Wat vind jij nou echt een leuk kerstpakket?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 11 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heerlijk toch, ik ben gek op verrassingen ;)
     
  2. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Tijdschriftenbon, museum jaarkaart, vvv-bon, beleving, hotelovernachting, theaterbon. Evt. Zelf laten kiezen. Ik zou dan bonnen twv 50 euro doen en een pakketje erbij van 25 euro. Maar dan valt museumkaart en hotelovernachting af.
     
  3. Jetje1

    Jetje1 Actief lid

    1 mrt 2011
    479
    224
    43
    Wij krijgen beiden een mooie vleesschotel.
     
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Sowieso die hele trend om wijn als geschenk of bedankje te doen vind ik vreselijk. Wij drinken geen wijn en als je ziet hoevaak ik zakelijk een fles wijn krijg, zeker 40 flessen per jaar
     
    citroenrasp en Casara vinden dit leuk.
  5. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Klopt! Ik geef het wel aan bepaalde familieleden waarvan ik echt weet dat ze het waarderen. Maar bij mensen die ik minder goed ken nooit. Ik drink zelf ook niet, ik kan heel slecht tegen alcohol. Krijg er hoop klachten van die t niet waard zijn. Dan heb ik liever iets van chocolade
     
  6. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    dit klinkt best vies, wat is het? je zou maar vegetariër zijn..
     
  7. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Nou ik zou daar dolblij mee zijn! Wat klinkt daar vies aan? Heerlijk een paar stukken prachtig vlees.
    Tja vegetariër, das dan wel balen denk ik maar dan geef je het weg
     
  8. Jetje1

    Jetje1 Actief lid

    1 mrt 2011
    479
    224
    43
    Bij ons is niemand vegetariër. En iedereen is er blij mee. En er is zeker niets vies aan.
     
  9. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Het is dus echt een schaal met vlees? Ik had er nog nooit van gehoord.
     
  10. Jetje1

    Jetje1 Actief lid

    1 mrt 2011
    479
    224
    43
    Ja vers van de slager. Alles netje apart verpakt en bij ons houden wij rekening met aantal personen in het gezin en met wat ze graag eten.
     
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Wij geven onszelf een kerstpakket. Traditioneel was dat altijd wijn/bier, iedereen kan voorkeuren opgeven, ik drink niet dus ik krijg een doos alcoholvrije biertjes en allerlei lekkere dingetjes uit de delicatessenhoek/streekproducten die de eigenaar van de slijterij ook heeft, die zet hij dus vlak voor levering speciaal in elkaar. Vanuit de coöperatie is het ook wijn, ik negeer de mijne en de assistentes nemen m uiteindelijk wel mee.

    Verder ben ik vegetarier dus een vleespakket valt hier ook echt niet op zn plek.

    En zo'n eetpakket, tsja... vaak is t niet eens echt lekker wat er van zo'n kerstpakkettenleverancier komt. Zit ook al maanden in zo'n doos natuurlijk en t is vaak kwantiteit boven kwaliteit.

    Mij maak je het meest blij met iets met goede en bijzondere thee :p
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.787
    113
    Hahaha van alles wat je noemt doe mij maar streekproducten of thee:roflmao:

    Ik drink helemaal niet maar kan de smaak van alcohol vrij ook niet waarderen. Lust het allemaal niet. Een kersenbonbon is de max voor alcohol smaak:oops::roflmao: de rest jakkes

    De rest van de familie mag het allemaal hebben:)
     
  13. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Ooit eens van een werkgever een weekend/sporttas cadeau gekregen gevuld met lekkere dingen.
    Die tas gaat al jaren mee en is echt heel fijn is gebruik.
    Van dezelfde werkgever ook eens een heerlijke zacht grote plaid gekregen. Heb m nog steeds.

    Van mijn laatste werkgever kregen we een grote metalen (fruit)schaal gevuld met hele mooie champagne glazen, champagne en alle maal luxe borrel dingetjes en kaasjes en zo.
    Was een heel mooi pakket. Een fruitschaal is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik was er toevallig heel blij mee. Ook de glazen, hele mooie ook.
     
  14. Kraamzuster

    Kraamzuster Actief lid

    21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Hier houden ze jaarlijks een mini kerstmarkt en dan mag je zelf wat uitkiezen. Super leuk!

    En bij mijn andere werk geven ze cadeaubonnen.
    Laatst wel ongunstig voor mij. Een bon waar ik zelf niet zo heel veel aan had omdat het daar in de buurt te besteden was, en ik 52 km verderop woon. Dus die heb ik aan een collega weggegeven die het goed kon gebruiken.
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.362
    113
    Ik ken ook wel bedrijven waar ze dat doen.

    Ik zou het niet hoeven (vegetariër), maar zou het dan wel aan mijn vader geven. Die zou er super blij mee zijn. En niets vies aan, niet viezer dan je vlees ergens anders halen tenminste, toch?

    De wijn gaat overigens ook ieder jaar zijn kant op. :D
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  16. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vind die dozen echt niet leuk (sorry dat ik dan een gekregen paard in de bek kijk). Voedselallergie: check
    Vegetariërs: check

    Handdoeken met de naam van het bedrijf erop: blehhh wil niet m’n billen afvegen met iets met de naam van m’n werk er op.
    Een pakket met overal tarwemeel in: te stom voor woorden in mijn geval.
    Pakket met vlees spul: blehhhh.

    Doe mij maar de keuze of maak het persoonlijk: een halal iemand geef je geen varkensvlees en een Coeliaak geef je geen pannenkoekenmeel van tarwe.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  17. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mijn mooiste pakket kreeg ik 20 jaar geleden.
    Een pakket waat ze over nagedacht hadden.

    Iedereen kreeg een reiskoffer op wieltjes, met toilettas en deze was compleet gevuld met kerstlekkernijen uit de supermarkt.
    Dus normale jus d'orange en normale toast enzo.
    Helemaal geweldig.


    De stomste was toch wel een wijnrek voor 6 flessen en 4 glazen in op te hangen.
    Buiten het feit dat wij geen wijn drinken, was het eijnrek echt groot, en de gemiddelde leeftijd van ontvangers van dit wijnrek was toch wel 20.
    Bijna iedereen heeft dat ding bij het oud ijzer gegooid of weggeven.
    En een hoop geklaag.

    Tegenwoordig krijgen we een bon voorkerstpakket. Vaak een tinteling.
    Ik bestel dan altijd weer een bon, aangezien je bij een tinteling 3t euro betaald voor een gardena onkruidspuit en in de winkel 25.
    Scheelt een tientje.
    Dus gewoon een bon, die ik eigenlijk altijd uitgeef bij de praxis, hahahaha.
     
  18. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Doe mij maar zo'n verassingspakket met eventueel een bon erbij.
    Zo'n pluim of tinteling vind ik zo afgezaagd en daar koop ik uiteindelijk gewoon weer een bon van.
    Wij krijgen elk jaar wel iets aparts in het verassingspakket, zo kregen we vorig jaar verschillende soorten thee met zo'n thee ei erbij, chocolade blokken om chocomelk mee te maken en nog koekjesdeeg en vormpjes om koekjes te maken. Uiteraard zaten daar ook de standaard dingen zoals een fles wijn, iets te knabbelen en de eeuwige ragout bij.
    Dit jaar hebben we voor het eerst een kerstmarkt.
    Mijn man krijgt ook altijd een verassingspakket met een kado erbij. Zo hebben we al een trolley voor op reis, plaid voor op de bank, borrelplank en een poef waarin je troep kan verstoppen gekregen.
    De dingen die wij niet lusten/ gebruiken geven wij weg zodat iemand anders er weer blij mee is.

    Meest bijzondere wat ik ooit heb gekregen was een bon voor een sauna complex hier in de buurt. Hoop collega's gaan nooit naar de sauna en hebben daar niets mee. Zelf heb ik een dagje heerlijk met een vriendin genoten nadat ik eerst had uitgevogeld of er die dag geen collega's zouden gaan. :rolleyes:
     
  19. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113
    Op mijn werk krijg ik altijd een bon. Superpraktisch en online iets uitzoeken, maar het is weinig feestelijk.

    mijn vriend krijgt altijd een enorme doos gevuld met gewoon supermarkt spul (wijntje toastje borrelnootje enzo) en daar zit vaak nog een hebbeding bij (al een keer een moestuintje groei ding voor binnen en een Google home) en vaak nog een kledingstuk bedrukt met logo bedrijf, dus tas of jas of… en daarnaast vaak nog een brief waarin een leuke bonus vermeld is. Maar goed, dat is een commercieel klein bedrijf, wat anders dan mijn mega overheidsbedrijf haha.
    Oh en vorig jaar kregen we binnen ons team elk een klein spelletje (dacht qwixx) ook superleuk.
     
  20. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik regel ook kerstpakketten voor ons personeel, dus zal even toelichten hoe dat hier is:

    In het verleden kregen de mannen bij ons (ja, alleen maar mannen...) een standaard pakket van de groothandel. In zo'n pakket zitten vaak spullen die door ze weggegeven/weggegooid werden, dat deed ik ook. Meestal zijn het dan 'C-merken' in een leuk jasje...
    Sinds ik in het bedrijf zit (is nu zo'n 7 jaar) regel ik de kerstpakketten. Het is grotendeels een eet-pakket, maar dan met alleen maar A-merken. Ook probeer ik er een cadeautje bij in te doen, vorig jaar was dat bijvoorbeeld een houten snijplank en broodmes. En daarnaast een bon van meestal 25 euro voor een lokale winkel zoals de slager oid.
    Dit werkt voor ons bedrijf het beste, ik probeer een mix te maken qua spullen aangezien de leeftijden uiteenlopen van 16 tot 60 jaar. Ik pak alles zelf in, maar dat kan gelukkig met 'maar' 10-15 pakketten elk jaar...

    Ik ben er altijd wel een flinke tijd mee bezig, maar dat uitdenken vind ik altijd het lastigste...
    Dit jaar kan ik fysiek minder en ze niet zelf samenstellen/inpakken. Daardoor nu gekozen voor een (groot) vleespakket van een lokale boer. De mannen die bij ons werken, houden allemaal van vlees gelukkig!
     

Deel Deze Pagina