We hebben een kat van 10 jaar oud. Sinds een klein tijdje merk ik dat ze aan het afvallen is. De laatste paar weken werd het erger en sinds gisteren maak ik me zorgen. Ze geeft sinds een paar dagen over, soms heeft ze weleens een haarbal die er niet meteen uit wilt dus ik zocht er niets achter. Maar gisteren zag ik opeens een spoor uit de kattenbak lopen, het lijkt mij diarree. En ze lijkt opeens nog dunner geworden. Haar vacht is mooi glanzend maar ziet er wel wat minder verzorgd uit naar mijn idee en kwa gedrag is ze heel vrolijk, wat meer aanhankelijker. En bij alles wat je eet of drinkt moet ze ook. Eerst was dat alleen met kip of melk zo. Nu is ze zo bijdehand dat ze zelfs haar hoofd in ons glas steekt wat op tafel staat terwijl ze in de keuken gewoon een bak voer en drinken heeft. Ik denk aan haar schildklier. Hebben jullie ook zo'n kat waarbij je denkt dat herken ik wel? Over een uurtje moeten we bij de dierenarts zijn hoor, dus er wordt straks naar gekeken.
Kunnen ook de nieren zijn. Maar er kunnen bij katten nog zo veel andere dingen zijn. Katten hebben wel vaker vreemde symptomen. Als het op ziektes aankomt.
Heeft ze ook minder energie en ontwijkt ze aandacht? Ik heb een januari mijn poes verloren. Ze was ernstigs ziek (had een autoimmuumziekte) met medicijnen heeft ze het nog ruim 2 jaar gered maar nu was ze echt op. Ze viel heel snel af en liet idd ook haar behoeftes lopen. Succes bij de dierenarts
Klinkt inderdaad niet goed! Ben ook benieuwd wat het is! Lijkt ook wel een beetje op iets met de nieren.
Lichamelijk onderzoek was in orde. Wel dacht ze iets te voelen bij de schildklier. Maar dat kon ook net zo goed niets zijn. Ze stelde voor om met medicijnen te beginnen om de symptomen te bestrijden en dan over 3 maanden te evalueren. En dan eventueel nog een bloedonderzoek te doen. Of meteen het bloedonderzoek. Ik koos voor meteen bloedonderzoek. Bedoel ik neem zelf ook geen medicijnen voor iets wat ik misschien niet heb. Ze zei dat als het schildklier problemen waren dat ik er dam wel heel erg vroeg bij was. Uitslag van bloedonderzoek heb ik al gekregen, algemene waardes waren allemaal normaal alleen nieren waren een heel klein beetje te laag en dat zou eventueel passen bij het schildklierprobleem. Maandag of woensdag hoor ik de uitslag van de schildklier. (Dat moest opgestuurd worden..) Ze heeft medicijnen meegegeven voor de diaree. En we wachten even af. De poes is niet lusteloos hoor, juist wat activer dan anders. Ze is wel happy, alleen ze valt wel af, en heeft honger in alles behalve haar eigen brokken. Zit wat meer op schoot etc.