Hitte leidt mogelijk tot nieuw noodweer

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Donja, Jul 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Donja

Donja Actief lid

Jun 23, 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    AMSTERDAM - Volgende week wacht ons mogelijk nieuw zwaar noodweer. Vanaf maandag schieten de temperaturen als een raket omhoog. Dinsdag tot en met donderdag is het voor de vierde opeenvolgende keer ruim 30 graden, in het oosten mogelijk 33 graden.

Dat lijkt donderdag, net als de afgelopen dagen, te worden afgestraft door heftige regen- en onweersbuien. Met name de Nijmeegse Vierdaagse loopt risico.
    Allereerst is er de verzengende hitte voor de wandelaars die dinsdag van start gaan. Donderdag komt het slechte weer er in de loop van de dag in. De organisatie was vandaag al in druk overleg om het scenario van de hitte en het noodweer te bespreken. Twee jaar geleden leidde de extreme hitte nog tot dodelijke slachtoffers.
    De nieuwe hitte die op komst is, heeft alles te maken met permanent aanwezige lagedruk op de Atlantische Oceaan en hoge druk boven Europa. De zuidelijke stroming daar tussen in voert de hitte steeds opnieuw aan nadat koufronten vanaf de Atlantische Oceaan het vaste land optrekken.
    Thermische storingen, valwinden en veel regen veroorzaken vervolgens deze zomer vaak noodweer.

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Heftig! Het is echt niet normaal deze zomer! Hopelijk valt het mee, maar daar kun je beter niet vanuit gaan!

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    pfffff wordt weer puffen

4. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Das niet zo mooi. Een vriendin loopt mee. Wat zal die balen zeg. Als het maar niet weer word afgelast.

5. Dana

Dana Niet meer actief

ja dat hoort er nou eenmaal bij maar leuk is anders, regen en onweer okay maar als het echt gevaarlijk wordt dan knijp ik hem ook......

6. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    he gatver, daar zit ik (wie wel trouwens) helemaal niet op te wachten:( zou rot zijn als het niet doorgaat, maar ja, met noodweer wandelen lijkt me een slecht plan.. Hoorde van de week dat het komt door de opwarming van de aarde en dit waarschijnlijk elke zomer terug keert.. strenge winters en hevige zomerstormen:(

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

als dit echt zo is zullen ze vierdaagjes aflassen helaas. boven de 28 graden word er niet meer gewandeld. beleid van de gemeente nijmegen

8. Leliana

Leliana Niet meer actief

Dat heb ik ook gehoord ... wel heftig dan he, als je je dat zo bedenkt? :$

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Dan moeten ze het evenement gaan verplaatsen.

Moet eerlijk zeggen dat ik sowieso niet snap dat ze zoiets in de zomer doen.

September lijkt me veel meer geschikt.

10. Petra1980

Petra1980 VIP lid

Jan 12, 2008
    5,146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Opwarming van de aarde vind ik soms zo overtrokken. Tegenwoordig is dat oorzaak nummer 1. Zeg niet dat het niet zo is hoor, want ik heb er geen verstand van, maar het word volgens mij te pas en te onpas nu gebruikt.

Maar kom op, we hebben in het verleden ook echt wel hete zomers en strenge winters gehad en toen speelde het aspect global warming nog niet en hoorde je niemand daarover.

11. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    nouja, ik vertel ook alleen maar wat er op het nieuws was;) :D

12. Petra1980

Petra1980 VIP lid

Jan 12, 2008
    5,146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    oh sorry zo bedoelde ik het niet hoor.

13. Petra1980

Petra1980 VIP lid

Jan 12, 2008
    5,146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    was meer omdat ik het soms zulke bangmakerij vind door onze nieuwsmensen dus absoluut niet persoonlijk tegen jou ;)

14. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    haha geeft niet.. kwam nogal kort door de bocht over;) maar snap je punt.. aan de ene kant lijkt het me onzin.. paar weken terug was er op het nieuws dat er onderzoek was gedaan dat de aarde helemaal niet opwarmt.. dus wat moet je geloven?

15. Petra1980

Petra1980 VIP lid

Jan 12, 2008
    5,146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    ja dat bedoel ik dus idd, kort door de bocht heb ik vaker last van ;)

16. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    haha geeft niet, join the club.. we zullen zien.. ben bang dat je er toch niks aan kan doen, het weer regelt zichzelf

17. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik zeg ook alleen maar wat ik gezien/gehoord heb op tv ;)

18. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik heb ook gehoord dat wij meer kans gaan krijgen op stormen zoals afgelopen woensdag.
    Omdat de zomers warmer worden en de winters kouder.
    Zelf hebben wij veel schade gehad dankzij die storm van afgelopen woensdag ons plaatsje is erg getroffen net als ons dorp naast ons.

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Goh het weer houdt ons wel bezig,.....

20. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

Nov 22, 2009
    929
    0
    0
    Nog ff meiden...Tis net Amerika hier strakkies :D.
    Duurt niet lang meer, krijgen we op den duur straks ook met tornado's te maken in het land :$ zeker, grrr.

Maar indd, ik heb zelf afgelopen week ook al zoiets gehoord op het journaal dat de zomer warmer worden, en de winter kouder.
    Dit ivm aardeverwarming ofzo iets!

Dit hadden meteologen voor een aantal jaren terug al voorspeld!!!

Share This Page