Wat vind jij gezeur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Dat had mijn neefje ook dat hij ging kloten in de klas. Juf vond hem alleen maar vervelend tot m’n zusje (zelf lerares Nederlands) er wat van zei en opperde of hij zich misschien verveelde? ‘O jaaaaa’ zei dat mens. ‘Dat kan natuurlijk ook’ :rolleyes:
    Toen kreeg hij extra werkjes en sindsdien is hij een engeltje in de klas ❤️
     
    Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Studenten die zichzelf arme studenten noemen maar dan wel naar de starbucks gaan of stappen of lekker op vakantie naar Griekenland gaan. Ik ben ook veel te lang student geweest en vond die types toen al storend haha
    'Ik moet nog 2 weken tot mijn volgende stufi/loon en ik ben bijna alles al uitgegeven, stressssss' terwijl ze in de kantine dan een te dure sandwich kopen en vieze automaten koffie.
    Mens zeur niet! Ga na de AH die 200 meter verder zit en koop een brood, beleg en tadaaaa je kan dagen vooruit.
     
    Kolibrie2, Louise11110, Novi en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.018
    113
    Dat maakt het natuurlijk wel anders. Die vriend van m'n man en zijn vrouw hadden ook wel met druk te maken maar dan juist om wél IVF te doen. Gek hè, blijkbaar is het ook (bijna) nooit goed.
    Overigens bestaat er wel IVF binnen eigen cyclus, daar maken gelovige mensen vaker gebruik van.
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nee is juist niet logisch en ze doen dat contant geld met een reden.
    Mensen in schuldhulpverlening overzien vaak hun geldzaken niet. Met contant geld zie je wat je nog in je portemonnee hebt en kun je koopgedrag daarop aanpassen.
    Met een pinpas is dat onoverzichtelijker. Grote kans dat ze dus dingen gaan kopen omdat "het kan" en vervolgens niet meer uitkomen dat het geld "ineens" op is.
    Sommige krijgen hun geld wel op pas hoor. Maar de meeste niet.
     
    Louise11110, Ansel, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Buckcherry

    26 dec 2019
    77
    69
    18
    Vrouw
    Ja dat weet ik, die bedoelde ik ook niet. Er was een vrouw in de winkel die tegen mij zei dat ze het allemaal onzin vond dat ze niet contant kon betalen, ze vond het maar vervelend en onoverzichtelijk. Zij stond niet onder bewind oid.
     
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Ik werk in een supermarkt en van sommige mensen weet ik dat ze in de schuldsanering zitten ( hebben ze mij verteld) en die verontschuldigen zich juist omdat ze contant moeten betalen. Ik geef ze gewoon een lieve glimlach en zeg dat ik het begrijp.

    Ontopic:
    Een kennis heeft zich laten omscholen tot basisschool leerkracht... werkt nu sinds een paar maanden als leerkracht.
    Meteen FB volplempen met: ik staak enz... Het enige wat ik dan denk is: AAARRGGH!!!! Dat wist je toch voor je er aan begon!!!!!
     
    Kolibrie2, Louise11110, flipflop en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    En dan ben jij nog een actieve leraar. Hier echt niks. Begin van de week het werkplan. En succes er mee. Nakijken mogen de kinderen en ouders zelf doen. Enkel per mail bereikbaar voor vragen. En verder niks. Sorry maar dan ben je echt niet druk.
     
    Kwek, suus1983, chrystel73 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Onze juf zegt dan nog....van 9-11 ben ik evt bereikbaar. En die andere uren dan?
     
    Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Dat ik eten heb besteld en dat het er pas over 65 minuten is. Dat vind ik echt gezeur van mezelf want ik hoef gewoon zelf niet te koken, alleen te wachten... heel lang te wachten.

    :roflmao:
     
    Kolibrie2, Ansel, Novi en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ooh echt zo jammer! Een gemiste kans vind ik. Je kan als leerkracht zoveel doen op afstand!
     
    Syane en reckless vinden dit leuk.
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja dat inderdaad. Ik geloof niet dat ze hele dagen online vergaderen dan. Maargoed. Wat ik al schreef, gemiste kansen van leerkrachten!
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  12. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wel kleine kanttekening qua thuisonderwijs: als een school of bestuur iets voor je besluit dan moet je je eraan houden. Dus als je als school zijnde zegt: je moet van 9-11 beschikbaar zijn voor vragen, moet het niet zo zijn dat de ene
    Leerkracht dit netjes doet en de ander veel meer uren bereikbaar is. Je moet wel 1 lijn hebben.

    maargoed. Gemiste kans vanuit die scholen dan, als dat de situatie is.
     
  13. reckless

    reckless Bekend lid

    17 apr 2014
    788
    284
    63
    Mee eens! Wij zijn op werkdagen van 9.00 tot 14.00 bereikbaar voor vragen en hebben iedere dag een vragenuurtje waarbij leerlingen kunnen inbellen. Daarnaast hebben we minimaal 1x per week telefonisch contact met alle leerlingen en bij zorgleerlingen vaker. Het is gewoon even niet anders! Maar ik vibd het wel erg makkelijk van sommige leerkrachten dat ze alleen werk aanbieden en verder niets, belachelijk!
     
    Syane vindt dit leuk.
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Eens! Je hebt nou eenmaal geen vakantie. Je bent gewoon aan het werk! Dat het lastig kan zijn met eigen kids thuis snap ik. Maar dan nog.

    En ja, het is wederom heel slecht voor het imago van ‘de leerkracht’. Echt jammer!
     
    Syane en reckless vinden dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    oooh excuus verkeerd begrepen
     
  16. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Wat ik heel erg irritant vind is de mensen die klagen dat andere mensen niet mogen klagen.

    Zoals dit wat op FB stond bij iemand:

    Mensen klaag niet zo het belangrijkste is dat we gezond zijn.

    Ehm ja dus daarom mag je niet af en toe even stoom afblazen? Want zo zie ik klagen meestal. Even stoom afblazen. Maar daarna is het weg.

    Als iemand altijd over hetzelfde klagen is het iets anders
     
    soovi en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Leerkracht valt onder vitaal beroep dus zij hebben de mogelijkheid om kinderen naar school en kdv te brengen (mits geen klachten uiteraard).
     
    flipflop en Lisa280887 vinden dit leuk.
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Vraagje, hoe doen leerkrachten dat als ze ook voor de klas moeten staan om die paar leerlingen op te vangen? Ik kan mij voorstellen dat je dan een stuk minder tijd hebt.
     
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Bij ons wordt vanaf deze week de opvang geregeld door de kinderopvang waarmee onze school samenwerkt. Dat is voor ons enorm fijn!
    Vorige week heb ik wel een dagje moeten opvangen. Ik had toen aangegeven bij mijn groep dat ik dat moest doen en dus niet direct kon reageren. We waren met twee collega’s dus we konden een beetje afwisselen: dan ik achter de laptop, dan de collega. Om en om.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  20. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Van de 6 weken zomervakantie werken wij als team vaak 1 à 2 door. Eén aan het begin en één aan het eind van de vakantie. Dan zijn we dus daadwerkelijk op school, of doen een stuk administratie/afronding thuis. Dat afronden van het schooljaar moet deels in de weken voor de vakantie. Sommige collega's doen alles in die laatste dagen en zijn dus wel meteen vanaf de eerste week vrij.

    Het zit 'm vooral in de werkdagen zelf. Toen ik nog fulltime werkte en 38 uur per week uitbetaald kreeg, maakte ik makkelijk 40 tot 45uur per reguliere week. Dit liep verder op tijdens bijvoorbeeld oudergesprekken. Die 'overuren' kreeg en krijg ik niet betaald. Nu ik kinderen heb, werk ik minder. Maar nog steeds is het werk om 17.00u niet afgelopen, maar volgens mijn loonstrookje wel. Plus dat ik ook op mijn niet-werkdagen bereikbaar ben, mails moet beantwoorden, etc.
    Veel werk komt erbij, weinig gaat eraf. Groot nadeel in het onderwijs vind ik. Al zijn we daar niet de enige in :rolleyes:

    Dit is verder geen klaagzang hoor! Ik ben blij met mijn baan. Bij ons thuis geen discussie over wie bij de kinderen is in de vakantie.
    Maar ik word er wel moe van dat iedereen dat altijd maar roept; oh dan heb je altijd vakantie!
    Ja. Dat klopt. Zeg ik nu vaak:D. En verder doe ik alleen maar aan knippen en plakken, veters leren strikken, beetje gymmen, liedjes zingen, buitenspelen en om 14.00u mag ik naar huis want dan zijn de kinderen uit. Klopt helemaal! :p
     
    Lisa280887 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina