Wanneer buikje 1e zwangerschap??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door FutureMama81, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Het gaat hier dus om de zw.schap van je 1e kindje, omdat ik begreep dat je bij een 2e (of meer) sneller een buikje krijgt. Ik ben nu bijna 14 weken en las dat je dan al een buikje krijgt, maar bij mij is er toch nog weinig te zien hoor. Kan nog steeds mijn normale kleding aan. Is dat wel normaal???

2. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik ben bijna 27 weken en bij mij zie je ook niet veel...vind ik heel erg want als ik sommige vrouwen zie lopen met zo'n mooie ronde toet denk ik dat wil ik ook, nu lijkt het soms of ik teveel gegeten heb :( Heb ook nog geen positiekleding aan gehad, dus ik denk dat het per persoon gewoon heel erg verschilt.

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik kreeg een buikje bij ong 15 weken kan wel zo vroeg maar hoeft niet
    overigens kon ik gedurende zwangerschap ook mijn eigen broeken nog aan ik had alleen een bal van voren en had mijn eigen taille nog

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het verschild ook per persoon hoor. als je kindje naar binnen ligt dan valt het minder snel op. en ligt eraan of hoe slank oid je van je zelf bent. zelf ben ik vrij stevig maar toch bij mijn eerste zag je het wle vrij vlot. maar ook nog niet met 14 wk volgens mij hoor.
    dit keer had ik rond die tijd al een beste buik en nu springt ie eruit. het kan ineens heel hard gaan. helemala na de 20 wk dus miss nog ff geduld hebben.

en er zijn er dus die helemaal niet zon dikke toeter krijgen.

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Bij mij was het zichtbaar met 20 weken,maar dan moest je nog goed kijken.

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ben zelf een kleintje 1,60lang en 47 kilo
    vorige zwangerschap pasten me broeken met ong.8wkn al niet meer het was niet zo dat ik positiebroeken moest dragen maar mn eigen broeken kreeg ik toch echt niet dicht
    dus had maar een broek in 1 maar groter gekocht.
    maar voor buitenstaanders was het niet te zien hoor ook in gewicht had je geen toename denk dat het door mn darmen of zo kwam.

maar ben het eens met hierboven het verschilt echt per persoon maak je niet druk het komt wel hoor ;)
    straks zal je zeggen : ow kan mn tenen niet meer zien door deze toeter hahaha

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Bij de eerste moest ik bij 14 weken een positie broek gaan dragen en begon je het te zien, maar nog niet echt super goed. Dit werd wel vlot een flinke buik daarna.
    Ik zag gister een vrouw en die was 20 weken en daar zag je nog helemaal niks aan toch had ze een super echo gehad. het zegt dus in ieder geval niks over je kleintje.

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Bij mij zag je een bolling vanaf 18 weken, maar dat viel dus echt niet op als je niet zou weten dat ik zwanger was.
    Pas vanaf de 20 weken begon ik langzaam te groeien en vanaf week 24/25 kreeg ik een 'zwangere-buik'.
    Kijk maar in mijn album.
    Dus maak je niet teveel zorgen. Wat nu niet is kan echt nog komen.
    Nu vragen mensen me steeds of het geen tweeling is....;).
    Dit is trouwens ook mijn 1e kind.

Grt Vanilia

9. minimuts

minimuts Actief lid

25 feb 2009
    190
    0
    0
    Ik kon met 22 weken mijn broeken eigenlijk niet meer aan en had dus een beetje een buikje. Daarna ging het hard trouwens! Bij tweede en derde zwangerschappen kon ik met 8 weken geen broek meer aan.

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Bij mij begon er vanaf de 18 weken pas echt een buikje te vormen. Met 24 weken kon ik buikbanden dragen. Nu is hij zo groot dat mensen denken dat ik een tweeling krijg en zelfs de vk bijna omvalt als ik binnenkom, Dit is echt erg ongemakkelijk, Kan mijn schoenen niet meer zelf aandoen, kan slecht lopen, heb pijn in mijn rug, bovenste ribben. Heb zelfs al moeten stoppen met werken. O ja autorijden gaat ook bijna niet meer.

Ikzelf hoop dus dat ik bij een 2e een kleine buikje krijg. Grote buik is niet altijd leuk....

11. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Ik denk dat dat heel erg verschilt.
    Met 14 weken had ik al n klein buikje. Kon toen wel al mn eigen kleding niet meer aan.
    Vanaf 20 weken zag je t al echt heel goed en met 24 weken had ik echt al n grote buik.
    Na 27 weken vroegen mensen me zelfs of ik n tweeling kreeg:$

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Bij mijn eerste ging je het pas na de 20 weken zien. Ik kon niet wachten tot ik een buikje kreeg! Bij de tweede iets vroeger, rond 16 weken ofzo. En nu bij de derde kon ik eigenlijk met 4 weken mijn broeken al niet meer aan, haha!

13. gimena

gimena Niet meer actief

21 weken kreeg ik me buikje pas!
    ben er ziels gelukkig mee.
    vandaag maar me ouders op zoeken op de camping.
    hebben me vanff week 19 niet gezien.kijken wat hun zeggen.

14. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik ben 24 weken zwanger en doe altijd weide kleding aan, meeste valt niet eens op dat ik zwanger ben.

Als de baby lekker gezond is is het niet van belang of je groot buik of klein buikje heb, ik vind wel dat het na 20 weken de buikje echt begint te groeien...

Groetjes,

ANGEL24

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben nu 10 weken en 1 dag en pas eigenlijk mijn eigen broeken niet meer goed :S krijg ze niet meer dicht omdat ze erg strak zitten op mijn buik dus moet moet stiekjes etc werken....
    Ben verder niks in kg aangekomen maar begin zelf al wel een heel klein buikje te zien, anderen zullen dit nog niet zien maar mijn vriend en ik wel!
    Wanneer de "echte" buik komt is nog even afwachten.... Maar eigen broeken dragen gebeurd hier nog maar weinig dus draag nu af en toe al een zw broek omdat die veel lekkerder zitten op mijn buik....

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Vanaf 18 weken ben ik positiebroeken gaan dragen, m'n eigen spijkerbroeken zaten niet meer lekker, dus toen kreeg ik wel een beetje een buikje..pas vanaf 22 weken ging het mensen opvallen.

17. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    bij mijn eerste kreeg ik een echte babybuik met ong. 29 weken

18. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    meid ik kon niet wachten tot echt baby werd en geen darmen meer was rond 15 weken en toen ging heel snel tot week 26 en toen weer tijd weinig en nu staat mijn huid opspringen had liever klein buikje gehad dan deze dubbele watermeloen.Geniet lekker van je zwangerschap alle kleine veranderingen zijn bijzonder en tegen einde ;) is die leuke ronde buik niet meer zo leuk meer iets wat erg in de weg kan zitten.

liefs,

19. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Rond 20 weken begon mn buik wat dikker te worden dat je het zag. De laatste paar weken is het een megabuik geworden :D

20. Annemarie1982

29 jul 2009
    32
    0
    0
    Ik ben vanaf 16 weken overgestapt op zwangerschapsbroeken. Toen kreeg ik een klein buikje en zaten mn broeken echt niet lekker meer. Inmiddels ben ik 20 weken zwanger en zie je een klein zwanger buikje maar nog wel heel bescheiden.

Deel Deze Pagina