ik noem mijn dochtertje calimero, omdat ze net zo´n stemmetje heeft en haar mondje op dat snaveltje lijkt als ze mij op een dag zegt het niet leuk te vinden dan kap ik er ook mee, haha!
Poepiemonster als ze weer eens niet op het potje heeft gepoept Mupke, meisje, vriendinnetje voor mijn dochter en voor mijn man gewoon lieverd en schat. Laatst zei ik zijn naam en dacht ik echt 'dat heb ik lang niet gezegd' haha
Ik noem mijn man bijna nooit bij zijn naam, meer lief. Maar dat zeg ik ook regelmatig tegen mijn zoontje.
Vriend: Tattie (komt van schatje/schattie) Zoontje: Vriend, drollie,dwarsie (als hij dus weer eens dwars is haha)
Voor Fay hadden we Lola in gedachten als troetelnaam, maar daar reageert ze niet echt op... zij vindt "koekie" echt helemaal top, dikke lach als we haar "koekie" noemen, dus ze heeft hem zelf gekozen. :-D Ik vind hem zelf eigenlijk ook wel leuk!
Mijn vriend noem ik bijna niet bij zn naam, is eigenlijk altijd schat, of mop Andersom trouwens ook. Ons zoontje noemen we wel veel bij zijn naam, maar ook nog wel eens guppie, of moppie.
Mijn vriend noem ik vaak Kleun. Beetje flauw, hij maakte ooit een spreekfoutje en dat kwam er dus als "kleun" uit . Of Coby, als ie vervelend is (hij heet Jaco en vind t vreselijk als ik hem Coby noem). Verder gewoon de normale troetelnaampjes, schat, lieverd etc. Mij noemt ie altijd Bibby omdat ik nog weleens een wenkbrauw optrek.... maar die bibbert dan ook een beetje, best vaag. Vooralsnog geen troetelnaampjes voor kinderen, want die heb ik (nog) niet.
Mijn vriend noem ik gewoon Schat. Mijn vriend noemt ons zoontje Poppiedroppie. Dat vind ik wel erg schattig eigenlijk. Ik zeg vaak Moppie tegen ons zoontje.
Mijn vriend noem ik Piccalilly (ik weet echt niet hoe ik daarbij ben gekomen) Ons zoontje noem ik prulleke
Voor mijn zoontjes: Baby Babykleintje Kleintje Minimuppet Muppet Hummeltje Ukkeltje Ukkie Mannetje Mannetjeklein Voor T ristan: Tristannniiiiieeeeee!!! Voor R afael: Rafaelitoooooo!!!! En nog veeeel meer
Ik ben zijn Truus, schat of liefie En hij is mijn schat. Lekker afgezaagd! Heb wel een gruwelijke hekel als mensen in het openbaar inene "Lieeeeefjeeeeeeee!!!!" gaan roepen. Hij/zij heeft een naam denk ik dan.... Joey is mijn pikkie
mijn moeder noemde mij altijd katootje, en is nog steeds eigenlijk mijn vriend noemt me meestal kipje
Ik noem mijn man altijd "sweetie", hij noemt mij "Monita" (zoiets als "lief blondje" in het Spaans) maar hij noemt me ook vaak "Kimmy". Mijn echte naam is Kimberley en ik vind Kimmy heel lief, zeker met zijn accent