Wij zijn ook heerlijk burgerlijk - stationcar - bakfiets - twee kinderen; jongen en meisje - 17.30 etenstijd; als ik thuis ben rond 10.00 koffie - man werkt fulltime, ik 20 uur - rijtjeshuis met rijtjeshuisvoortuin - abbo op dierentuin; brood etc. mee als we gaan
Ik ben geloof ik te praktisch hiervoor Wij noemen allebei onze vrije dag per week mama/ papa dag haha, voor ons zijn die dagen wel heel anders dan de andere dagen . (geen werk, niet met zijn 2'en thuis). We gebruiken zelfs oppassen haha, zodat we niet alle twee iets plannen op hetzelfde moment. Als ik een avond weg moet, schiet ik in mijn man zijn agenda een avond thuis blijven/oppassen in Vraag me wel af hoe andere dat doen? Wat zet je in de agenda als je thuis moet blijven een avond?
Ik vind mama en papadagen ook afschuwelijk. Net als oppassen. Mijn man is op vrijdag thuis, maar dat is zeker niet zijn papadag. Hij zorgt dan net als ik op maandag en woensdag voor de kinderen. Geen benaming. En oppassen zeker niet. En als ik weg ben is mijn man gewoon thuis, hoef ik niet in agenda te schrijven dat overleggen we. En in ons geval gaan we wel eens samen weg en ja dan passen de pubermeisjes op hun broertje. Dat is wel oppassen
Tsja, wij overleggen ook, maar wij hebben beidde echt teveel afspraken en roosterwijzigingen om allemaal uit mijn hoofd te onthouden. Maar goed, ik vind ze niet afschuwelijk en ben super blij met mijn mamadag!
Niks, want dat is altijd ma-vr moet ik sowieso een oppas regelen als ik weg moet/wil omdat man dan "nooit" thuis is. Zaterdag in overleg (maar weet niet wanneer dat voor t laatst was dat ik weg was), zondag beide niet zodat we 1 avond samen hebben
Haha nu ben ik wel erg benieuwd wat jouw leeftijd is! Ik praat niet over schoobmaakdoekjes en ik vind mezelf ook niet modieus maar ik koop wel eens een jurkje bij Miss Etam en ik denk dat ik hier 1 van de jongere leden ben Verder ben ik met een (koop)middenwoning, zoon en dochter met 2 jaar leeftijdsverschil, veel werkende man en ik parttime, Hema taart op verjaardagen etc. behoorlijk burgerlijk. Alleen de golden retriever ontbreekt nog.
Wij zijn tot op zekere hoogte ook lekker burgerlijk: Rijtjeshuis (nieuwbouw) Man rijdt suv en ik een kleine hatchback Man werkt, ik niet (dat vind ik eigenlijk meer ouderwets dan burgerlijk ) Getrouwd Ikea is hier ook vertegenwoordigd Maar we hebben geen: Hoogglans keuken Eten zelden agv Geen alledaagse gezinssamenstelling (nakomertje, pleegdochter met prachtig Afrikaans koppie, 4 kinderen) Geen bordjes met teksten in huis Geen zandschelp Nooit een bakfiets gehad Geen worst en kaas op een verjaardag en taarten maak ik zelf Geen fotoshoots (ik vind spontane foto’s veel mooier) Koffie drink ik wanneer ik er zin in heb, en niet op de klok Wat ik zelf eigenlijk het toppunt van burgerlijkheid vind is: Het hele gezin op dezelfde sport (mn hockey), maar dat komt omdat ik dat hier in de wijk zo vaak zie denk ik.
Wij hebben een burgerlijke ‘gezinsplanner’. Voor ieder gezinslid een vakje. Als er bij mij sporten om 20.00 uur staat is mijn man prima in staat om zich te realiseren dat hij dan thuis moet blijven of om oppas te regelen als hij ook weg moet.
Yepp- fietsstoeltjes op zo'n transportfiets (en ja, schuldig, ik heb ook zo'n fiets. Zonder Yepp- stoeltjes overigens.). De huishoudbeurs. Period. De Vriendin/Libelle/Margriet.
Oh dat klinkt ook wel handig! Welke app is dat? En kan je dat syncen met je werkagenda? Ik ga een nieuwe hashtag maken denk ik #iloveburgerlijk
Oe ik denk dat dit ook wel onder burgelijk valt: Wij hebben een zoon op voetbal en een dochter op hockey. Fouter dan fout toch? Ergste is dat ze het beiden zelf gekozen hebben, wij hebben niks met beide sporten
Dit dus dan ga ik niet zeggen je moet oppassen en als ik al iets afgesproken heb en man blijkt ook ineens iets te hebben regelt hij zelf oppas.