wat vind je stom/irritant bij andere moeders

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zwangerevrouw, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik zit trouwens ook wel eens met mn telefoon. Niet de hele dag maar ik app ook wel eens als ik achter de kinderwagen loop. Schijnbaar erger ik daar mensen mee? Lijkt me best lastig leven als je je zo ergert aan wat andere mensen doen. ;)

2. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Waar ik soms tegenaan loop is dat er moeders zijn die afkeuren dat ik 32 uur werk. Als ik dan wel eens zeg dat ik moe Ben, zeggen ze dat het mijn eigen schuld is en dat ik er zelf voor kies. Wtf, sorry dat ik werk!

Vooral als je dan lekker wordt gemaakt hoe 'goed' andere moeders het doen, omdat ze extra mama tijd hebben. En ik dat dus minder heb. (Geniet wel extra van de momenten als we lekker samen thuis zijn hoor).

Oordelen over het algemeen vindt ik erg lastig. Ik kan soms best onzeker zijn over het moeder zijn en als je dan nog lekker verder de grond in wordt getrapt omdat je het inderdaad niet goed doet..... bedankt.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik erger me niet zo heel gauw aan anderen, maar er is 1 moeder op de zwemles van mijn jongste, die me echt irriteert. Ook een soort helikoptermoeder, maar dan van de negatieve soort.

Haar dochtertje is heel onzeker en doet niet zo goed mee met de les. Snel afgeleid, en ze vind het allemaal eng en niet leuk. En die moeder zit constant af te geven op dat arme kind. 3x per les trekt ze de deur van de kijkruimte open om instructies te schreeuwen tot grote ergernis van de zwemjuf, en tussendoor zit ze constant te schelden (gelukkig achter het raam): he, nou doet ze het alweer niet. Kijk nou, die luilak, hangt ze weer aan de kant.Ze bakt er ook helemaal niks van. En als we dan onze kinderen weer op moeten halen voor het douchen, dan krijgt dat meisje gelijk een hele bak kritiek over zich heen.
    Een heel onaangenaam type vind ik die moeder en ik heb medelijden met haar dochter. Ze heeft trouwens nog een kleiner dochtertje en daar doet ze wel gewoon vriendelijk tegen.

4. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Moeders vind ik niet zo snel irritant, we doen allemaal ons best en je doet het toch nooit goed...

Waar de een zich ergert aan een moeder die haar kind op de 4e jaar buiten laat spelen tot een moeder die haar kind op zijn 8e nog niet buiten laat spelen. Moeders die lang bij de klas staan en ouders die nooit bij de klas staan.

Maar als ik er dan toch iets moet noemen zou het moeders zijn van wie het huishouden een peuleschilletje is en op welk moment je ook binnenkomt het keurig is opgeruimd...

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Moeders, die net te laat aan komen rijden. Auto stop zetten,deuren van binnen uit open doen, de kindjes eruit zetten en weg rijden. (Kindjes zijn 7 &5)

Kom paar min eerder, kan je ze normaal het schoolplein opbrengen.

Zoe123, Chocolat en tuc vinden dit leuk.
  6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Precies. En je weet niet wat werkt voor een kind. Zo ben ik redelijk streng (denk Ik, in andermans ogen) omdat dat werkt voor onze dochter. Als ik heel geduldig ga doen als ze een driftbui heeft of ergens om zeurt duurt het alleen maar langer en gebeurt het vaker. Als ik dr even streng toespraak dat ik dr gedrag niet accepteert dringt het wat beter door.

Zo heb ik op het strand wel eens een moeder gezien die letterlijk minstens 20x tegen dr kind heeft gezegd, geduldig met een lief stemmetje, dat ze niet met zand mag gooien en niet mama mag slaan. En het kind ging door tot papa ingreep..

Maar inderdaad. Het is nooit goed.

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #87 amdaa, 15 nov 2017
    Laatst bewerkt: 15 nov 2017
    Maar dit is toch alleen van toepassing op ouders die met een baby of kleine peuter komen zwemmen?
    Alle andere mensen incl kinderen kunnen zich niet elders verkleden dan in een kleedhok, daar zijn die ook voor bedoeld.
    Overigens geldt voor iedereen altijd het advies om op badslippers te lopen rondom het zwembad, douches en in kleedhokjes. Niet alleen tegen het uitglijden maar vooral voor de voetenhygiëne

Of stonden jullie, voordat je kinderen had, je ook af te drogen naast baby-verschoningstafels?

Biny, Chocolat en tuc vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Maar waarom vind je andere moeders daarin irritant dan? Dat is toch iets wat bij jou ligt.

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Moeders die alleen oordelen op wat ze op het eerste gezicht zien, en zich niet kunnen in leven in waarom iemand misschien wel op die manier reageert.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.306
    2.590
    113
    Ik vind het irritant dat sommige zich altijd irriteren aan andere moeder die ook hun best doen

Riverdale87, Treez, Chocolat en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn ergenis heeft eigenlijk niks specifiek met moeder te maken (kunnen ook vaders, opa's, oma's zijn) maar laatkomers. Vreselijk!
    Elke dag dezelfde kinderen die aankomen als de bel al gegaan is, dat kan gewoon echt niet! Schuif je schema maar een kwartier op dan.

suus1983 en Zoe123 vinden dit leuk.
  12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik vind mezelf irritant omdat ik het te druk heb om op anderen te letten zodat ik me daar nu niet aan kan ergeren ;)

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Altijd als ik mijn dochter naar school heb gebracht kom ik op de terugweg dezelfde moeder tegen die haastend met haar zoontje achterop naar school fietst. Vandaag hoorde ik haar nog zeggen "ik kom straks wel jouw fruit brengen" tegen haar zoontje.

14. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Ik kan me ergeren aan moeders die altijd zo schreeuwen tegen hun kind, met name in winkels.

Ik irriteer me ook aan moeders die altijd blaten over hoe fantastisch hun kind al doorslaapt vanaf week 2. En dan tips geven hoe ik mijn kind moet leren doorslapen.

15. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Haha herkenbaar! Al zie ik het opkomst als irritatie maar meer als 'ach meisje je merkt het straks wel met een tweede'. Overigens was ik ook zon moeder die zo was bij de eerste hoor!
    (Als voorbeeld, zo heeft mijn onderste nooit een potje gehad, dat vond ik zo erg als moeder een potje gaven ipv gewoon normaal koken. Mijn tweede krijgt 2-3x per week een potje nu)

16. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Weetje, dat vind ik eigenlijk hardstikke lief van die moeder. Weet jij waarom zij elke dag te laat is? Laat iedereen toch eens met rust. Ieder leeft zijn eigen leven en dat is al zwaar genoeg zonder al eerder genoemd commentaar.

Roddelen achter iemand rug om. Vind ik irritand en vresselijk respectloos. Dus ook dit soort topics. En natuurlijk zou ik ze niet moeten lezen als ik er last van heb. Maar ik heb hem perongeluk toch geopend en ik vond het nodig om mijn ongezoute mening hier te plaatsen.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja mijn zoon rent 10 km vooruit... ik loop alleen naar binnen om dag te zeggen, is eigenlijk ook de moeite niet... en ik zou mijzelf daar mee kunnen besparen om mijn peuter en baby ook nee uit de auto te sleuren voor die 1,5 minuut

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    TSja heb ik ook wel eens een paar keer gehD, gewoon omdat ik het vergeten was

19. Treez

Treez Niet meer actief

#99 Treez, 15 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2017
    Meestal als ik mij irriteer aan een ander, komt dat omdat ik zelf een irritante bui heb. Dan ben ik moe, chagrijnig, ongesteld of weet ik veel. Waarschijnlijk ben ik dan zelf nog tien keer irritanter voor een ander :roflmao:.

Verder heb ik wel geleerd dat wat je ziet vaak momentopnames zijn en dat het altijd makkelijk oordelen is vanaf de zijlijn. De meeste moeders zijn gewoon net echte mensen :eek:.

Trirani, chrystel73, Oceanna en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Nee elke dag te laat vind ik gek. Als je een situatie hebt waarbij het niet lukt moet je daarvoor een oplossing bedenken vind ik.
    Andere mensen hebben last van je op deze manier.
    Tegen kinderen met autisme en ADHD oid wordt gezegd dat zij er mee moeten leren om gaan dat niet heel de wereld rekening met hen gaat houden (en dat klopt ook wel) maar een volwassene mag dan gewoon lekker elke dag aankomen wanneer het hem/haar uitkomt?

Averlhach, Oceanna en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina