Hoe maak jij je sla dressing?

Discussion in 'De lounge' started by A2CA, Nov 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo dames,

Ik wilde vanavond sla maken want daar ben ik echt gek op. Alleen wil ik eens een ander soort dressing proberen. Meestal heb ik azijn, olie en mayonaise of een honingdressing. Hebben jullie misschien tips, ohja en wat doen jullie allemaal bij de sla? Tomaat? Komkommer?

Alvast bedankt voor de tips.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Olijfolie citroensap zout en peper.

En soms een beetje mayo

3. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

Feb 15, 2009
    617
    0
    0
    Meestal meng ik olijfolie en balsamico azijn met peper en wat suiker. Door de sla (bij voorkeur iets met rucola) doe ik tomaat, wat rode ui, avocado, mozzarella en uitgebakken spekjes.

4. A2CA

A2CA Niet meer actief

Haha wat grappig, jij reageerde toen straks ook al als een van de eerste op mijn beenham. Ik ben echt een kuusj tijdens mijn zwangerschap haha

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

:D

Klopt ik hou van kook topics :D

6. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

Apr 7, 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    ook erg lekker:
    3 eetlepels walnootolie mengen met 1 eetlepel witte balsamico azijn en een eetlepel suiker. (bij voorkeur eerst de suiker in de azijn en dan de olie erbij of alles in een shaker want anders lost het niet op).

Verder doe ik onder de sla vaak tomaat, komkommer, heel fijn gesneden stukjes augurk en een hardgekookt ei heel fijn gesneden. Ook lekker is om wat bieslook fijn te snijden en er door te doen......

Smakelijk in ieder geval!

7. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,962
    127
    63
    zuid holland
    Theelepeltje mosterd, flinke scheut citroensap en dat mengen met kant en klare yoghurt dressing. Dan krijg je een heerlijke frisse dressing. Ik heb altijd combi ijsberg ruccola sla en tomaat komkommer ei en parmezaanse kaas. Paprika is ook altijd wel lekker erdoor en maiskorreltjes etc. Leef je uit, in principe kan alles erdoor.

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    half rood uitje heeel fijn gesneden, olijf olie, balsamico azijn, peper , zout, heeel fijn gesneden teentje knoflook...
    HEEEEERLIJK

Share This Page