Tijdens mijn zwangerschap hebben we gekozen voor de Mutsy 4Rider. Pastte in de auto, reed lekker en we waren verliefd op de kleur. Alleen....nu zien we dus eigenlijk pas de nadelen: het onderstel past wel in de auto, maar blijft erg groot als hij ingeklapt is en ook vrij zwaar om een aantal keer in en uit de auto te halen, ons zoontje is bijna te kleine voor de bak, maar de wandel wagen inzet is nog vééls te groot omdat hij niet zelfstandig kan zitten. Hij zit er dus bij als een zoutzak en glijdt helemaal onderuit. Nu twijfel ik dus of we de Mutsy op marktplaats moeten doen en de maxi cosi mura 4 moeten aanschaffen. Het onderstel kan iig een stuk kleiner ingeklapt worden en ik heb het idee dat een kindje beter kan zitten door de 'voorgevormde' zitten. Denk ook dat mijn zoontje dan eerder in de wandelwagen inzet kan dan bij onze Mutsy nu het geval is. Op marktplaats heb ik een mooie mc mura 4 uit 2010 onderstel met wandelwagen inzet en div accesoires zoals een boodschappenmand en regenhoes gezien voor 175 euro. Wie kan me helpen mijn keuze te maken? En is de 175 euro voor de mc mura op marktplaats een beetje redelijke prijs? Alvast bedankt meiden!
ja vind het wel een mooie prijs hoor, als die er nog goed uitziet tenminste? nieuw is de collectie 2010 450 geloof ik..
Wat ik zo kan zien op de foto ziet hij er idd nog erg mooi uit. Die mensen doen hem weg omdat ze een 2e kindje verwachten en nu een duo wagen gekocht hebben. Toevallig is het in de buurt waar wij over 2 weken op vakantie gaan, dus dan kunnen we hem evt meteen bekijken en meenemen. Zag idd dat ze nieuw boven de 400 zitten exc. accesoires. De Mutsy was in totaal ook 700 euro inc. accesoires, dus vind het een beetje zonde nu nog een x zo'n dure wagen te kopen.
Ik heb ook een mura, het onderstel vind ik vrij zwaar hoor. En wanneer je de buggy inzet op het onderstel plaatst kan je de wagen nog wel als 1 pakket inklappen maar dan is de wagen erg groot (en nog zwaarder!). Wij hebben een vrij grote auto (Grande Scenic) maar de kofferbak ligt dan bijna helemaal vol met de kinderwagen. Sinds dat onze dochter een maand of 9 was, en dus goed zelfstandig kon zitten, hebben wij standaard een buggy achter in de auto liggen. Hoef ik dat zware logge ding tenminste niet elke keer in- en uit de auto te tillen.
Dacht dat de bak van de Mutsy een van de grotere was... wij hebben ook een Mutsy maar nog geen baby dus daar kan ik je niet bij helpen. Heeft de wandelwagen inzet niet meerdere standen? Als je een wat meer liggende positie kiest glijdt je zoontje er niet uit. Staat vast wel in de handleiding en anders wel te googlen. Mocht je kiezen voor de mc mura, wel eerst gaan kijken hoor!
Wij hebben een mura drie en zijn er super blij mee! Maar een mura is één van de zwaarste frame's dus voor het gewicht hoef je het niet te doen. Het frame is inderdaad kleiner als de 4rider maar nog steeds niet klein. Wij rijden behoorlijke station dus voor ons is ruimte geen probleem. De bak van Maxi cosi en van de bugaboo zijn de grootste.. Maar ondanks alles hebben wij totaal geen spijt van de MC Mura! Als de prijs goed is en de wagen ziet er nog mooi uit dan zou ik het doen..
frame kan je zonder inzet wel klein opvouwen hoor..en de wielen kunnen er ook nog af.. en als je dan de inzet op ligstand zet,dan neemt t niet zoveel ruimte inbeslag.
Ik heb hem inmiddels gereserveerd bij die mevrouw van Marktplaats. Aanstaande woensdag gaan we even naar de Prenatal om er mee te rijden, te tillen, in te klappen en hem in de auto te passen en als alles naar ons zin is gaan we hem tijdens onze vakantie ophalen. Achteraf gezien hadden we dus even wat beter na moeten denken toen we hem kochten
de wagenbak is inderdaad heel erg fijn omdat de bak zo groot is. Ze kunnen er dus lekker lang in. Maar met buggyinzet vind ik de wagen een onding om mee te nemen in de auto. En dan hebben wij dus nog een grote auto en voldoende ruimte achterin.
Ik heb ook een Mura. Ik vind het een top wagen! Als je de zitting er in laat is hij vrij lomp ja. Maar als je ze los van elkaar in de auto legt neemt het echt niet veel plek in. Wij hebben helemaal geen grote auto, maar past prima, met nog ruimte over voor andere dingen.
Wij hebben ook een mutsy 4-rider. En inderdaad kun je deze niet klein inklappen. Maar snap niet zo goed dat je kindje helemaal onderuitzakt in de wandelwagen inzet,want deze kun je juist zo goed als plat neerleggen! Onze zoon is nu 5 maanden (morgen om precies te zijn) en geen kleintje (was bij geboorte bijna 9 pond) en past nog makkelijk in de bak. Onze dochter zat met 6 maanden in de wandelwagen inzet, denk onze zoon ook ongeveer. Heb zelf altijd het idee, dat het kindje in die voorgevormde zitjes zo in een deuk zitten/liggen als ze op de ligstand staan. Net als in een maxi-cosi bedoel ik dan!
ik zou ook nooit geen andere wagen meer willen als de mura. hij is wel wat zwaar maar daarintegen helemaal niet groot in de kofferbak als je het zitje eraf laat. het geheel kon zelfs in de kofferbak van een polo dus echt veel ruimte hoef je niet te hebben.
De Mura heeft geen kuipzitting zoals bijv de Quinny Buzz heeft. Bij de Mura is de rugleuning apart te verstellen van het zitgedeelte dus dan heb je hem volledig horizontaal ipv een kuipje.
Inderdaad, de wandelinzet van de Mutsy kan zo toch helemaal plat? Is ook niet zo bij alle wagens, zeker niet als het van die kuipjes zijn. Nu ken ik de Mura niet hoor, maar het verbaast me dat je niet heppie bent met de Mutsy. Behalve dan dat ie niet echt klein is in de auto...
Helemaal 100% plat kan hij niet, althans, zo plat krijgen wij hem niet. Er zit ook totaal geen model in het zitje en door het rijden vliegt hij nu dus door het hele zitje heen (we rijden gewoon normaal hoor, maar met heuveltjes/stoepjes enzo ) Het gedeelte tussen zijn benen is het enige wat hem ervan weerhoudt eruit te vallen, want die armgordels zijn zelfs op de kleinste stand te wijd Het is ook wel logisch allemaal natuurlijk, want vaak gaat een kindje nog niet met 5 maanden al over naar de wandelwagen inzet, maar ligt hij nog gewoon lekker in de bak. Ik snap dan ook niet dat ik blijkbaar de enige blijk te zijn waarbij de bak nu al te klein is/bijna is. Ons zoontje is niet overdreven groot/dik ofzo