Wat vind jij ‘verzorgde voeten’?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardenbloem, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.256
    1.088
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Netjes geknipt, geen karteltjes/zwarte randen o.i.d. Geen rafelig eelt, geen haar, en zachte, roze nagels. Oh, en niets mag stinken!
    Mannen en sandalen of slippers werkt dus eigenlijk nooit voor mij :p. Maar op het strand vooral wel blote voeten houden hoor, ik kijk er dan gewoon niet naar.

    En tegen de populaire mening in: geen gekleurde nagellak (glans of licht parelmoer kan eventueel wel). Gekleurde nagellak vind ik niet mooi.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  2. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Haha ik houd van mijn neon roze nagellak met gebruinde voetjes in Mn zwarte havaianas. Steekt zo lekker af hihi.
     
    soppie en Paardenbloem vinden dit leuk.
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113

    OOOOh gelukkig ben ik niet alleen, alleen ben ik degene met de sokken aan in bed :roflmao: omdat ik altijd en eeuwig koude voeten heb. Mijn zoon is nu 12 maar moet toch al zo'n jaar of 3 zijn eigen nagels knippen, mijn dochter van 9 trouwens ook. Zelf heb ik altijd schoenen aan die dicht zijn, mijn man ook, zoon kiest hier ook liever voor en dochter vind sandalen helemaal geweldig. Ik kan echt gruwelen van mensen in sandalen, kalknagels, te lange nagels, dikke plakken eelt of de sandalen te klein zodat ze er met de tenen overheen hangen, gewoon eetlust bedervend.
     
    Koraal82, Paardenbloem en DQueen vinden dit leuk.
  4. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.256
    1.088
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    En vooral blijven doen! :D
     
  5. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Haha ja doe ik zeker :roflmao:
     
  6. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ik ga aan het begin van de zomer en tijdens de zomer 2x naar de pedicure met lakken en vijl/smeer/lak tussendoor bij. Zelfs in de winter doe ik dat zelf (zwem wekelijks wil ik wel nette voeten hebben)
     
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik ben jaloers! Ik heb dus bijna alles wat jij omschrijft wel. Beetje te dik dus ook brede dikke voeten, haren (die ik overigens direct verwijder), al 5 x behandeld voor ingegroeide nagels en doordat ik veel loop voor mijn werk ook eelt:confused:
    Je snapt wel dat ik liever dichte schoenen draag:roflmao:
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Nou, schone voeten met normale of gelakte nagels zonder viezigheid en geen brokkelige eelthoeven.

    Zelf ben ik een paar jaar pedicure geweest. Ik let nog steeds op voeten. Zodra de zon ging schijnen, had ik altijd extra werk met iedereen die de voeten toonbaar wou maken.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    • Schoon
    • Eeltvrij
    • Korte nagels
    Eigenlijk gewoon een gladde, schone huid met korte, schone nagels!
     
  10. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.418
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Even een tip voor mensen met kalknagels/schimmel nagels (vind ik zo goor staan) vics vaporub. Klinkt heel raar ik weet het maar werkt echt!!
    Gelukkig zelf nooit last van gehad maar veel mensen in mijn omgeving die er dankzij vics helemaal vanaf zijn.
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    +1
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Bah, voeten!
    Zeker blote voeten in die plastic achtige slippertjes.
    Ik vind dat ze dagelijks gewassen moeten worden en eelt wegvijlen en nagels netjes knippen in de zomer.

    Mijn voeten zullen jullie ook wel echt vies vinden, heb ineens voetschimmel en weet niet hoe ik eraan kom :eek::eek::confused:
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Ik haat voeten bah. Vind elke voet vies dus ik wil ze niet zien. Dit is naast wespen het 2e nadeel van de zomer.
    Bij kinderen heb ik dit niet hoewel die ook uit mijn buurt moeten blijven. Alleen die van zoon vind ik acceptabel.
    Zelf draag ik in de zomer Converse terwijl ik geen eelt of niks heb. Vind het gewoon niet leuk om met open schoenen of sandalen rond te lopen.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Zoveel mensen hebben voetschimmel. Dit werkt vaak echt goed: https://www.bol.com/nl/p/b-nagel-mycocure/9200000005174958/ gewoon tussen je tenen sprayen.
    Bij lagere weerstand, zwembadvloeren of sportzalen, kleedkamers, zweetvoeten enz. heb je een hogere kans. Je schoenen kun je het beste eens per maand met antischimmelpoeder instrooien.
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  15. fanona

    fanona Bekend lid

    9 dec 2014
    892
    336
    63
    Zolang de nagels netjes kort en schoon zijn en de voeten eeltvrij, is 't goed genoeg voor mij.

    Bij Primark verkopen ze valse teennagels:|:eek: vind het zo vies uitzien, sowieso teennagels met een randje vind ik vies om te zien, maar snap niet dat mensen er ook nog een valse nagels op gaan plakkeno_O
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Ik heb na aanleiding van dit topic mijn voeten maar weer eens uitgebreid verzorgd. Eelt verwijdert, ze ingesmeerd met voetencreme en de nagels weer keurig gelakt. Waar zp al niet goed voor is :roflmao:
     
  17. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Schoon, eeltloos, korte nagels, gelakt.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  18. BeckyB

    BeckyB Actief lid

    8 dec 2016
    204
    39
    28
    Ik heb altijd 'last' van het dilemma: zelfde lak op teennagels als op vingernagels? Of mag het ook wel eens verschillen?
     
  19. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Oh volgens mij heb ik bijna nooit dezelfde lak op mijn vinger- en teennagels. Sterker nog, ik heb altijd lak op mijn tenen maar niet altijd op mijn vingers. Dat heeft er ook mee te maken dat de lak op mijn vingernagels na twee dagen al begint te bladderen maar die op mijn teennagels moeiteloos een nucleaire winter kan doorstaan. )
     
    soppie, Huismuisie en BeckyB vinden dit leuk.
  20. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    weken in een badje met een scheut appelazijn en daarna de plekken insmeren met teatree olie, paar x doen en je bent er zo vanaf.
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina