Oudere mensen die voordringen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindawen79, 19 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ohh meiden..
    ik heb mij toch weer een stunt gehad in het ziekenhuis.

    Ik had net mijn afspraak bij de gynaecoloog gehad ivm mijn miskraam. Uiteraard nog vol emoties ga ik met een vriendin iets drinken in het restaurant. Staan 2 rijen aan de kassa’s. De ene rij gaat wat sneller. Daar sluit ik aan. Aan beide kanten sloten mensen aan. Maar het ging niet zo snel. Nu kan ik door een spierziekte niet heel lang staan maar ik gebruik (nog) geen hulpmiddelen voor het lopen.

    Komt me daar ineens een wat ouder vrouwtje met nog een dame. Ze waren al aan het roepen dat het lang duurde. Zo hard dat de dames aan de kassa het hoorden. Daar ergerde ik mij al een beetje op wat zij deden echt hun best. Kruipt ze samen met een ander vrouwtje voor mij en zegt. Ja sorry wij gaan even voor want we staan in die andere rij al veel te lang te wachten :eek:
    Wtf.... :confused:

    Ik vol hormonen weet nog net uit te brengen... nou mevrouw, dat vind ik niet zo netjes want iedereen moet op zijn of haar beurt wachten. Ze zegt niets en mompelt dat ze niet van plan was terug te gaan. o_O Ik zei nog.. als u het netjes even zou vragen was het misschien ook anders maar daarbij heb ik een spierziekte, je ziet niets maar ik kan ook niet lang staan..

    Ze draait zich om en zegt gewoon niets. Maar gaat ook niet terug. Zegt een vrouw achter mij.. groot gelijk meisje, :o: voelde me jong... dat is ook niet netjes. En toen ze aan de beurt was zei ze tegen de cassiere.. ha dan zal ik nog maar even wachten omdat deze mevrouw zonodig eerst moet :|

    Stel ik me aan of is dit echt abnormaal o_O mijn vriendin is weggelopen.. deed het bijna in haar broek :roflmao: ik ben echt wel bereid als dat kan om een ouder of hulpbehoevende voor te laten maar dit..
     
    Gewooniemand en OumSou vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ohhhh zo walgelijk. Van die oudere pinnige dames die denken dat ze zo respect kunnen afdwingen, afschuwelijk. Daar trap ik nooit in ;)
     
    Marsepein, Gewooniemand, OumSou en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.700
    113
    Vrouw
    Ik vind dat echt niet netjes, vind dat je nog netjes heb gereageerd. Zeggen wel altijd de jeugd van tegenwoordig.. maar die ouwetjes kunnen er ook wat van!
     
  4. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Nou echt hulpbehoevend klinken deze dames niet. Schandalige actie van ze.
     
    OumSou vindt dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je bent heel netjes gebleven zeg! Ik had het laatst bij de supermarkt, iemand die gewoon even zijdelings de rij invoegde ipv achteraan... ik ben altijd geduldig, erger me nooit aan bv lang moeten wachten in een rij, maar voorkruipers kan ik écht niet hebben he. Als iemand het vraagt, zeg ik eigenlijk altijd ja, maar dat vrágen is ook wel zo beleefd. Dus bij de supermarkt riep ik meteen;’Pardon, mevrouw, de rij begint hier achter!’ Allemaal morrende mensen die het ook stom vonden dat ze voorkroop, dus ze sloot toch maar snel achter aan.
     
    Gewooniemand en OumSou vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik denk dan wel eens heel onbeschoft in mijzelf als ik een slechte dag heb en oud persoon eist dat ie voor moet incl luide klaagzang over de kwalen en.hoe onbeleefd ik ben: 'ja ik snap wel dat die haast heeft, ze staat al met 1 been erin dus 5 minuten is heel veel'

    Maar vanuit mijn werk heb je mensen die op verschillende soorten manieren oud worden met negatief gedrag:
    De club van wie oude bekenden en familieleden zeggen 'ze was altijd al zo onbeschoft'
    De club die al een tikkie onbeleefd was en gedrag wordt versterkt
    De club die een aandoening hebben waardoor hun karakter negatief verandert en hun filter weg is
    De club die graag misbruik maken van de situatie en feilloos je proberen te manipuleren haha, dat zijn de gehaaide types. Dan sta je g opeens hun vlees te snijden, terwijl ze dat uitstekend zelf kunnen haha of hang je uit het raam om mezenbollen op te hangen (en weet nog steeds niet hoe die vrouw mij zo gek heeft gekregen haha)

    Oftewel, ouderen van dagen zijn ook maar mensen met hun verschillende karakters.

    Heb ook wel eens jongere man gehad die voor mij moest, want hij was te laat voor zijn werk. Tja, dat is niet mijn probleem. Als je netjes vraagt wil ik best helpen hoor, maar 'ik moet' helemaal niets haha
     
    OumSou, cowgirl80 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Als er een kassa open gaat in een super markt zijn de ouderen er opeens wel heel snel bij. Zo asso alsof het voor hun niet geldt de eerst volgende in de rij.
     
    Gewooniemand, Paardenbloem en Sado vinden dit leuk.
  8. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Je bent nog netjes gebleven en nog iets over jezelf verteld. Ik zou geen verantwoording hebben afgelegd.
    Misschien had ik wel voor die oude dametjes gaan staan.
    Je staat net zolang te wachten als iedereen. Oud of jong. Gewoon aansluiten.
    Irritant is het zeker!!
     
    MaMa vindt dit leuk.
  9. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    Grappig ik heb dit dus nog nooit meegemaakt, ik kan me er ook bijna geen voorstelling van maken.
    Oud of niet ik vind het niet netjes. Werkelijk geen idee hoe ik zou reageren,
    Doorgaans ben ik niet op m'n mondje gevallen, maar het lijkt me ergens ook wel een beetje gênant om met een oud mensje ruzie te gaan maken.
     
  10. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Goh wat zou het toch fijn zijn als er gewoon 1 dag in de week is waar bejaarden thuis moeten blijven!
     
    Gewooniemand, MaMa, Jessi79 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Moet jij werkelijk vragen of jij je aanstelt? Nee tuurlijk niet. Die vrouwen waren gewoon super asociaal. Ik had dan ook echt gezegd, sorry maar ik was toch echt voor u aan de beurt. Zouden ze alsnog blijven staan dan zou ik alsnog ervoor zijn gaan staan. Opgehoepeld! Oud of niet oud, tegen dit soort gedrag kan ik erg slecht.
     
    RachelleNM, username, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. XdropjeX

    XdropjeX Bekend lid

    16 nov 2011
    895
    849
    93
    Och ik heb zo'n hekel aan mensen die vinden dat omdat de "oud" zijn automatisch respect moeten krijgen..dat verdien je..jong of oud.
    Lekker achteraan aansluiten, bekijk het gauw
     
    Nina Sanders, username, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Ik was er gewoon weer voor gaan staan.
    Decorumverlies of niet, dit hoef jij niet te pikken hoor.
    Bah, het zijn zovaak die oudere mensen die een lange rij "niet zien", ze proberen het gewoon.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  14. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Oooh vreselijk vind ik dat. Ik kan me ook niet stilhouden. En ik vind dat je het erg netjes hebt opgelost. Als je duidelijk en verstandig en beheerst uit de hoek komt, heeft dat het meeste effect denk ik.

    Ik heb het hier in de stad eens gehad. Ik kocht met mijn gezin een ijsje en we gingen op een bankje zitten. Ik met baby in de draagzak. Zegt mijn oudste zoon: “wat hangt daar nou, mam?” Ik zeg dat het wel een gouden ei lijkt. We lopen er heen, maar het hangt met een stevig touwtje aan een balustrade. Ik zeg tegen mijn man dat het vast iets van een winactie is. En mijn zoon en ik (en baby) blijven er omheen staan terwijl mijn man op internet kijkt.

    Komt er een vrouw van net onder de 60 tussen ons in, grijpt dat ei vast terwijl ze dus mijn oudste zoon een beetje opzij moest duwen en zegt”Jahaaa! Ik heb m! Ik heb m!” Wat me meteen stoorde was dat ze zag dat ik en mijn gezin er omheen stonden, en zij met de buit er vandoor wilde gaan. Ik zei dat wij hem al hadden gevonden. En toen zei ze(schepje er bovenop):”Jahaa, maar IK heb m!” Ze knipte het touwtje door, nam het ei mee en liep weg.
    Ik zie mezelf nog zo staan, mijn man kijkt naar mij van ‘ach laat dat mens toch’. En ik zei alleen maar: “Goh!” GOH! En voelde de omstanders dit tafereeltje gadeslaan.

    En toen ben ik in een impuls achter haar aan gerend (met baby en al), heb haar onderbroken toen ze bij een horecagelegenheid vroeg waar ze HAAR prijs op moest halen. En toen heb ik gezegd dat ze me enorm verbaasd had met haar enorme brutaliteit. Dat ze met deze actie mijn gezin iets leuks had ontnomen. Dat het me niet ging om die prijs (wist nog steeds niet wat het was), maar om de manier waarop. En toen heb ik haar overrompeld met mijn oplossing door juist een stap naar haar toe te doen, door aan te bieden om de prijs met haar te delen (terwijl ze hem zelf dus in de hand had haha).

    En ze ging quasi accoord. Ook wel omdat haar man achter haar zich dood schaamde en steeds in haar oor zei dat dit echt niet zo kon.

    En toen liepen we dus naar het bedrijf waar de prijs geïnd moest worden. Lekker ongemakkelijk, zo naast elkaar. Maar bij de deur zei ze: je hebt gelijk, je mag alles hebben.
    Wat ik natuurlijk afgeslagen heb, omdat we hadden afgesproken om te delen, maar ze ging niet accoord.

    Het was een cadeaubox met allerlei bonnen van winkeliers in de stad.
     
    Muisje2016, Gewooniemand, Lana1986 en 10 anderen vinden dit leuk.
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    Dat luidkeelse geklaag over hoe lang het duurt en dat ze "altijd in de verkeerde rij" staan vind ik btw ook altijd te gênant voor woorden, schaamteloos en onbeschoft. Er zitten mensen hun werk te doen, die er niks van mogen zeggen omdat de klant nu eenmaal koning is. Je nekharen gaan hier toch van overeind staan?? En als ze aan de beurt zijn houden ze de hele rij op met al dat kleingeld wat geteld moet worden.
    Bah, vreselijk zulke mensen.
     
    Sado en Uilenmama vinden dit leuk.
  16. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Oh ja, die oudjes die voorkruipen. Vaak genoeg meegemaakt.
    Je bent heel netjes gebleven hoor.
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Je bent super netjes gebleven hoor.
    Vind het ronduit asociaal, en maar klagen over de jeugd van tegenwoordig.
    Nou vind de ouderen ook steeds brutaler worden.
     
  18. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Sterkte!

    Ouderen kruipen vaak voor ja. Maar ze worden met de jaren ook ‘rechtlijniger’, korter door de bocht. Karakter verandert echt.

    Weet niet of je weleens met de trein reist? Maar daar staan bejaarden bekend als zichzelf overal voorduwend!
     
  19. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Mijn moeder (68) en ik maken vaak grapjes over die “grijze” koppen die zich aso gedragen. Overigens ook naar mijn moeder.

    Ik heb het een keer meegemaakt bij de Kruidvat. Één lange rij, tweede kassa ging open: “eerstvolgende”... dat was ik. Maar één of ander oud mens ging snel naar die kassa. Dus ik zei er iets van. Ging ze helemaal passief-agressief tegen iemand anders over mij klagen. :mad:
     
  20. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Oh nee vreselijk ja! Je ziet het niet verkeerd hoor, is gewoon aso!

    Ik heb wel eens gehad toen ik hoogzwanger was dat er een oude dame zo hop voor me ging staan met de mededeling: mag wel even want jij hebt toch verlof en de hele dag de tijd. Mijn hormonale reactie was: ja jij niet dan?haha
     
    Soturi, Gewooniemand, Mamavanvier95 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina