Nou stoppen met klagen is wel degelijk er iets aan doen Er is ook een verschil met: ik heb een rotdag, alles doet zeer he bah! Dat vind niemand hinderlijk om aan te horen en dat levert steun op of t type dat bij elke stap hard zucht en als je zegt: waarom meld je je niet ziek? Ooo nee dat hoeft niet met 10 diepe zuchten, kreun, steun en alle energie dagelijks uit de werkvloer zuigt. Die blijven wentelen in zelfmedelijden en anderen erin mee willen wentelen, elke dag opnieuw.... (en zelfmedelijden kan super helend zijn en praktisch iedereen heeft wel van die dagen maar een aantal hebben t 24/7). En weigeren er iets aan te doen, want negatieve aandacht is ook aandacht immers
In mijn directe omgeving heb ik ook zo'n iemand. Maar ik ontkom er niet aan, probeer wel zo min mogelijk er te komen.
Ik heb het over mijn collega’s, niet om de klachten van andere mensen. En bij mijn collega’s is er zeker wel wat aan te doen
Mensen die zeiken dat ze te dik zijn, maar er niet aan doen. Of zeggen neee zoveel eten we echt niet ( mijn ouders ) maar ondertussen wel 20 kg te zwaar zijn en diabetes hebben. En ze eten echt wel veel te veel. 99 % van de mensen worden echt niet dik van de lucht. 2 van die vieze slavinkjes bij je bord met bloemkool met kaas saus is niet gezond.
Hier op het forum: Leraren die durven zeggen dat ze het nu zo mega druk hebben, vreselijk! Kijk om je heen! Zodra de scholen opengaan kan er weer gestaakt worden hoor!
Haha! Ik vind bloemkool echt ontzettend vies, dus als ik het eet gaat er hier dus ook ontzettend veel kaas saus overheen zodat ik de bloemkool niet meer proef. Misschien is dit wel een biecht.
Uhm, veel leraren proberen nu onderwijs in een vorm te gieten waar ze werkelijk geen enkele scholing voor gehad hebben. Ofwel: alles zelf uitzoeken, glitches eruit werken, klachten erover afhandelen, vragen meerdere malen moeten beantwoorden, en ondertussen nog kijken welke lessen je eigenlijk zou draaien, welke nog gedraaid kunnen worden, welke niet mogelijk zijn, en wat dat betekent voor een opgelopen achterstand. Natuurlijk hebben leraren het druk. En dan ook nog regelmatig met eigen kinderen thuis, want die gaan niet naar school. Ik werk in het hoger onderwijs, en aan onze instelling is de ondersteuning honderd keer beter dan op de gemiddelde basisschool. Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen zonder al die handvatten die mij aangereikt worden.
Of als ze allebei op dezelfde plek willen zitten op de bank! ‘Dat was mijn plek’ Niet, dat was mijn plek, pfffffff
Jup. En als ze iets niet wilden maar merken dat de ander het wil dan moeten ze het natuurlijk gelijk hebben. Geld ook voor kunnen trouwens.
M'n schoonzus heeft altijd een: ja maar en 100 redenen waarom iets niet kan Ik kan daar zoooo niet tegen Schop onder je kont en ga ervoor Nu ook ja ik moet mij nog helemaal verdiepen in dat thuis onderwijs en zoveel werk om dat allemaal uit te puzzelen  ik erger me hier zo erg aan
Ik vind mijn vent een zeur. Vooral omdat hij teveel werkt (+50pw) en savonds moe is en daarover zeurt en ruzie veroorzaakt. En in het weekend ook nog zeurt dat hij moe is.. En eigenlijk altijd medelijden wil dat hij zoveel werkt terwijl hij geen andere baan wil worden want "een chauffeur in hart in nieren" *kots* Oké klaar met dat gezeur
Weet je wat ik ook heel moeilijk vind? Zeuren is in deze misschien het verkeerde woord, maar ik heb bijvoorbeeld een pleeggezin op m’n werk en zij kunnen zelf geen kinderen krijgen dus pleeggezin geworden. Zij zeggen ook; ‘dat we zelf geen kinderen hebben, daar heeft God voor gekozen. God heeft ervoor gekozen dat het zo moet zijn en daarom zijn wij de MMM niet in gegaan. Het is ons door hem niet gegeven en we gaan de natuur geen handje helpen.’
Mijn vader net zo. Ik eet echt niet zo slecht hoor. En slechte dingen maar met mate. Uhm pap, per week bij elkaar opgeteld is maar 1 gebakje, maar 1x een kroketje, maar 1x een hemaworstje, maar 1x per week toastjes en kaasjes, maar 1 keer per week een bakje chips en ga zo maar door nog steeds veel slechte dingen bij elkaar. Gelukkig klaagt hij niet over zijn gewicht maar voor zijn gezondheid zou het zoveel beter zijn als hij al die maar 1x per week dingen laat staan.