Wat vind jij nou echt een leuk kerstpakket?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 11 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn man krijgt soms de meest bijzondere pakketten. Een keer een vuurschaal gehad met aanmaakblokjes en marshmallows erbij. Geloof dat er toen ook nog een paar andere eetbare dingen bijzitten en een fles wijn. Wij vonden het leuk maar als je geen tuin hebt dan had je er weinig aan haha.
    Ook een keer een wijnpakket gehad, helaas lust man geen wijn. Meer wijn voor mij dus.
    Ook hele leuke Fair Trade pakketten gehad met lekkere dingetjes en leuk gekleurde kopjes die we nog steeds gebruiken.

    Dieptepunt was een natuurpakket. Met allemaal rare kaasjes en dingen zoals appeltjechips. Het was niet te eten en niet te drinken.

    Zelf fan van de standaard eetpakketten. Bij mij zat er ongeveer dit in vorig jaar: chips, pasta, pastasaus, jam, slagroom, mix voor pannenkoeken, 2 flesjes bier, snoep, kleine blikjes fris, chocoladetruffels, thee en een mand met een warm kleedje.
     
  2. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.286
    5.515
    113
    waar, NM of WNF zou ik ook leuk vinden!

    Als ik een cadeaubon krijg, dan is het binnen 2 werken al uitgegeven. Ik heb altijd genoeg wat ik wel zou willen, bijvoorbeeld lego of een spel, en dan wordt het aantrekkelijker om het dan te kopen.

    Ik krijg meestal een tinteling van mijn werk, 100 euro. Ik koop daar nu een glazen kom van voor mijn kitchenaid.
     
  3. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.367
    198
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als kerstpakket doe je me het meest een plezier met een AH tegoedbon. Dan kan je zelf wat kiezen.
    In de "standaard" kerstpakketten zit altijd spul wat zo rechtstreeks de kliko in gaat. Dat is gewoon zonde.
     
  4. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.286
    5.515
    113
    Vanuit duurzaamheidsprincipe is het nauwelijk het beste als het pakket wel bij de wensen aansluit.
     
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Ik vind het uitpakken van een kerstpakket altijd heel leuk en daarom leuk om te krijgen, maar heel eerlijk: uit de traditionele eetpakketten breng ik 80%direct door naar de voedselbank. Wij zijn geen grote wijndrinkers, dus dat vind ik sowieso al een beetje zonde, want dat is vaak een groot deel van het budget.

    De leukste pakketten vind ik themapakketten, of als er iets te kiezen valt.

    Een lokale kerstmarkt zoals hier een paar keer is genoemd vind ik een fantastisch idee, dat ga ik op mijn werk eens tippen (lokale overheid, dus leent zich er goed voor). Wij krijgen altijd een budget aan muntjes die bij lokale ondernemers kunnen worden uitgegeven. Dat vind ik ook leuk.
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Die noemde m’n vader altijd een ‘rilling’ Iets bij voor te stellen hoe hij over zo’n ‘kerstpakket’ dacht :roflmao:
     
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Wij krijgen elk jaar een pakke5 met streekproducten, honing, koekjes, verse thee, kaas, appel/perensap, stoofpeertjes etc… daarin ook altijd een leuk kado als een rugtas, kleedje oid en een zelfgekozen kado: badjas, draadloze oortjes, JBL box, leren schoudertas, rituals etc. Dit jaar hebben we voor het eerst niet zelf mogen kiezen, dus ik ben benieuwd, maar ik heb bij deze werkgever nog niets te klagen gehad. Zal dit jaar ook vast ook leuk zijn.
     
  8. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    186
    167
    43
    Vrouw
    Je ziet het, 100 mensen, 100 meningen:) Ik denk dat het lastig is om iets samen te stellen wat iedereen leuk vind..
     
    Mum1921 en NiekeKris vinden dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Hier meestal een klein pakket met eten en een bon. Ideale combinatie wat mij betreft. Het eten eten we niet allemaal zeg, maar dan geven we het door, wijn drinken we ook niet, dus geven we ook door. Maar natuurlijk genoeg mensen die dat zelf gebruiken.
     
  10. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.163
    379
    83
    Laatste jaren altijd een bon van bol.com. Ik was daar altijd tevreden mee. Leuke dingen mee gekocht. Dat liever als van die eetpakketten.
    Mijn vader kreeg altijd heel veel pakketten van zakelijke relaties en het is eens in de mode geweest om die helemaal vol te stouwen met sterke drank (van whisky tot ameretto tot jenever). Vonden wij echt ruk, zat voor kapitaal in en mijn ouders dronken dat niet(wij uiteraard ook niet ivm leeftijd). Gelukkig ging die trend ook weer over en werden de pakketten ook weer leuker.
     
  11. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Zo'n Makro kerstpakket vind ik altijd erg leuk en dan met een bon erbij ofzo :o: Een keuze cadeaubon ook helemaal prima :roflmao:
     
  12. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    op mijn werk kan ik kiezen uit 3 verschillende dingen. een pakket, met dus de standaard zaagsel, onnodige prutsels en ragout, een wijn pakket met 2a3 mooie wijnen, en sinds een paar jaar hebben ze een derde optie, en dat is doneer aan een goed doel. ieder jaar kiezen ze een goed doel dit jaar is het de voedselbank. vorig jaar was het een lokaal goed doel.
    je kan nooit iedereen tevreden stellen. maar zo is er in vedergeval een keuze. ik heb een aantal keer een wijn pakket gekozen, ook weleens het standaard pakket.
    het is leuk dat je het krijgt, ik heb ook weleens ergens gewerkt dan kregen we niks. het is een soort waardering dat je na een jaar werken voor de feestdagen een leuk ding mee kunt nemen en thuis van kunt genieten, wij krijgen ze altijd bij een kerst borrel uitgedeeld.
     
  13. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.566
    2.894
    113
    Vrouw
    Ik heb er nog maar 2 gehad, al vrij uitzonderlijk in België denk ik (en dan ben ik al 4 jaar niet gaan werken door ziekte, dus had al helemaal niks verwacht) De eerste vond ik het leukste, een supergoed fleecedekentje, bekers, blokjes voor chocomelk, pralines, kaarsen. Allemaal zo gezellige dingen.
    Vorig jaar waren het meer apererief dingetjes. Olijven, cava, toastjes enz. Ook leuk maar een aantal dingen staan nog altijd in de kast.
    Ben benieuwd of er dit jaar weer iets komt, of dat het afgelopen jaren was omdat er door Corona geen personeelsfeest was. Vind stiekem zo een cadeau wel leuker :)
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik ben trouwens benieuwd of ik iets krijg. Na 5 jaar sinds dit jaar weer aan het werk, dus het zou wel leuk zijn. :)
    Man werkt voor zichzelf dus ook al jaren geen pakket.
    Ik vind het zelf altijd leuk om iets uit te pakken, gaat mij niet om het cadeau zelf, maar dat er energie in is gestopt om iets uit te zoeken.
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind een pakketje toch veel leuker. Het moment van uitpakken en mij maakt het niet zoveel uit wat er in zit. Gaat toch altijd wel op en anders geef ik het weg. Ik vind een bon zo enorm afgezaagd. Nu al een aantal jaren op rij gekregen vanuit mijn werk. Zo'n pluim of Tinteling, ik vind er niks aan. Ik hoop dat ze dit jaar weer eens een pakketje zullen schenken.
     
  16. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.483
    6.170
    113
    Ja idd, bij ons is het niet te doen, de jongste is 14, de oudste tegen pensioen leeftijd. Niet te doen dus.
     
  17. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.866
    542
    113
    Wij hebben een eigen bedrijf met ongeveer 10 man personeel en ik moet ook weer wat bedenken. 2 jaar terug zelf een pakket samen gesteld bij de lokale winkels. Vorig jaar zo'n tinteling bon.
    Ik denk wat nu weer. Ik ga denk ik voor een AH bon met een klein cadeautje :)
     
    owly en Ayla7000 vinden dit leuk.
  18. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.746
    1.322
    113
    Vrouw
    Een klein pakket met wat lekkere dingen
    (Chocolade of zoutjes, geen ragout ed) icm een bon die ruim te besteden is, vvv of bol ofzo.
     
  19. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.286
    5.515
    113
    Ik lees veel over dat het moment van uitpakken zo leuk is. 1 minuut fun en daarna niet meer (want veel gebruik je toch niet. Dan heb ik liever iets dat ik van een bon heb gekocht en nog tijden plezier aan kan beleven.

    Volgens mij komt het door dopamine, dat kortstondig geluksmoment.
     
    citroenrasp en Mum1921 vinden dit leuk.
  20. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.364
    191
    63
    een combi van eet eet pakket ( borrelhapjes) bioscoop bon en een spelletje zou ik erg leuk vinden.
     

Deel Deze Pagina