vraagje voor de taartenbaksters hier.

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hallo dames,

Mijn zoontje is zondag jarig en eigenlijk zou mijn nichtje de taart gaan maken. Helaas is zij vandaag ontzettend ziek geworden en kan dit niet doorgaan. Ik ga er nu eentje zelf maken. Ik heb al eens twee keer een taart gemaakt, maar dat was dan wel een 2d. Mijn zoontje wil graag een taart met angry birds en die vind ik leuker 3d. Moet ik nog iets met het fondant doen als ik in 3d ga of lukt het ook zo, aangezien die angrybirds best klein zijn?

En mijn tweede vraag: Ik wil de taart zaterdag maken, omdat ik daar zondagochtend echt geen tijd meer voor heb. Maar hoe moet ik hem dan bewaren? De ene site zegt wel in de koelkast terwijl de andere site zegt dat het fondant dan gaat zweten. Maar ja, de vulling die ik ga gebruiken moet wel in de koelkast worden bewaard. Dus hoe kan ik hem bewaren?

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik deed hem wel altijd in de ijskast.. Geen problemen mee gehad..

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.565
    14.144
    113
    Vrouw
    Ligt eraan wat je als onderlaag doet bij de fondant?

4. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik weet niet beter dan dat je moet afsmeren met botercreme?

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Is afhankelijk van de vulling en de warmte.

Je kunt de taart in de koelkast zetten, en dan zondag een uurtje of 2 van te voren eruit halen. Het fondant gaat idd zweten, maar als je 'm even 2 uur rustig laat staan in de schaduw en relatief koel, dan droogt dat keurig op en zie je er niets meer van.

Als je een houdbare vulling hebt, kan hij langer buiten de koelkast.

Let wel op dat het dit weekend weer warm wordt, en taarten maken en warm weer zijn geen goede vriendjes ;) Dus dan zou ik 's avonds vooral werken.

Je kunt met botercreme afsmeren, ook met ganache.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik maak mijn taarten altijd met marsepein. Zet ze in de koelkast en nog nooit een probleem mee gehad.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

je zou wat tylose door de fondant kunnen kneden bij de poppetjes, zeker aangezien het warm word.

je kunt ook plaatjes uitsnijden (kom even niet op het woord hiervoor) en dan aan de zijkant van de taart doen.

zondagochtend maken ga je ook niet redden qua tijd, dus zeker zaterdag maken. en dan gewoon in de koelkast, bij het uit de koelkast halen er gewoon even niet aankomen. Al deed ik nadat hij eenmaal aangesneden is gewoon weer terug in de koelkast en sneed dan gewoon een stukje in de koelkast voor nieuwe visite.

Deel Deze Pagina