Uitnodiging naar park, zelf betalen

Discussie in 'De lounge' gestart door Suusjeuh, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zit een beetje verbaasd naar mn mail te kijken.

Komend weekend vieren mn schoonouders hun zoveel jarig jubileum. Ze hebben een leuk dagprogramma samengesteld waaronder eerst taart bij hun thuis, dan naar een park waar je kan zwemmen, waterfietsen, er rijd een treintje etc. Het is vanaf hun al ca een uur rijden (60km) en vanaf ons 300km + op de heen en de terugweg tol betalen.

Nu schrijft mn schoonzus die samen met schoonouders de boel geregeld hebben het volgende;
    - Wil ieder gezin zelf een taart meenemen
    - Toegang tot het park, 9 euro per persoon, moet je zelf betalen
    - Na het park hebben we bij ons in de buurt een bbq. Dit verzorgen pa en ma.

Het gezamelijke kado kwam neer op ca 50 euro per gezin. Wat zou jullie reactie hierop zijn?

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Zelf een taart meenemen :( Dat is wel heel bijzonder. De entree zelf betalen vind ik ook raar als je er voor word uitgenodigd. Ze hadden beter een barbecue in de eigen achtertuin kunnen houden als ik het zo lees.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Als je ook nog eens 300 km moet rijden heen en terug zou ik zowieso niet naar dat feestje gaan, tenzij je een auto van de zaak hebt, anders is het wel een heel duur grapje.

Tja de overige kosten dus cadeau en het park.. ik kan niet in je portemonee kijken.. Als je het teveel vindt of het geld niet hebt vind ik dat je dat eerlijk moet kunnen aangeven. Als je een groot gezin hebt wordt het al snel een heel duur grapje vind ik.

4. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Mijn reactie?

Wie wil er nou zijn huwelijks jubileum vieren, met taart en met de familie naar dat park. jij of zij?

Ik vind dat als zij dat willen, zij ook horen te betalen! Ook omdat jullie al een cadeau geven.

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Als ik naar mijn eigen portemonnee kijk, zou dat hem niet worden.
    Of het gezamelijke cadeau, 50 per gezin teveel is weet ik niet, dat ligt eraan wat je kunt missen.

Maar ik vind wel, als je word uitgenodigd, laat je je gasten niet zelf hun dingen betalen en meebrengen. De benzine en tol vind ik logisch dat je dat zelf betaald, maar de rest vind ik raar.

Je laat gasten op een verjaardag toch ook niet zelf hun eigen stukje taart meenemen of iets dergelijks?

6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Je schoonouders willen het toch vieren en verwachten dus van jullie dat jullie komen en die extra kosten maken.

Vind op zijn minst dat dat wel door hun geregeld mag worden en door hun betaald.

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Die taart slaat echt alles!! Wat een vreemde uitnodiging zeg... lijkt wel een grap...

8. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Nou dit had ik wel erg raar gevonden. Je wordt eerst uitgenodigd en dan hoor je later pas dat je zelf taart moet meenemen en zelf entree moet betalen... erg vreemd

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Ik zou een foto maken van hoe je thuis lekker taart zot te eten en die mailen :D :p.

Maar het is op zijn zachtst gezegd een beetje ene vreemde uitnodiging.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Nou, mn schoonouders hebben een groot gezin. 9 kinderen waarvan het merendeel getrouwd en kleinkinderen. Dus we zijn met een grote groep. Maar ik sta echt te kijken van de afstand naar het park en het zelf betalen... Het kado, tot daar aan toe. Als we naar hun thuis zouden gaan voor het feest ( En hun de BBQ en de taart zouden geven ) dan zou ik het kado wel geven. Maar alle bijkomende kosten.... Ik sta echt perplex! Maar om niet te gaan is ook wel heel extreem. We hebben dezelfde week ook een bruiloft en afgelopen week een vrijgezellenfeest gehad met allemaal de bijkomende kilometers.... Jeetje, ik ga hier echt failliet aan!

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Misschien na vragen hoe het echt zit/

Misschien was het park het idee van je sz en niet van je so.

En was het alleen de bedoeling bq.

Misschien willen ze wel verschillende taarten voor de lol/

Zou het gewoon vriendelijk na vragen. En wat vind je man er zelf van het zijn zijn ouders.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    De taart vind ik raar, zelf entree betalen niet.

13. petrova

petrova Actief lid

Eten meenemen vind ik niet eens zo raar, heb dat ook wel vaker gedaan met onze verjaardagen, dat iedereen wat te eten en drinken meeneemt bijvoorbeeld.

Maar het is wel heel veel bij elkaar zo zeg, ik zou denk ik gewoon niet gaan...

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ben ik het mee eens. Daar kijk ik niet van op alleen die taart vind ik wat raar. Ik zou dan ook geen taart meenemen (dat is zo ie zo al een ramp bij me) maar een cake bakken dat is veiliger in mijn geval.

15. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Juist omdat je aangeeft dat er 9 kinderen (met aanhang, kleinkinderen etc) zijn, vind ik het vreemd dat die allemaal naar je ouders moeten komen, een uur moeten rijden naar een park en dan weer terug.

Wellicht is dit verzonnen/georganiseerd door iemand die er vlakbij woont? Misschien even een ander idee in de groep gooien?

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Met 9 kinderen a 50 euro per gezin?
    Beter iets minder hadden ze kunnen doen als er deze kosten ook nog bij komen.
    Plus.voor jullie een tank benzine.
    Als dit onze situatie zou zijn hadden we het gewoon niet kunnen betalen.

Vind trouwens wel raar dat ze nu minder dan een week van te voren een rekening presenteren.
    Als het nu nog ruim van te voren was dan was er mss nog iets te veranderen of bij te stellen.
    Persoonlijk vind ik als je schoonouders dit willen vieren dat ze moeten betalen.
    Kunnen zij die niet vanwege de reuze groep doe het dan niet en geef gewoon een bbq.
    Of geef mensen duidelijk van te voren aan wat de plannen zijn en of ieder hier zich in kan vinden.

17. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, misschien heel lullig maar ik zou het feestje overslaan.. Als ik het zo even gauw bereken met alle bijkomende kosten, kost dit 'feestje' jullie zo 250/300 euro en dat vind ik echt over de top..
    (Misschien zou voor mij die keuze makkelijker zijn omdat wij dit gewoon niet kunnen betalen en is het lastiger als je het wel kan missen, maar toch!)

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik kan het ook gewoon niet betalen! ( Wij hebben een huis te koop staan, en een nieuw huis dus dubbele kosten! ) De ideen zijn wel echt van SO en niet van SZ . Het plan was al wel eerder gepresenteerd ( Dagje naar park daarna BBQ ) maar ik had dit zelf opgevat als "We gaan naar het park en BBQ'en daar" en niet als we rijden de hele dag heen en weer en moeten het ook nog zelf betalen.

Ik zit zelf te overwegen om 's ochtends taart te gaan eten, dan samen met man en kids te gaan zwemmen nadat zoonlief zijn middagdut gedaan heeft en dan terug te komen voor de BBQ. Dat scheelt ons iig de toegang voor het park, 120km rijden + tol.

Ohja, overigens moet manlief hier 3 dagen vrij voor nemen, gezien we vrijdag heen rijden, zaterdag daar zijn en zondag terug rijden. Al die dagen kunnen ze hem alleen op kantoor inplannen en niet op locatie dus telt dit als 3 vrije dagen.

Ik BAAL hier echt van!

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Zelf een taart meenemen? Zitten jullie daar straks met 9 taarten voor 15 personen.
    Zelf toegang betalen vind ik op zich niet heel vreemd. Wel apart dat dit niet in overleg wordt gedaan.

20. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Kunnen jullie dit niet bij je schoonfamilie voorleggen?
    Ze weten immer dat jullie van heel ver moeten komen en dat de WIL er wel is maar dat deze planning gewoon iets te veel voor jullie is.
    Wellicht dat de plannen dan herzien kunnen worden of dat ze jullie deel op zich kunnen nemen?

Wat vinden alle andere kinderen van de planning?

Deel Deze Pagina