Wat vind jij ongeveer een mooie leeftijd tussen het eerste en het tweede kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sunnyshine92, 14 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik dacht heel lang dat ik 3 - 3,5 jaar verschil ideaal zou vinden.
    Minder dan 2 jaar wilde ik niet, scheel 18 maanden met mijn eigen zus en ik vond het te kort op elkaar. Zaten vaak bij elkaar in de klas, strijd om vriendinnetjes, etc.
    Hier werd het uiteindelijk 2,5 jaar verschil. Ik was er sneller aan toe dan ik dacht en had het geluk dat het direct raak was. Mijn dochter was met 2 jaar al heel zelfstandig, kon zelf traplopen, was een heel eind zindelijk, kon praten, had geen drifbuien, enz. Dat scheelde ook heel erg.
    Mijn zoontje heeft nu dezelfde leeftijd als zij destijds toen we voor een 2e gingen. Hij is veel bewerkelijker, minder snel met dingen en slapen ging heel lang slecht. Moet er niet aan denken nu om zwanger te raken met alle kwaaltjes erbij en dan mijn 2 draakjes die erbij rondlopen.
     
  2. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Wat hierboven al gezegd werd: als je er zelf aan toe bent!

    Bij mij begon t na anderhalf jaar weer te kriebelen. Na een half jaar proberen bleek ik een cyste te hebben en werd ik geopereerd, moest medicatie slikken etc. Dus uiteindelijk was m’n zoontje ruim 2,5 toen we gingen proberen en bijna 3,5 toen z’n broertje werd geboren. Qua leeftijd had ik dus rond de 2/2,5 in m’n ideale plaatje, maar goh het leven bleek niet maakbaar :roflmao: Nu achteraf bezien was t wel ideaal! M’n oudste ging bijna naar school, kan even beneden blijven als ik bijv aan t voeden was etc. Tot mijn verbazing eigenlijk, zijn ze dol op elkaar en proberen ze ook echt samen te spelen. Erg schattig! Al gaat dat vaak ook nogal wild...

    M’n neefjes schelen twee jaar en dat zijn wel echt maatjes en spelen op t zelfde niveau, delen kamer (vrijwillig) etc. Ook erg leuk!!

    Nu gaan we, met oog op de mogelijkheid dat het erg lastig kan worden (endometriose), nu al voor nummer 3. En dat vind ik dus erg spannend. Lijkt me echt heel zwaar, twee kindjes onder de drie (of twee zelfs als we mazzel hebben). Maar met oog op later ook een enorme rijkdom!
     
  3. KleineFee

    KleineFee Bekend lid

    22 feb 2015
    820
    307
    63
    Tussen de oudste 2 zit 1,5 jaar. Totdat de oudste 4 was vond ik dit onwijs pittig. Had mijn handen eigenlijk al vol genoeg aan de oudste alleen haha. Nu zijn ze bijna 6 en 4,5 en is het super. Het zijn echt beste vriendinnen! Tussen de middelste en jongste zit door omstandigheden 3 jaar. Een hele nieuwe ervaring omdat ik nu overdag alleen ben met haar. Soms een voordeel omdat ik veel individueel met haar kan doen, soms een nadeel omdat zij niet iemand heeft om mee te spelen thuis de komende jaren. Man en ik zijn heel erg aan het twijfelen of we het nog 1x gaan proberen, we zullen het zien!
     
  4. Jurielle

    Jurielle Actief lid

    11 nov 2018
    208
    124
    43
    Vrouw
    Bij mij zullen ze minimaal 12 jaar schelen.
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik had je al eerder gequote maar doe het nog een keer omdat ik echt benieuwd ben naar het onderzoek. Zou tof zijn als je nog wilt reageren!
     
  6. Flipje25

    Flipje25 Actief lid

    23 feb 2018
    120
    105
    43
    Vrouw
    Mij leek ongeveer 2 jaar ideaal. Puur omdat ik zelf 2 jaar scheel met Mn zus en broer. Had altijd iemand om mee te spelen.

    Heb een paar weken na de bevalling van onze eerste de prikpil gehad (dom). Snel weer mee gestopt, maar heeft toch 10 maanden geduurd voordat ik mijn oude cyclus weer terug had. Daarna na bij poging 4 zwanger. Dus dat is nog snel gegaan. Als alles goed gaat zit er straks 2,5 jaar tussen 1 en 2. Helemaal prima.
     
  7. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hier is zoontje 3.5 als de baby komt. We waren er lang niet aan toe om al aan een 2e te beginnen. We wilden minimaal 3 jaar verschil. Dat wordt dus 3.5:). Ik vindt het lekker dat de oudste dan al best zelfstandig is (kleed zich zelf aan en uit, is zindelijk en gaat zelf naar de wc, geen ogen meer nodig van alle kanten).. Als ik weer een paar maanden aan het werk ben, en de baby in beweging komt, gaat de oudste ondertussen naar school:).
     
  8. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik heb altijd gezegd dat ik ze het liefst kort op elkaar wilde hebben. Maar dat wordt hem niet. M'n dochtertje is nu bijna 9 maanden en ik ben er echt nog niet aan toe om voor een tweede te gaan. De kriebels zijn er wel, maar ik vind het hebben van een kindje behoorlijk pittig doordat ik NAH heb. We gaan dus eerst genieten van J en uiteindelijk hopen we dat het ons gegund is om zo'n 2,5 tot 3 jaar tussen haar en de tweede te hebben. Misschien zelfs langer dan 3 jaar. Dan is J al wat zelfstandiger en kan ze mooi helpen met haar broertje of zusje.
     
  9. Adrianna

    Adrianna Actief lid

    31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Ik vind zelf 2 a 3 jaar ertussen mooi.
    Ik merk nu dat mijn zoontje (2 jaar) steeds zelfstandiger wordt en het dus ook makkelijker wordt. Er zou nu ruimte/energie en tijd voor een tweede zijn.
    Ervan uitgaande dat ik tot dec niet zwanger raak zal mijn zoontje minstens 3 zijn als hij een broertje of zusje krijgt en dat is prima.
     
  10. martine1982000

    martine1982000 Actief lid

    1 jan 2019
    107
    26
    28
    Vrouw
    Zorgondersteuner
    Houten
    Hier 4 kinderen en tussen de kinderen zit 1,5jr ongeveer.
    Nu in verwachting van kindje 5. En daar zit tussen de oudste en deze bijna 18 jr.
     
  11. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Tussen de eerste en de aanstaande zal 23 maanden zitten het begon bij mij te kriebelen na een maand of 8 en mijn man toen onze zoon 1 jaar was geluk dat het snel raak was.
    Geen idee hoe het straks gaat maar mijn zoontje is echt een lief makkelijk mannetje wat zich goed vermaakt dus het zal wel loslopen we proberen er zo rustig en relaxed mogelijk in te staan.
    De zwangerschap daarentegen vind ik wel pittiger hoor met een kleintje rondlopen hier. Ja kan niet in je verlof lekker rustig aan doen wat je bij de eerste vaak wel kan dus voel me erg moe en heb echt veel meer last van mijn rug etc.
    Verder probleemloze zwangerschap dus ik mag eigenlijk niet klagen vind ik. Bovendien is het nu echt aftellen
     

Deel Deze Pagina