wij eten altijd standaard op zaterdag bolletjes.. heeft manlief van huisuit meegekregen. ik doe dr dan wel meestal eitje op of maak tosti of kroketje/knakworstje/hamburgertje o.i.d. vind het niet zo erg.. pannekoeken eten we ook af en toe als avondeten,maar niet zo vaak,word al misselijk bij de geur.. soep met brood eet ik ook gewoon als avond eten met stokbroodje dr bij,..lekker makkelijk. wat ik geen avondeten vind.. alleen aardappels.. zonder groente en vlees brood met gekookte eieren (lees zo'n 4-6 p.p.)
Ik vind heel veel van wat hier genoemd wordt wel kunnen. tosti: kun je aanvullen met een salade erbij of rauwkost met sausje om in te dippen. soep: in zelfgemaakte soep gaat hier meer groenten dan ik normaal op mijn bord heb. Stokbroodje met kaas en tomaat erbij uit de oven. Vind ik prima avond eten. Noodles uit een zakje: euhm ook dat gebeurd hier wel eens en dan bak ik er een spiegelei op, komkommerschijfjes erbij. Toch niet heel fout pannenkoeken: met champignon en kaas, lekker joh, je kan erop kwijt wat je wil. Amerikaanse pannenkoekjes met ahornsiroop eten we als ontbijt ... ook erg lekker "gewoon" brood: doen we ook hier, vaak met een salade erbij, gebakken of gekookt eitje. broodjes knakworst: vorige week nog gedaan met rauwkost erbij, stukjes paprika en (daar heb je dan ook de ...) worteltjes. Voldoet allemaal redelijk aan de schijf van 5, het enige wat we nog nooit hebben gedaan is ... sorry TS-man ... chocoladefonduen. Ik kan wel aardbeien bedenken, soepstengels misschien die je erin kan dippen, maar hoe je dat nog gezonder gaat maken dat het een maaltijd is .... lijkt me net zoiets als ontbijten met appeltaart op de dag na je verjaardag, doe je 1x per jaar en dat was het dan
Ik vind alles wel goed.. Hier is 1x in de week brooddag dus tosti of uitsmijter.. moet kunnen vind ik
Er staat niet voor niks in haar handtekening 'taalfouten mag je houden.', maar goed van je dat jij de spelling wel kent!
Mijn man werk in ploegen en ik eet dan brood als avond eten. Omdat we s'middags dan samen warm eten. Liever zo s'middags vers dan iede x uit de magnetron waar het eten altijd droger van word. Dus dan een boterham met een eitje erop of af en toe een tosti.
Er is maar heel weinig dat ik niet als avondeten zou kunnen/willen eten en dat zijn dingen als bijv. brinta of vla ofzo, maar die hebben te duidelijk een andere functie, namelijk ontbijt en toetje Verder vind ik heel veel kunnen. Wij eten minstens eens per 2 weken brood als avondmaaltijd - heerlijk!! Pannenkoeken doen we ook regelmatig, minstens eens per maand. Soep: heerlijk! Lekker goed vullen, broodje erbij en smullen maar! Alleen choco-fondue vind ik idd ook meer een toetje, maar dat heb ik ook met kaasfondue, trouwens. Ik heb een tijdje bij een dietiste gelopen (was te mager - niks meer van te zien nu, haha) en die heeft me meegegeven dat ik moest zorgen voor minstens 4 'warme maaltijden' per week. Daarmee bedoelde ze dan dus vlees-aardappelen-groente of goed gevulde pasta's enzo. Nu eten wij gemiddeld 6 keer per week gewoon warm, maar ik voel me ook totaal niet schuldig als we eens 3 keer in een week 'anders' eten....
ik vind: brood met gewoon beleg geen avondeten patatje met tenzij er iets bijzit zoals shoarma, saladade dan wel soep met niets erbij ook niet tja die chocoladefondue ik ken het eigenlijk niet maar het klinkt niet als avondeten *edit* net gegoogled en is geen avondeten maar een zoet nagerecht dus dat zou bij mij niet als avondeten neergezet worden en verder eigenlijk alles wel
Mijn man vind pannenkoeken juist avondeten... ik was ook altijd gewend deze smiddags te eten.. vaak op woensdag! Maarja, zij eten s'avonds ook een broodje gezond, dat vind ik dan ook weer geen avondeten. Voor de rest alles wat zoet is.
chocoladefondue vind ik idd geen avondeten, maar ook niet gewoon een boterham met kaas of pasta ofzo. Harde broodjes met een snack dan weer wel. Soep wel, maar dan eet ik er wel stokbrood ofzo bij. Pannenkoeken is voor mij wel avondeten, dan eet ik er genoeg hoor
Het is maar net wat je gewend bent natuulijk. Als mijn man onregelmatige diensten draait dan eten we tussen de middag warm zodat we met zijn 4 tjes aan tafel zitten en dan eet ik met de kinderen 's avonds brood. Als we een verjaardag hebben gehad dan zit iedereen vaak nog zo vol van alle hapjes enz dat we 's avonds het ook gewoon doen met een gebakken ei of een tosti. Soep maakt mijn man altijd zelf en zit dan zo vol met groente en wat vlees dat ik niet inzie waarom dat geen warme maaltijd zou zijn. Maar een chocoladefondeu zie ik toch echt niet als warme maaltijd (al zouden de kinderen het natuurlijk geweldig vinden ) Al zou het best wel makkelijk zijn , gewoon een pak vla op tafel mikken en zeggen dat het avondeten is
Saaie soep zonder broodjes Alleen een salade Alles wat zoet is Tosti's Ragout Brood Ik vind dingen al snel niet avond-eten-waardig.
haha wij zijn heel makkelijk wat dat betreft.. Mijn man vind soep geen avondeten, dat is eigenlijk het enige. Soms eten we brood, of salade. Pannekoeken, wentelteefjes ook. Meestal eten we die dingen op zondag, lekker makkelijk.
Het is maar wat je gewend bent vind ik, vind daarom alles wel in de avond te eten, behalve chocoladefondue, dit is meer een nagerecht. Dus hier eten we wel eens brood met soep en toevallig vanavond pannekoeken.
Chocoladefondue vind ik idd geen avondeten, dat zou voor mij toch meer iets voor een toetje zijn!! Verder eten wij hier alles wel als avondeten! Van brood, pannekoeken tot groente en aardappels!!
Ik moet meteen denken aan "Soup is not a meal!" van Seinfeld, ben benieuwd of iemand hier dat (nog) kent. Anyway, ik vind alleen chocoladefondu geen maaltijd, de andere dingen wel. Meneer Maedra vindt soep ook geen maaltijd.
Chocolade fondue vind ik echt geen maaltijd.. maar lekker in de namiddag of als toetje. Een pannenkoek vind ik wel een maaltijd. Ik maak ze met champignons, uien, ei, paprika, spek & kaas. Zelfgemaakte soep vind ik ook wel een maaltijd ( bloemkool, brocoli, wortel, prei, vermecelli & gehaktballetjes ). Wel doe ik er dan vaak een stokbroodje bij besmeerd met pesto, schijven tomaat en geraspte kaas uit de oven. Zo maak ik ook wel eens een stokbroodje met dun gesneden beenham, champignons en warme pindasaus met een kleine salade ernaast ( rucola & ijsberg sla met een uitje, tomaat en geroosterde pijnboompitjes)
Soep! Op moederdag aten we bij m'n moeder, toen kregen we dus soep, maar dan moet ik thuis echt nog even een 'echte' maaltijd eten hoor Anders kan ik niet eens slapen!
Pannenkoeken geen avond eten? Wat doen jullie er op dan? Hier doe ik ze met uien, spek, kaas, ananas, appels, heerlijk Ik vind chocofondue geen avond eten, maar verder vind ik alles wat geen toetje is en lekker vult avond eten