Wat vind jij nou echt een leuk kerstpakket?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 11 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik vind juist de afwisseling leuk, de ene keer een tinteling waarmee we zelf iets kunnen uitkiezen uit geselecteerde producten & de andere keer een kerstpakket. De afgelopen 2 jaar was het een kerst(voedsel)pakket. Vooral die van afgelopen jaar vond ik erg leuk. Een mix tussen voedsel en producten zoals een borrelplank, tapasschaaltjes etc.

    Mijn man krijgt vanuit zijn organisatie elk jaar de keuze tussen een traditioneel (voedsel) pakket, duurzaam pakket, wijnpakket of een dinatie aan een goed doel. Hij gaat altijd voor het traditionele pakket. En we pakken onze beide pakketten altijd samen uit haha :D
     
  2. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Wij kregen afgelopen jaar een bioscoopbon en wat lekkers erbij. Vond ik erg leuk! Gelijk een leuke activiteit om te doen tijdens de kerstvakantie.
     
  3. Fantastiyanna

    Fantastiyanna Actief lid

    31 jul 2019
    226
    132
    43
    Bij ons nodigen ze altijd kleine lokale winkels uit en organiseren daarmee een kerstmarkt. Dat zijn dan winkels met wijnen, spelletjes, delicatessen, tassen, kleding en hebbe dingetjes. Erg leuk! Dan krijgen we allemaal een beker chocomel of gluhwein met een lekkere kerstkoek erbij en gaan we de markt af.

    We krijgen dan bonnen in de waarde van 75 euro en mogen deze dan verdeeld over de winkels uitgeven.
     
    Oilell vindt dit leuk.
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Toch wel een eetpakket. Vind ik iets niet lekker geef ik het weg, er is altijd een ander wel weer blij mee. Maar misschien een combinatie doen? een bon en eten, dan zijn beide partijen blij :D
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Zo
    Zo leuk, lijkt mij geweldig.
     
  6. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Mijn man krijgt elk jaar een zelfde soort pakket met allerlei kwalitatieve producten uit de omgeving. Er zit bijvoorbeeld altijd een rollade in van de slager, een stuk boerenkaas, een lokaal biertje etc. Gewoon lekkers. Daarnaast zit er altijd nog iets anders in: een keer een plaid, een puzzel á la Jan van Haasteren speciaal voor het bedrijf gemaakt (bouw en infra) en vorig jaar een kaasschaaf van boska met het bedrijfslogo. Hij en wij vinden dit altijd hartstikke leuk en de producten kunnen we ook allemaal gebruiken. Naast dat het vaak luxere producten zijn ook. Maar ik denk dat je het nooit voor iedereen goed doet. Uiteindelijk is het ook gewoon een extraatje he?! Dus als werknemer moet je ook een soort van tevreden zijn met wat je krijgt.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  7. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Voor dat geld vind een rituals pakketje echt wel leuk, zeker als er dan nog ene bon bij zit:)
     
  8. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Mijn man krijgt zijn kerstpakket als handje contantje.
    Ideaal, kun je het gewoon zelf uitgeven.
    Proberen er altijd wel echt iets mee te doen. Dus bijv lekkere dingen bij de boodschappen of uit eten oid.

    Ik krijg altijd een standaard kerstpakket, opzich leuk, alleen er zit uiteindelijk vrij weinig in. En vaak zo'n borrelplank oid die je nergens in je kast kwijt kunt en praktisch ook niet heel bruikbaar is :oops:
    Ik vind zelf een combi van iets lekkers met een cadeaubon erg leuk.

    Maar smaken verschillen! En iets krijgen vind ik sowieso altijd wel leuk:)
     
  9. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.675
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zelf vind een keuze uit bv 5 pakketten wel leuk. Ik heb er wel eens eentje gehad en dan kon je kiezen uit een boodschappen-klus-blond Amsterdam-spelletjes pakket of doneren aan het goede doel. Mijn man krijgt eigenlijk altijd een pakket (alleen afgelopen jaar toevallig een bon). Het verrassingselement bij die pakketten is zo leuk.
     
  10. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    863
    1.247
    93
    Dit zou ik echt super leuk vinden!

    Ons team is te klein om zoiets te doen. Wij doen eigenlijk altijd een fles bubbels, een boekenbon en iets van de chocolatier. Per jaar vullen we dat met wisselende items aan. Zoals bijvoorbeeld een plaid.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  11. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Op mijn vorige werk ook altijd zo’n leuke kerstmarkt met lokale ondernemers.

    Op mijn nieuwe werk is het een snack pakket, met iets bruikbaars zoals een koffer oid.

    Ik zou het liefst de lokale ondernemers steunen.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Binnen een groot bedrijf kan je het bijna niet goed doen. Iedereen vind iets anders leuk of heeft andere behoeften.

    Vorige bedrijf van mijn man gaf een eet-pakket met echt veel erin. En daar een doosje bij voor de voedselbank. Wat je zelf niet kon gebruiken kon je met dat doosje op kantoor weer inleveren.

    Bij ons vaak een keuze-bon. Dan kon je vooraf aangeven wat je wilde. Heel diverse cadeaus. Waaronder ook een keuze voor "traditioneel kerstpakket". Maar ook diverse uitjes, luxe spullen en verschillende goede doelen.
    Dat vond ik een mooi systeem. Die bon kreeg je ook op tijd, dus je pakket werd ook voor kerst bezorgd.

    Bezorgen was ook fijn omdat de meesten met de trein naar werk komen.
     
  13. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Wij zijn maar een klein bedrijf, dus kerstmarktopties, uitgebreide keuzemogelijkheden enzo is niet haalbaar. Maar inderdaad, zoals ik hier al lees, kun je het nooit iedereen naar de zin maken. Misschien ga ik dit jaar inderdaad maar weer eens voor een combinatie van pakket + bon.
     
  14. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    Op mijn werk hebben we een aantal jaren zo'n minikerstmarkt gehouden. Ik begrijp dat dat voor een klein bedrijf niet haalbaar is. Maar de laatste jaren krijgen we bonnen die je bij 5-6 lokale ondernemers kunt inleveren tot een uiterlijke datum (halverwege januari geloof ik). Een Italiaanse winkel, boekenwinkel, slijterij, delicatessezaak, enz. Die ondernemers kunnen vervolgens de producten die met die bonnen zijn gekocht weer factureren bij mijn baas.

    Werknemers blij, want wij kunnen zelf kiezen. Maar ondernemers ook blij, want vaak wordt er toch wat extra uitgegeven in hun winkel, want als je er toch bent... dus ze krijgen meer naamsbekendheid en meer omzet!
     
    CroqueMadame en Mentos8 vinden dit leuk.
  15. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Ik ben w een beetje klaar met de pluim en tinteling. Bol.com heb je wat meer aan, maar is vrij saai.
    Zelf vind ik het heel leuk om een pakket te krijgen met lekkere dingen. Liefst van lokale ondernemers.
    Een borrelplank met lekkers bijv.
     
  16. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    745
    445
    63
    Vrouw
    Dit vind ik echt een leuk idee
     
  17. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    Nog een kleine toevoeging:
    Alhoewel ik een doos met eten en drinken leuk vind, dat is echt heel lastig. Ik heb eens een doos gekregen met vooral vlees (vegetariër) en alcohol (was toen zwanger). En dat waren juist de duurdere producten uit het pakket.
    Het is maar moeilijk om van je al personeel dieetwensen te kennen en het is gewoon echt niet leuk om allemaal luxe dingen te krijgen die je zelf niet mag of wil gebruiken.
     
  18. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Wij krijgen een bon van bol.com. Ik probeer daarmee iets te kopen waar het hele gezin iets aan heeft.
    Mijn man krijgt een eetpakket. Persoonlijk heb ik dat liever dan een bon.
     
  19. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    745
    445
    63
    Vrouw
    Ik ben team eten!! Zoo leuk om uit te pakken en weer eens wat anders te proberen.

    En dan een klein doosje erbij waar je wat je niet wilt weer in kan terug stoppen en dat je dat op werk weer kunt inleveren voor dr voedselbank (Of onder boom kan leggen op kantoor, ziet er ook leuk uit).

    Ik heb hekel aan 2 glazen oid. Anders is mijn servies zo'n allegaartje en ik vind de keuze die je hebt met bon vaak van die stomme opties. Of dan heb je 1 punt over waar je niks mee kan. En dan neem ik weer een waterkoker ofzo, iets nuttigs ipv leuks (ok dat is dan mijn eigen schuld).
     
    Roanna vindt dit leuk.
  20. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    745
    445
    63
    Vrouw
    Gezien de reacties: een bon om eten mee te kopen?
     

Deel Deze Pagina