Oudere kat, ziek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    We hebben een kat van 10 jaar oud.

Sinds een klein tijdje merk ik dat ze aan het afvallen is. De laatste paar weken werd het erger en sinds gisteren maak ik me zorgen.

Ze geeft sinds een paar dagen over, soms heeft ze weleens een haarbal die er niet meteen uit wilt dus ik zocht er niets achter. Maar gisteren zag ik opeens een spoor uit de kattenbak lopen, het lijkt mij diarree. En ze lijkt opeens nog dunner geworden. Haar vacht is mooi glanzend maar ziet er wel wat minder verzorgd uit naar mijn idee en kwa gedrag is ze heel vrolijk, wat meer aanhankelijker. En bij alles wat je eet of drinkt moet ze ook. Eerst was dat alleen met kip of melk zo. Nu is ze zo bijdehand dat ze zelfs haar hoofd in ons glas steekt wat op tafel staat terwijl ze in de keuken gewoon een bak voer en drinken heeft.

Ik denk aan haar schildklier. Hebben jullie ook zo'n kat waarbij je denkt dat herken ik wel?

Over een uurtje moeten we bij de dierenarts zijn hoor, dus er wordt straks naar gekeken.

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik denk ook schildklier of suiker..
    Veel succes zodadelijk bij de dierenarts!

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Kunnen ook de nieren zijn.
    Maar er kunnen bij katten nog zo veel andere dingen zijn. Katten hebben wel vaker vreemde symptomen. Als het op ziektes aankomt.

4. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Heeft ze ook minder energie en ontwijkt ze aandacht?
    Ik heb een januari mijn poes verloren. Ze was ernstigs ziek (had een autoimmuumziekte) met medicijnen heeft ze het nog ruim 2 jaar gered maar nu was ze echt op.
    Ze viel heel snel af en liet idd ook haar behoeftes lopen.
    Succes bij de dierenarts

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    geen idee kan zoveel zijn, succes bij de dierenarts

6. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik heb er geen verstand van , maar wilde je ff sterkte en succes wensen.

7. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Hoe is het met het beestje?

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Hoe gaat het nu?

9. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Klinkt inderdaad niet goed! Ben ook benieuwd wat het is! Lijkt ook wel een beetje op iets met de nieren.

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ontworm je haar regelmatig?

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Lichamelijk onderzoek was in orde. Wel dacht ze iets te voelen bij de schildklier. Maar dat kon ook net zo goed niets zijn.

Ze stelde voor om met medicijnen te beginnen om de symptomen te bestrijden en dan over 3 maanden te evalueren. En dan eventueel nog een bloedonderzoek te doen. Of meteen het bloedonderzoek.

Ik koos voor meteen bloedonderzoek. Bedoel ik neem zelf ook geen medicijnen voor iets wat ik misschien niet heb.

Ze zei dat als het schildklier problemen waren dat ik er dam wel heel erg vroeg bij was.

Uitslag van bloedonderzoek heb ik al gekregen, algemene waardes waren allemaal normaal alleen nieren waren een heel klein beetje te laag en dat zou eventueel passen bij het schildklierprobleem.

Maandag of woensdag hoor ik de uitslag van de schildklier. (Dat moest opgestuurd worden..)

Ze heeft medicijnen meegegeven voor de diaree. En we wachten even af.

De poes is niet lusteloos hoor, juist wat activer dan anders. Ze is wel happy, alleen ze valt wel af, en heeft honger in alles behalve haar eigen brokken. Zit wat meer op schoot etc.

Deel Deze Pagina