hier in friesland is gas op sommige plekken al 65 cent. en heb een pomp aan de snelweg gezien die gas verkoopt voor 69,9
ik rij met mijn 30 liter tank minimaal 400 kilometer ligt er aan hoe hard ik rij als ik fatsoenlijk rij kan ik 500 km halen dan heb ik hier in het dorp voor 15 euro getankt dus zo duur is het niet benzine is echt duurder ik mijn ogen ik rij voor 50 euro naar oostenrijk wij betalen dan hier ook nog maar 52ct voor een liter en ze moeten alles plat leggen ook de brandstof depot 1 dagen en 40%van de tankstations is leeg heel denhaag plat hoor zo simpel moeten ze het gaan doen
voor ons was het wel veel goedkoper onze auto rijd op benzine 1 op 10 en op gas ook dus dan is de keus toch makkelijk of niet?
Ik ben het helemaal eens met de acties, ze mogen idd nog hardere acties plannen.. Mijn ouders hebben een klein internationaal transportbedrijf. Zij kunnen als het zo doorgaat hun bedrijfje opdoeken!. Aangezien zij door hun opdrachtgevers per km betaald worden is het voor hun niet te doen om de auto's stil te zetten.. Want alleen zo, dus al het vrachtverkeer stilleggen/blokkades opzetten, merken veel mensen dat er acties gevoerd worden.. Het is nog steeds zo dat bijna alle winkels bevoorraad worden vanuit het wegtransport en die producten komen ook weer via de transportsector in het land etc.. Dus ik zeg: ACTIE
Helemaal mee eens! Volgende keer mag alles plat van mij. ik vind het een goede actie! Nu alleen nog de tankstation (totall en Shell) voorbij rijden, en niemand er laten tanken! Gr Britt
ja maar britt de shel of total of bp kunnen hier niets aan doen die hebben alleen de om zet van het drinken enzo 70% van een liter benzine of diesel gaat naar het rijk wie strijkt dan de winst op
Ik vind de prijzen ook hoog, daarom gaan wij meestal fietsen of met de trein (We hebben wel een auto). Echter de acties vind ik belachelijk! Het meeste geld wat de overheid volgens de meeste van jullie "verdient" komt ook weer terug bij de burgers hoor (via onderwijs, wegen, hypotheekrenteaftrek, kinderbijslag, kinderkorting, plantsoenenonderhoud enzovoort). Het geld moet ergens vandaan komen. Het lijkt mij verder ook gewoon fijn als het goedkoper was zoals in Amerika, maar daar is het sociale zekerheden systeem gewoon heel erg slecht. Groetjes Lisette
Op zich begrijp ik het wel. Maar aan de andere kant, er zijn wel doden gevallen. En dat vind ik weer heel erg. Wat dacht je van die mannen die al die goederen ( vaatwassers, wasmachine etc ) sloopten? Het is toch niet normaal meer.
ik snap de acties heel goed, maar wat ik niet begrijp is dat de gewone automobilist ook gaat aktievoeren. dit gaat nu over de truckers, maar de gewone burger dan? shell maakt zijn miljardenwinst, over de rug van de burger. laat de automobilisten ook meedoen, de wegen plat, en liefst rondom den haag, en de tankstations blokkeren
Lisette, daarom betalen we ons in dit land ook blauw aan inkomstenbelasting en BTW e.d. Het belastingsysteem hier is gebaseerd op het rondpompen van geld. En ging het geld uit de accijnzen van benzine en diesel maar naar de wegen, dan was het fileprobleem nagenoeg opgelost, denk ik. M.i. wordt er ook veel geld verspild aan militaire missies, het koningshuis en prestige-projecten als de OV-chipkaart. Daarnaast is het gewoon niet fair dat automobilisten en de transportsector steeds het kind van de rekening zijn. Wanneer er ergens een gat gedicht moet worden, wordt de accijns verhoogd om extra inkomsten te genereren. Sorry, maar zo werkt het niet; als ik geld tekort kom, moet ik het uiteindelijk ook nog steeds doen met hetgeen ik heb. Van mij mogen ze dus inderdaad hardere acties voeren en de boel platgooien en wellicht dat men in Den Haag een keer wél naar de burgers luisters.
Hier ben ik het niet mee eens, tuurlijk komt er wat terug maar waarom klopt er dan nog zo veel niet. Kraamhulp is niet gegarandeerd deze zomer ivm te weinig personeel, bezuinigen in de gezondheidszorg, je eigen bijdrage in het ziekenfonds (ik als chronisch zieke moet in januari al 150 euro betalen), de bejaardenzorg die dramatisch is ivm bezuinigingen, de wachtlijsten, de hoge kinderdag verblijf kosten enz. Nee er klopt een hoop niet en we betalen steeds meer.