Wat vind jij ongeveer een mooie leeftijd tussen het eerste en het tweede kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sunnyshine92, 14 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Gefeliciteerd! Al zo veel namen topics voorbij zien komen, fijn dat het nu raak is!

    OT, mijn zoons schelen 22 maanden. Minder dan gepland, ik vind het ook echt zwaar. Had er liever iets langer tussen gehad.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Elk verschil heeft z'n voordelen en nadelen, ik zou niet kunnen kiezen. Het is allemaal leuk :)
     
  3. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Tussen mijn oudste en middelste zit 2 jaar en 8 maanden. Ik vond dat toch wel intensief. Ik hoopte dat ze graag samen zouden spelen maar dat hebben ze nooit gedaan. Tussen de middelste en de jongste zit exact 4 jaar (op 1 dag na) en dat vond ik qua zwangerschap makkelijker omdat de twee groten al meer zelf konden, en ze spelen ook heel leuk samen, gek genoeg.
    Deze zwangerschap was ongepland en hij scheelt straks 4 jaar en 9 maanden en ben heel benieuwd hoe dat gaat straks
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  4. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Tussen nr 1 en 2 19 maanden en nr 3 nu na 3 jaar. Mijn man had even meer lucht nodig :roflmao:
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Hier zit er 3,5 jaar tussen. Ik vond het heel fijn dat de oudste al aardig zelfstandig was toen de jongste geboren werd. Ze kunnen het goed met elkaar vinden. Kunnen fijn spelen samen maar ook al heel goed ruzie maken. :thumup:

    Mocht er een 3e komen zal er ook ongeveer 3/4 jaar tussen zitten.
     
    Annedore vindt dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.018
    113
    Vrouw
    Tussen 2 en 3.. Maar goed je hebt het niet altijd voor het kiezen. Wij gaan nu eerder naar een leeftijdsverschil van 3 jaar toe en eerlijk gezegd vind ik dat ook niet heel erg. Heb nu nog m'n handen vol aan m'n zoontje en ook wel fijn als hij wat zelfstandiger is als er een 2e bij komt
     
  7. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wij wilden zo snel mogelijk, en was ook aardig gelukt, 15 maanden verschil, maar de natuur besliste er anders over. Als alles goed blijft gaan, zullen ze 21 maanden schelen en is ook prima.
    Er is nog geen sprake van een derde, maar mocht mijn vriend er toch ooit nog eentje bij willen, dan zal er wel een groter verschil tussen zitten denk ik.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    #28 RoGiJuLi, 15 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2019
    Hier tussen allemaal 5,5 jaar er tussen. Ik vind het ideaal! Andere kids zijn al redelijk zelfstandelijk als de baby er is en nog veel aandacht nodig heeft.
    Je kan ze dingen makkelijker uitleggen (waarom ze even moeten wachten als jij met de baby bezig bent etc).
    En nu... oudste 14 en jongste 3... en ik kan de jongste nu bij de oudste thuislaten als ik bijv boodschappen ofzo moet doen :):)
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mij leek 2 jaar ertussen leuk & ideaal.
    Mrja een kind kan je eenmaal niet plannen. Nu zit er 3 jaar ertussen.
    En dat is ook een leuk leeftijdsverschil.
    En idealer qua zelfstandigheid zijn van de oudste.
     
  10. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Hier zit straks 7,5 jaar tussen. Niet eens bewust, maar ik wilde heel lang geen 2e en ineens begon het toch weer te kriebelen. Leeftijdsverschil lijkt me ideaal. Mijn zusje en ik schelen ook 8 jaar.
     
  11. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Zou mooi zijn maar heb mijn cyclus nog niet terug haha
     
  12. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Tussen mijn jongens zit er 21 maanden en vind dit wel een leuk leeftijdsverschil, ze zullen later veel aan elkaar hebben.
    Zwangerschap met verplichte rust was wel zwaarder met een peuter in huis maar zelfs als hij 1 of 2 jaar ouder was geweest had hij nog aandacht en zorg nodig gehad :)
     
  13. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Hier exact 2 jaar tussen de kinderen. In het begin vond ik dat mega zwaar. Mijn dochter was net 2 dus nog erg hulp behoevend, en ik had een keizersnee dus dat was echt aanpoten. Nu is het kleine leeftijdsverschil fantastisch, want ze zijn stapel gek op elkaar.
    Maar toch zou ik nu wel iets langer er tussen laten, 2,5 of 3 jaar.
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Dit lees ik vaak, maar dat weet je natuurlijk niet en het leeftijdsverschil zal daar in ieder geval weinig mee te maken hebben. Mijn meiden hebben nu al veel meer aan elkaar (4,5 jaar verschil) dan de oudste 2 (2 jaar verschil) Die hebben he-le-maal niks met elkaar. Ja ruzie :rolleyes:

    Dus ik ben van mening dat je vooral naar jezelf moet kijken. Ben je klaar voor nog een kindje (fysiek, mentaal, relatie, financieel), dan is het een goede tijd om er aan te beginnen.
     
  15. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Hier 2 jaar en 3 maanden tussen de oudste en (straks) middelste. Ik vond de beginperiode echt wel zwaar, mijn dochter had ook nog veel zorg nodig en begreep ook nog niet altijd dat ze soms moest wachten als ik bijvoorbeeld aan het voeden was. Ze kunnen nu heel leuk samen spelen, maar elkaar ook goed irriteren, haha. Maar ik wilde nu met de derde wel wat meer leeftijdsverschil, er zit straks 3,5 jaar tussen de jongste twee.
     
  16. Mamalove2014

    Mamalove2014 Bekend lid

    9 okt 2014
    649
    384
    63
    NULL
    NULL
    Tussen nr 1 en 2 zit 21 maanden
    Tussen nr 2 en nr 3 straks zit 4 jaar tussen

    Ik heb het met de eerste 2 wel zwaar gehad, nu pluk ik daar gelukkig de vruchten van, maar dat heeft er wel aan bijgedragen dat ik een langere tijd heb gewacht voor nr 3.
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.593
    10.487
    113
    Hier ben ik het mee eens. Bij ons is er veel spanning tijdens een zwangerschap nadat de eerste zwangerschap eindigde in een vroeggeboorte. Ik zag het echt niet zitten dat ons zoontje niet begreep dat ik soms moet rusten of dingen niet kon ondernemen. Daarnaast was mijn man begonnen aan een opleiding. Deze opleiding is deze zomer hopelijk afgerond, maar met twee kinderen was dat veel lastiger geweest.
    Nu is ons zoontje heel zelfstandig, heel bewust dat hij grote broer wordt en straks met 4 jaar en 10 maanden hopen we dat zijn broertje of zusje wordt geboren.
    Overigens had ik in augustus een miskraam, anders was hij 4 jaar en 6 maanden geweest.
     
  18. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Ik vond 2 jaar persoonlijk een enorm moeilijke leeftijd dus wou minimum 3j. Het maximum was ook 4j.. normaal ging het dus 3j en 9m worden helaas heb ik mijn zwangerschap moeten afbreken wegens afwijkingen zo zie je maar dat je eigenlijk niets kan plannen :( ik moet dus herbeginnen en men zoon is al 3j en 6m..
     
  19. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik denk dat voor elk leeftijdsverschil voors en tegens zijn te bedenken.

    Ik vind zwanger worden en zwanger zijn echt niet leuk. Ik ben inmiddels 33 en wilde het voor mijzelf dus het liefst “zo snel mogelijk” achter de rug hebben.

    Dochter is een makkelijk kind en toen ze 8 maanden was zijn we er dus weer voor gegaan. Uiteindelijk een (blijvend positieve) test net na haar eerste verjaardag. Er zal dus straks 21 maanden tussen zitten. Vast pittig maar ik ben zelf heel blij dat het kinderen krijgen er dan op zit :p. Kijk daar echt naar uit!
     
  20. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Tussen mijn dochter en zoontje zit 5 jaar en 9 maanden tussen. Bewust voor gekozen, ik wilde jaren lang geen tweede meer en toen dochter bijna 5 was ervoor gegaan en redelijk snel zwanger. Vind het niet echt super pittig. Redelijk makkelijk mannetje heb ik gekregen. Dochter was pittiger maar nu bijna 7 dus ze begrijpt heel veel
     

Deel Deze Pagina