Inlevingsvermogen en behulpzaamheid. Als iedereen die eigenschappen zou hebben zou de wereld een stuk mooier zijn.
Als je heel veel betekend voor je omgeving zonder op de voorgrond te treden! Ik kan dat niet ik moet op de een of andere manier altijd daar dan lof voor krijgen het liefst dat iedereen het hoort Daarom ben ik jaloers op mensen die dit wel kunnen ...
Mooie eigenschap vind ik als mensen loyaal zijn en in staat zijn te geven aan andere. Het zit hem in de kleine dingen.
Mensen die ondanks allerlei tegenslagen de handdoek niet in de ring gooien, maar door blij en knokken. En ondanks hun tegen slagen toch oprecht blij voor een ander kunnen zijn! De echte vechters. Dat vindt ik mooie mensen, en heb daar zoveel respect voor.
Wat ik een hele mooie eigenschap vindt is als iemand heel ‘Puur’ is. Iemand die respect heeft voor mens, dier en milieu. Empathisch/inlevingsvermogen, eerlijk en oprecht, geen vooroordelen heeft en niet alleen aan zichzelf denkt.
Ik vind oprechte interesse in iemand anders een heel erg mooie eigenschap, en ook wat @Eppo82 noemt; vergevingsgezindheid. Leuk topic, dit!
Voor mij is inleven in een ander en rekening houden met anderen de meest waardevolle eigenschap voor iemand. Kunnen inschatten wanneer het even niet om jou draait en er vol kunnen zijn voor iemand die het harder nodig heeft! Edit: ik zocht blijkbaar onbaatzuchtigheid
Ik merk altijd dat ik het heel fijn vind als mensen oprecht zelfkritisch kunnen zijn, en in het verlengde daarvan: als ze zelfspot hebben. Bescheidenheid en 'echtheid' waardeer ik ook enorm, dus als iemand precies is zoals hij/zij daadwerkelijk is. What you see is what you get, zeg maar. O, en eerlijkheid vind ik een mooie eigenschap! Grappig, die eigenschappen die ik hier opnoem, zo probeer ik zelf ook te zijn. Herkennen jullie dat ook?