Wat vind jij ‘verzorgde voeten’?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardenbloem, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeckyB

    BeckyB Actief lid

    8 dec 2016
    204
    39
    28
    Nou dat inderdaad! Ik heb echt geen zin om steeds ook mn teennagels te lakken terwijl daar de lak nog goed op zit
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.535
    11.094
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha hier ook maar afgelopen week een uitvinding gedaan.

    De hema heeft een soort primer. Complete nail heet het. Een laagje, dan een laagje nagellak en erna een laagje extreme long lasting, ook vd Hema. Je bent iets langer bezig maar het resultaat mag er wezen en het blijft zeker een week mooi zitten. En op de tenen komt je zeker twee winters door ;)

    Oh en dat voor 3,50 per potje :D
     
    soppie, DQueen, BeckyB en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dank voor de tip!!:thumup:
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  4. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Same! En op mijn vingernagels irriteer ik me ook direct met ook maar een stukje eraf. Dus vingernagels zijn goed verzorgd maar niet gelakt..
     
  5. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Eeltloos, fris en gelakt vind ik wel erg mooi maar sommige dames hebben ook ongelakt hele mooie nagels die mooi roze zijn en niet verkleurd.

    Ik draag helaas geen nagellak meer alhoewel ik dat wel heel mooi vind maar mijn teennagels zijn wel geel verkleurd en daardoor draag ik amper slippers maar dichte schoenen. Wie heeft de tip tegen verkleurde teennagels ?
     
  6. djennes

    djennes Bekend lid

    24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn

    Kokosolie werkt nog beter
     
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Verzorgde voeten vind ik, zoals bijna iedereen hierboven, gewoon nagels kortgeknipt en schoon, eeltvrij en verder ook regelmatig gewassen.

    Ik kan me daarentegen echt niet druk maken over andermans voeten. Zolang ze niet in mijn bed liggen, succes ermee.

    De mijne zijn nu trouwens ook niet om over naar huis te schrijven. Maar pedicure staat maandag op de planning en mijn buik gebruik ik nu als excuus om niet elke dag zelf te vijlen en knippen. :|
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.921
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit wilde ik ook net vragen... mijn voeten zijn goed verzorgd, maar nagellak op tenen vind ik lelijk, maar mijn teennagels verkleuren wel, niet heel veel, maar net niet mooi zeg maar. Terwijl ik ze dus nooit lak (want dan kunnen ze ook verkleuren).
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.921
    113
    Vrouw
    Brabant
    Aan ingegroeide nagels kan je zelf niet zoveel doen, maar eelt kan je toch gewoon weghalen?
     
  10. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ja idd ben ook al een tijdje gestopt met nagellak mede vanwege de verkleuringen. Had verwacht dat die weg zou trekken maar helaas niet het geval. Ik ga om de 7 weken naar de pedicure en die vijlt mijn nagels, dan blijven ze een weekje mooi roze maar vervolgens komt die gelige gloed helaas weer terug. In de zomer zijn ze wel mooi roze als ik veel naar het strand ga. Wellicht door het schurend effect van het zand?
     
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Schoon, eelt loos en niet wit uitgeslagen, nagels geknipt en gelakt (en vooral mooi gelakt en niet zo half afgebladderd)
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Oh nou, ik met mijn blaasjeseczeem (en huid wat daardoor los komt) op mijn voeten moet blijkbaar ver weg uit de buurt blijven bij jullie. :thumup: :roflmao:
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja klopt, dat vijl ik ook wel. Maar schiet er vaak bij in en door mijn werk zit het er mega snel weer.
    De huisarts vertelde mij overigens dat wat betreft ingegroeide teennagels ‘hard’ vel veel beter is omdat de puntjes dan niet ingroeien. Dus daarvoor vond hij dat ik veel op blote voeten moest lopen, ook buiten. Lekker eelt kweken:roflmao:
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Nou ja zo raar is het natuurlijk niet. Ik probeer zelf ook altijd wel wat eelt weg te halen, maar eigenlijk is dat best stom, het is gewoon een beschermlaagje voor de huid.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  15. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Mijn voeten was ik dagelijks en knip m'n nagels als het nodig is.
    Heb wel eelt op m'n hielen maar als dat dagelijks gewassen word vind ik het niet ‘vies’. Mooi is het ook niet echt maar ik kijk bijna nooit naar voeten, ook niet naar m'n eigen voeten
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Als je nagels gelig worden door de nagellak; eerst even een laagje blank of een base coat eronder. Als je nagels ook gelig zijn waar geen lak was (zo uitgroeien) dan vrees ik dat je toch een mild schimmeltje hebt. Keertje testen met een van de anti-schimmel tips hierboven? :)
    Het strand helpt ook bij schimmel ivm schuren, zout water én veel frisse lucht (ipv in je zwetende gympen). Kan dus helaas best wel zo zijn..
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  17. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Hier vaak verschillend. Op mijn tenen vind ik in de zomer een knalkleurtje wel leuk en op mijn handen doe ik altijd alleen maar nude.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  18. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.794
    1.653
    113
    Dan heb ik een vraagje: ik mis mijn teennagel van mijn linker grote teen. Die is definitief verwijderd ivm extreme ingroei ( ondertussen al bijna 28 jaar geleden, wellicht lossen ze dat tegenwoordig anders op). Bij mij zie je dus alleen huid, met een soort kuiltje. Maar nagels lakken is dus niet handig, dan benadruk je het juist. Kent er iemand ook een nepnagel voor een grote teen die je kunt bevestigen/plakken oid? Iemand wel eens van gehoord?
     
  19. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    en kun je geen lak op dat stukje huid doen om het te verdoezelen? Ik heb zelf op mijn kleine tenen nagels van 2 mm bij 2mm ofzo (en het is niet eens echt nagel want het is heel zacht en ik kan het er ook helemaal afpulken) dan lak ik wat huid mee zodat het nog wat lijkt
     
  20. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.794
    1.653
    113

    Heb ik wel eens gedaan maar is toch redelijk zichtbaar. En ik vind nagellak structureel op mijn huid niet prettig.
     
    DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina