Jaja je hebt je punt gemaakt. Moeders die zo door blijven hameren op 1 ding, geen moment van stoppen weten zijn zo irritant!
Nou de frustraties breken hier wel los lees ik. Kunnen we weer lief zijn voor elkaar, dames? Hier geen irritaties oid.
Moeders die alles beter weten Moeders die zeggen dat hun baby al na 1 dag doorsliep Moeders met hele rustige niet temperamentvolle kind(eren) die absoluut nul idee hebben hoe het is om 1 of meerdere temperamentvolle kinderen te hebben en zich daar dan mee bemoeien
Ja of oma's die rustige kindjes hebben gehad en het temperament ontkennen omdat ze dat ene uurtje zo interessant zijn dat er geen scène geschopt word. En dan wel even vertellen hoe je ermee om moet gaan.
misschien wel??maar die ouders brengen hun kindje niet naar school, hun kind komt met busvervoer. Dus dan weet ik niet dat het de ouders zijn Misschien als ik het kindje dan herken? Want uit mijn zoontje zal dan geen reactie komen (kindje hoort bij school en niet bij de speeltuin). En die andere ouder zal mij ook niet herkennen, want die komt dus nooit op school bij haal- breng- momenten. Daarnaast komen de kindjes uit de hele regio naar deze school, dus kans om ze tegen te komen in de supermarkt is klein. Het heeft dus niet altijd met interesse of instelling te maken, soms ook met het schooltype en met je kind. En dat is het met dit hele topic, je weet niet waarom iemand iets op zijn/haar manier doet. ik word raar aangekeken met kleuter in de draagzak, want hij kan toch lopen??? Terwijl we dat doen om overprikkeling te voorkomen tijdens een druk uitje. En weer een andere moeder heeft slapeloze nachten en daarom moeite om op tijd te komen. Een moeder komt met de auto terwijl ze dichtbij woont maar heeft misschien wel een onzichtbare handicap? Als die moeder altijd laat is en fruit vergeet, kun je in plaats van oordelen dan niet tegen haar en haar kind zeggen, goh ik heb nog wel een appel in mn tas, neem die maar. Wie weet is dat net het steuntje in de rug wat ze nodig heeft.
Je hebt zo gelijk! Ik ken een moeder (van vriendje van oudste) waarvan ik weet dat ze het op veel punten zwaar heeft. Alleenstaand met 3 kinderen, waarvan 1 peuter en 1 met zwakke gezondheid en een baan met werktijden in de avond. Soms tot heel laat. Een poosje terug kwam ik haar tegen. Tranen stonden haar bijna in de ogen. Had een opmerking gekregen over dat ze niet betrokken genoeg was bij activiteiten. Weet niet meer precies waar het over ging. Was zo boos. Denk even na voor je wat zegt. Haar hele leven staat in het teken van hasr kinderen!
Klinkt heel leuk en vrede op aarde. Maar het feit blijft dat er een hoop ouders gewoon schijt aan anderen hebben, het niet boeit dat ze te laat komen en luid op het schoolplein verkondigen dat ze rcht geen zin hebben om te helpen bij "al die domme activiteiten". En degenen die elke dag op hun gemakkie aan komen sloffen als de bel al 10 minuten geweest is, daar erger ik mij aan en dat mag! Daar gaat dit topic ook over
Yes het gaat over mij!!! Ik ben zo'n irritante moeder. Soms sta ik te vroeg bij school (als de school begint) o ja en heel soms ben ik laat dan staan de kinderen al in de rij, 's middags ben ik net voor het uitgaan op school. Soms heb ik engelen geduld en soms een kort lontje etc etc. iedereen heeft wel wat leef en laat leven.
Oh dit ja! Toen mn dochtertje 4 maanden was en ik zei: ze is niet de makkelijkste om te hele dag op te passen. Mn ouders die reageerden met: ze is toch heel makkelijk? Nu passen ze 1 dag per week op (samen) en gaan afgepeigerd naar huis (wel nog dol op hun kleindochter). Haha ja ze lacht altijd en huilt heel weinig maar ze is me toch druk!!! Bijnaam: adhbaby Ook collega's op mn werk die dan zeggen: je hebt een makkelijk kindje toch? Uhm ja... In zeker opzicht wel...
Waarschijnlijk ergeren sommige moeders zich ook aan mij. Mijn dochter kwam ook bijna altijd te laat op school, haar broertje werd door de taxi opgehaald, dus ik kon haar pas naar school brengen als hij opgehaald was. Tegenwoordig komt ze wel op tijd, omdat ze nu zelf naar school gaat. Maar nu komt haar broertje te laat, omdat ik die moet brengen en hij begint dezelfde tijd als mn dochter. Maar ik kan haar moeilijk een half uur van te voren op het schoolplein dumpen. Ach de juffen zijn op de hoogte wat de reden is en die hebben begrip. Verder help ik nooit op school en ik praat ook weinig met de andere moeders. Ik heb een vermijdende persoonlijkheidsstoornis met autistoforme kenmerken en ik voel mij zo ongemakkelijk als ik een praatje aan moet knopen. En om op school te helpen, dan heb ik het overzicht niet. En dan breng ik ook nog mijn jongste 2 dagen naar de opvang, terwijl ik niet werk. Maar niemand vraagt je persoonlijk naar de reden. Ze. Praten alleen over je en niet met je. Gelukkig kan ik me er niet druk om maken. Er zijn ook ouders waar ik wel normaal contact mee heb. De ouders van de kinderen waar mn dochter veel mee speelt. Maar de meeste ouders bij het schoolplein heb ik helemaal niets mee.
Phoe, klinkt allemaal erg zwaar. Lastig voor je. Maar, als idee om alvast één aspect op te lossen: waarom kan je je dochter niet wat vroeger naar school laten gaan? Mijn dochter is vaak ook een half uur te vroeg. Ze vraagt er zelf om, om alvast te kunnen spelen met haar vriendjes op de speelplaats. Niets mis mee, toch?
Ze gaat ook wel eens wat vroeger hoor. Maar zeker nu met steeds die regen is dat niet fijn. Maar als het straks weer wat beter weer is, gaat ze weer wat vroeger. Dan vindt ze het ook leuk om nog even op het plein te spelen. En op dinsdag moet ik haar naar de gymzaal brengen, die gaat pas om 8.35u open. Dus dan kan ze niet eerder. Maar bij mijn zoontje op de groep vinden ze het niet zo erg als hij later is, ze weten de reden.
@Mop81 Zo stel ik af en toe een “gekke” vraag, bijvoorbeeld of juf vandaag gekke bekken heeft getrokken in de klas. Of ik vraag of hij nog kabouters heeft getekend. Zo rolt er altijd een verhaaltje uit met dingen die hij wél heeft gedaan of meegemaakt En stom of irritant bij andere moeders? Vrij weinig, iedere moeder is weer anders. Zo heb ik 3 vriendinnen met kinderen en wij doen het alle 4 zó vreselijk anders en onze kids zijn allemaal hartstikke leuke mensjes aan het worden. Het enige waar ik echt niet tegen kan zijn moeders die als eerste aan zichzelf denken ipv aan hun kind.
Hier zouden ze dan dat halfuur gewoon voor een dicht hek staand. Die gaat om 8.15/8.20 open en om 8.30 de bel.
Ik ben vanmiddag weer die irrirante ouder. Overgestapt van zwemschool en me vergist in wat het aan tijd kost. 15.30 school uit en 15.45 start zwemles. Vaak is er 2/3 minuten over om om te kleden. Gelukkig zirt het er naar uit dat ze over 3 weken mogen afzwemmen, B wil ik dan denk toch later gaan doen
Hier ook hoor, hoe laat is jullie school al open voordat de lessen starten? En zijn de leraren dan al in de klas om kinderen een half uur eerder op te vangen? Ik vind dat dan weer heel ongebruikelijk..