Ik vind een keer een joint geen probleem, moet je zelf weten. Ik vind een verslaving aan drugs of alcohol wél een probleem. En ik vind roken of blowen in het bijzijn van kinderen ook een probleem. Als laatste: als je de verantwoording draagt voor een kind, dan drink of blow je niet.
Alcohol mag dan onder hard drugs vallen en wiet onder soft drugs, maar persoonlijk ben ik toch echt veel meer van de kaart van een joint dan van een glaasje alcohol. En ik denk dat dit voor veel meer mensen geldt. Het wordt natuurlijk anders als je 1 joint vergelijkt met 1 fles sterke drank. Hoe dan ook, ik vind blowen in het bij zijn van kinderen not done. En vind het ook absoluut niet ok om een kind mee te nemen naar een coffeeshop. Wat je doet wanneer de kinderen uit logeren zijn of wanneer ze slapen en 1 iemand tenminste aanspreekbaar is, moet je zelf weten vind ik.
Ik vind het een no go, dat ze blowen dat kan, maar doe dit dan op een dag dat de kids bij de oppas/opa oma etc zijn oid. Als ze op bed liggen vind ik het nog niet verantwoord, want het tast je reactievermogen aan, stel er is iets kan je moeilijker handelen...
Dan rook je of heel zelden of zit er veel wiet in de joint. Hetzelfde met mensen die vrijwel nooit drinken, die merken ook sneller wat van 1 glas dan iemand die bijna elk weekend een glas drinkt. Voor iemand die elk weekend 1 of 2 joints rookt met een normale hoeveelheid wiet erin is dat hetzelfde als 1 of 2 biertjes en zal je niet merken dat de persoon heeft gerookt of gedronken. On topic Roken doe je niet in bijzijn van kinderen dus ook geen wiet. Ook doe je dit niet wanneer je alleen bent met kind en kind slaapt. Of je wat ophaalt bij de shop en kind wacht buiten of in de auto dat moet een ieder voor zichzelf weten, al zijn dat hier wel alleen maar bepaalde mensen dit doen.
Ikzelf ben anti drugs maar toch doet me vriend het af en toe, in hetbegin van onze relatie deed hij het heel vaak (ja zelf voor gekozen om mrt hem te date) maar toen we opeens een kind verwachte vond ik toch dat hij verandwoordelijkheid moest nemen, enkel waarneer kind op bed ligt niet met het spul in aanmerking komt. Na een lange gevecht is dit uiteindelijk gelukt dat het niet de pan uit schoot en hij heel netjrs de kinderen erbuiten laat. Ik vertrouw hem er ook op dat mocht het een keer gebeuren en we uit mekaar gaan hij dit ook zal blijven doen. Bij vrienden binnen hell no! Zo krijgen de kinderen ook onbewust het spul binnen, dan moet hij zonder de kinderen afspreken als het binnen gedaan word. Verder ben ik er niet xo moeilijk in als er maar verstandig mee omgegaan word
Joint roken is voor mij een nee. maar als hij het al zo lang doet zal zijn lichaam er niet aan wennen en zou hij dan niet gewoon normaal kunnen functioneren.? hetzij een stukje trager misschien hoe is zijn n reactievermogen daar zou het hem bij mij af doen. Ik zelf heb ookwel eens geblowt maar heb er nu een echte afkeer. ik vind het stinken en word gewoon naar. dus mijn vraag heeft je kind er last van hoofdpijn duf etc. en die savonds blowt moet dat zelf weten. maar vind de uitstraling van een blower ook niet fijn hangendeogen rode ogen
Tja als je dagelijks gebruikt raakt je lichaam gewend en dus het effect minder al zal dat per persoon verschillen. Niemand in mijn omgeving merkt het verschil of ik nuchter ben of net een joint gerookt heb. Ikzelf functioneer veel beter met dan zonder, maarja ik rook het niet om stoned te worden. Ik heb dus ook nooit hangende rode ogen door een joint. En er zijn maar weinig mensen die het bij mij merken...je kan het iig niet van m'n voorhoofd aflezen gelukkig.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook wel eens wat geblowd vroeger, lekker south park kijken Maar dit was ruim voor de zwangerschap van de oudste, en sindsdien ook geen behoefte meer aan gehad. Wel een keer met vriend over gehad om te doen wanneer de kinderen gaan logeren for old times sake, maar is er nog niet eens van gekomen, dus zo belangrijk is dat nou ook niet. Ik zie het nut er gewoon niet van in. Drinken doe ik ook zelden, ik heb 99% van de tijd de verantwoordelijkheid voor de kinderen (vriend en ik wonen niet samen), en zoals eerdere reacties al aan gaven verandert je reactiesnelheid onder invloed van drank/drugs, en dit is voor mij de voornaamste reden om het niet te doen.
Ik ben niet tegen het roken van wiet. Maar wel als je 3 jarige dochtertje in dezelfde kamer rondloopt.
Persoonlijk vind ik blowen nogal kansloos, het heeft voor mij een imago van pubers in zwarte gewaden. Wij drinken beide wel eens, als mijn man eens zin heeft in een avondje kroeg met de mannen hebben wij wel als normen & waarden dat de kinderen dat niet zien en dat lukt prima want ze slapen. De ander blijft overigens nuchter of opa en oma moeten er zijn 's nachts, dan drinken we op gelegenheden als een bruiloft of een tig gangen diner incl wijn allebei.
Gezien de No Go in de meerderheid is hier even een reactie Blowen net als alcohol nuttigen vond ik alleen kunnen buiten zicht van kinderen en als een ander nuchter is en de verantwoordelijkheid draagt over de kids Mee naar een Shop mag niet eens .. Kids in de wiet damp zitten vind ik aso
Blowen? Dacht dat dat meer voor opstandige pubers was en niet voor volwassenen met een kind. Absoluut een no go!
Ik vraag me af hoeveel mensen af en toe een slaaptabletje nemen.. Ik kan je nl zeggen dat dat effect best alike is. plus staat ook een gele sticker op.. of anti depressiva of een kalmeringstabletje Goh.. hoeveel moeders hier zijn er dan drugsgebruikers als dit sociaal in hetzelfde hokje geplaatst zou worden..
Persoonlijk heb ik niks met blowen/ drugs dus voor mij is het heel simpel heb je de verantwoordelijkheid over een kind dan gebruik je niet. Je moet er geestelijk helemaal bij zijn mocht er wat zijn.
Alles wat jij noemt neem ik nooit. Heb t ook niet in huis. En alcohol drink ik misschien 3x per jaar, een glas wijn bij een diner.
Ik vind dat blowen in een gezin op zich moet kunnen maar wel op een manier dat de rest van het gezin er geen last van heeft. Als papa bijvoorbeeld op het moment dat de kinderen s'avonds op bed liggen een blowtje opsteekt zou ik dat geen punt vinden. Vind dat sommige wel heel overdreven reageren. Bedoel, we drinken ( de meeste dan ) allemaal wel eens een wijntje of een ander lekker alcoholische drankje, waarom is dat wel geoorloofd ??
Gelukkig heb ik al die middelen niet nodig. Wel ben ik van mening dat als dergelijke medicatie invloed heeft op het reactievermogen oid dat er dan een "nuchtere" volwassene bij moet zijn als dit ingenomen wordt, om voor de kinderen te zorgen.