoort.

En ik help overigens best regelmatig op school, maar ik ben dan bezig met waar ik voor kom, niet om te kletsen ;)

Daarnaast en dat is even voor de duidelijkheid: ik kan het ook gewoon niet. Ik ben goed ik gezichten herkennen, maar leg de link niet. Zo kan het best zijn dat er iemand naar me toe komt in de supermarkt die ik wel van gezicht ken. Ze begint een heeeel praatje tegen me: over mijn man, over wanneer ik ook naar de sportschool kom, over haar man, waarvan de hele naam mij niks zegt.... Daar probeer ik me altijd snel vanaf te maken, want ik haat dat echt. Zij kent mij duidelijk wel, ik haar alleen van gezicht. Dag later zegt mijn man: Oh, heb je die en die gesproken? Uhm ja, denk ik?? Ik heb geen idee wie het was.....??? En nog een dag later zie ik haar ook op het schoolplein staan en denk ik: hé, nu weet ik wie je bent.

Ik ben zelfs in staat om mijn moeder in de supermarkt te negeren omdat ik haar totaal niet daar verwacht (woont 300 km verderop) en te denken: goh, dat gezicht komt me wel bekend voor en haar dan te groeten met "dag mevrouw" om dan na een kwartier te bedenken dat het mijn moeder is....

Ik heb het dus ook gewoon een beetje opgegeven :oops:

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

#247 mamabri, 16 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2017
    Nee, mijn kinderen vertellen ook nooit iets over school. Ik vraag wel hoe hun dag was en wat ze hebben gedaan, maar dan is het antwoord dat ze het niet weten. Hebben ze alledrie, oudste deed dat ook. Maar dat hebben ze niet van een vreemde: volgens mijn moeder vertelden wij ook nooit wat thuis.

En ik vertel ook niet tegen mijn partner over mijn collega's. Hij kent ze toch niet, dus waarom zou ik daar over vertellen? Hij verteld wel eens wat over zijn collega's, maar na 5 min ben ik dat echt zat. Ik ken ze niet, dus hoef niet allerlei onzin aan te horen. (zijn dan van die stomme mannenmoppen en grappen etc). En dit zal allemaal wel heel koel overkomen, zo is het in werkelijkheid niet natuurlijk, het is niet dat we helemaal niks vertellen, maar ik hou er gewoon niet van om 's avonds nog allerlei dingen die op werk zijn gebeurd te bespreken. Ik roddel bijv ook niet, want ik hou daar echt niet van. Overigens sta ik wel bekend als gezellige prater, grappig genoeg en iedereen denkt ook dat ik enorm open ben, terwijl ik in wezen "niks" zeg Meestal laat ik de ander praten, ik stel de juiste vragen, geef mijn kort mijn mening en zij denken dat ik de kletskous ben :roflmao:. Terwijl ze zelf dus merendeels aan het woord zijn geweest....

Chocolat vindt dit leuk.
  8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja, ook ik doe best veel op school en in de klas. Maar kletsen met andere moeders hoort daar niet bij voor mij. Deze post klinkt een beetje als zijnde dat ik niet geinteresseerd ben in school of mijn kinderen. Dat is niet zo, ik heb alleen geen behoefte aan geneuzel en gekwek over (in mijn ogen) onzinnige dingen. Over hoe die moeder dat doet, over het kind wat wel erg vaak luizen heeft, over de juf die soms wel erg streng doet, over het opsplitsen van de klassen en hoe zij en meerdere ouders het daar niet mee eens zijn etc etc. Ik heb daar gewoon geen zin in.

Maar ik help 2x pw met lezen op school, is er een uitje wil ik wel eens meerijden, of een boswandeling maken met groepjes kinderen, 1x pm bij de spelletjesochtend en dan nog losse hand en spandiensten zo nu en dan. Ik ben dus heel regelmatig aan het helpen op school, aangezien ik vind dat ondersteuning van ouders belangrijk is. Maar dan ben ik bezig en praat ik niet met andere ouders, ook niet op het schoolplein, want dan ga ik naar huis om mijn huishouden of mijn boodschappen te doen.

lies276 vindt dit leuk.
  9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou ja, zo ben ik ook. Ik zie dat soort dingen gewoon niet. En volgens mij is dat best een voordeel: doordat ik het niet zie, heb ik er ook geen mening over ;) Als meer mensen zo waren, bleef er weinig over om te roddelen :roflmao:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat klopt helemaal. Alleen wanneer je goed en warm genoeg bent aangekleed hoeft je lichaam minder moeite te doen om zichzelf warm te houden. En is om die reden beter bestand om te zorgen dat een virus geen vat op je krijgt ;)

11. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat is ook wel hoe ik jouw posts interpreteerde: alsof je niet erg geinteresseerd in school bent.
    Ik snap niet hoe je al die dingen die jij opnoemt kunt doen en dan nog geen kinderen kent bij naam.
    En dingen van ouders weten hoeft niet direct geroddel te zijn. Wij gaan binnenkort een activiteit doen waarbij we de plaatselijke krant willen bellen. Heel toevallig zag ik een moeder van een jongen uit groep 6 of 7 vorige week ergens als medewerker van die krant. Hoppa een kort lijntje naar de krant.
    Het is maar een simpel voorbeeld maar het is wel handig.

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.296
    25.760
    113
    Dat hoeft dus niet per sé met een hemd ;)
    En het hebben van een goede weerstand blijft de basis. Dan kan je best zelfs zonder jas naar buiten. De meeste virussen loop je trouwens binnen op, omdat met het koude weer mensen minder luchten. ;)

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

prima, als jij denkt dat het niks doet. Ik kan je verzekeren dat het hier wel degelijk heeft geholpen! Dus hier een hemd.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Precies: verkeerd interpreteren. Ik heb nl nergens gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben in mijn kinderen, noch in school. Ik heb alleen gezegd dat ik niet geínteresseerd ben in andere ouders of andere kinderen.
    Ook heb ik niet gezegd dat ik totaal geen namen ken, maar alleen die van de kinderen waar mijn kinderen wat vaker mee spelen. Daarvan weet ik van gezicht wie de moeder is, en een enkele keer weet ik hoe ze heet, maar meer ook niet.

En zoiets als jouw voorbeeld dat je toevallig de moeder van een jongen van school als medewerker bij een krant werkt...dat zijn dingen die ik helemaal niet (hoef te weten) weet. En dat kan toevallig in dit geval best handig zijn, ik zie over het grote geheel daar helemaal de meerwaarde niet van.

Overigens vind ik wel dat er hier veel geroddeld wordt en onzin wordt gekletst...Zo staan ze op het schoolplein: mobieltje in hun handen, Oh kijk...(laat zien aan het groepje waar ze staat) hahahahaha, grappig he? Oh kijk deze, daar ligt onze kleine Kees gek te doen met de hond. "moet je zien wat mijn vriendin mij stuurde... Ooooh en weet je wat die en die zei??? En wat ze deed? En hoe haar kind soms doet????.en maar lachen en maar kwekken...VERSCHRIKKELIJK gewoon :eek:

Ik vind dat echt vreselijk mutserig gedrag :eek: En het zijn er niet drie of vier; neeeeeee bijna al die moeders zijn zo. Niet mijn type mensen.

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.296
    25.760
    113
    Haha is goed hoor, draag jij een hemd, zorg ik dat mijn weerstand goed blijft. Iedereen tevreden ;)

mamabri vindt dit leuk.
  16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zorg er ook voor dat mijn weerstand goed blijft en daar helpt mijn hemd mij bij. Doordat ik het niet koud heb hoeft mijn lichaam niet extra moeite te doen om warm te blijven en dus ben ik minder vatbaar voor virussen ;) Zonder ben ik de halve winter ziek.

Adje vindt dit leuk.
  17. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Soms is er even geen andere oplossing, en misschien is de juf daarvan op de hoogte en vindt het prima. De moeder is er zichtbaar teleurgesteld over. Anders zou zij echt niet heen en weer fietsen om het fruit te brengen als het haar niets interesseerde. En het kan best irritant zijn en je mag best even denken **** wat irritant. Maar om er vervolgens op een anoniem forum over te roddelen en haar aftekeuren, terwijl IMO het juist lief is dat zij het fruit komt brengen. Gaat mij echt een stap te ver. En jij zal er ook mee moeten leren omgaan dan niet iedereen op tijd komt, ongeacht de reden. Dat maakt haar niet per definitie een irritante moeder.

marb en Zonnestralen vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Nee en geroddel krijg je dus vooral als mensen zich niet betrokken voelen bij de andere ouders en leerlingen. Als je allemaal met elkaar in gesprek gaat is er echt een hoop minder te roddelen hoor.

En hoe erg is het nu als een moeder een foto of filmpje van haar kind met de hond laat zien? Ik vind ook niet alles even boeiend maar snap dat het voor die mensen leuk is om te laten zien. Een beetje inlevingsvermogen en interesse in je omgeving.

blossom85 vindt dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Het gaat toch niet alleen om die specifieke geval. Bij beide kinderen hier zijn er 1 of 2 ouders die elke dag op hun gemak te laat komen. Elke dag! Aan de reactie van de juf te zien vind die dat helemaal niet prima. En als je op je dooie gemak aan komt slenteren maak je je er ook weinig druk om.
    En ja dan ben je in mijn ogen een irritante moeder omdat mijn kind hier echt last van heeft.

20. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dat was wel waar ik in eerste instantie op reageerde. En bij de laatste reactie eigenlijk nog steeds. Jammer dat jij dat gemist heb. Maar nogmaals als iemand telkens telaat komt, dan mag jij dat irritant vinden. Maar op een forum, annoniem over die mensen roddelen siert je absoluut niet.

Deel Deze Pagina