Wat vind jij van de Primark?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Dat krijg je... Als kleine kindjes 15 uur per dag jouw kleren zitten te naaien, voor een habbekrats

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Dit zo'n beetje. Ik vraag mij af welke kindjes aan zo'n shirtje hebben gewerkt en onder welke omstandigheden. Door dit soort winkels blijven dit soort situaties in stand. Ik probeer ongeveer 50/50 te shoppen, dus 50% fairfashion en biologisch katoen. Overigens heb ik ook een lichaamsbouw waardoor ik de kleren van dit soort kledinggiganten niet pas.
    Ik investeer liever in twee mooie shirtjes dan tien shirtje die ik na een keer dragen weer weg kan gooien.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Nog nooit geweest. Er zit er hier geen in de stad en als ik horror verhalen hoor en lees, wil je daar niet naar toe in een andere stad op zaterdag.
    Binnenkort komt wel een vestiging in de stad. Dan ga ik vast wel een keer kijken, op een doordeweekse dag, voor zoontje. Ik en vriend kopen eigenlijk alles online.

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik kom er één keer in de zoveel tijd voor BH's, tasjes, sieraden en goedkope schoenen voor op bijv. een festival.
    Kleding koop ik er vrijwel nooit, maar dat is omdat ik dan niet echt iets leuks kan vinden.

Ik zag de reacties over dat het geen zuivere koffie zou zijn. Ik denk dat deze dames de verhalen ook niet gelezen hebben over H&M, G-Star, Zara en zelfs nog meer gerenommeerde merken waar gretig aftrok van wordt genomen???

Al met al ben ik voorzichtig met het klakkeloos aannemen van dit soort nieuwsberichten. Ook dit kan namelijk uit een dikke duim gezogen worden.
    Dat grote ketens zoals Wibra en Zeeman kleding, sieraden en lingerie verkopen voor een eenzelfde prijs hoor je niemand over, namelijk.

5. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben er een aantal jaren terug geweest, in Rotterdam. Volgens mij op een zaterdag, in ieder geval was het enorm druk en een enorme puinhoop. Passen hoefde je ook niet te proberen dus alles op de gok meegenomen, maar wel goed geslaagd.

Ik heb toen van alles wat meegenomen, een paar shirtjes, vest, broek, bh's etc. Veel bleef na het wassen mooi en goed qua vorm maar er waren wel enkele dingen die niet lang meegingen. Maar ja, daar betaal je naar.

Ik wil graag binnenkort weer eens, maar zeker niet met kinderen of op drukke dagen. Je moet soms best goed zoeken en dan is het met kinderen niet te doen vind ik. Het afrekenen gaat sneller dan in de meeste winkels dus daar heb ik weinig problemen mee gehad. Qua kleding heb ik wel bij alles goed gekeken of er geen losse draadjes zaten of gaten o.i.d.

Tegenwoordig kun je van geen enkel merk op aan dat het niet door jonge kinderen in arme landen gemaakt wordt voor een duppie. Ik zal om die reden de Primark niet vermijden. Van H&M is een tijd terug ook een en ander boven tafel gekomen maar ook daar loop ik gerust nog naar binnen, want als ik daar naar ga kijken vrees ik dat ik (bijna) nergens meer binnen kan lopen. Maar dat is mijn mening.. Daarnaast is onze portemonnee niet dermate groot dat ik veel geld uit kan geven aan de vaak toch duurdere, eerlijke merken.

6. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Verschrikkelijk druk en chaotisch. Betaal dan liever meer voor mijn kleding en ik rustiger kan winkelen ipv winkelen in een massale ongeorganiseerde bende!

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Je hebt oa tegen mij denk ik. Die andere winkels die je noemt kom ik ook niet. Idd hetzelfde verhaal.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Voor mijn tienerzusje slaag ik daar erg goed! Leuke hippe kleren voor niet veel geld.
    Zelf slaag ik er bijna nooit omdat maat 34 (Size 6 of 8) eigenlijk altijd uitverkocht is.

Voor alle mensen die bang zijn voor kinderarbeid etc. Ja, ze doen hoogstwaarschijnlijk aan kinderarbeid. Hun website zegt niet dat ze niet aan kinderarbeid doen, dus waarschijnlijk doen ze er wel aan.
    Maar heel veel andere merken ook. Dure kleding staat niet automatisch gelijk aan eerlijke lonen en geen kinderarbeid. Vaak staat duurdere kleding enkel voor meer winst en soms voor een betere kwaliteit stof.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je kunt beter naar h&m dan bijv mango, diesel, Gucci, burberry, hunkemoller en zat andere.

10. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Voor wat betreft de discussie over kinderarbeid e.d.: kijk eens op Vergelijk merken op duurzaamheid | koop duurzaam | Rank a Brand
    Primark scoort daar zeker niet goed, h&m en zara iets beter, maar kijk vooral ook eens naar baby en kinderkledingwinkels of andere grote merken als hema (primark heeft 2 punten meer).
    De scoring zegt overigens niet alles, het is ook bijv. Afhankelijk van de informatie die het bedrijf zelf levert. Geen antwoord op vragen = geen punten.
    Overigens zegt de prijs van de kleding niks, daar kan je hier Zijn 'schone kleren' duurder? meer over lezen.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. Bagger. 😑

12. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Eens per kwartaal ga ik. En de kwaliteit gebruik je gezond verstand dan merk je het. Maar spijker broeken van mijn zoon zijn na een jaar naar een vriendje gedaan en vervolgens naar haar neefje noem ik geen baggerkwaliteit.

Nooit problemen gehad dat het niet mooi bleef voor mijn man ook de shirts ideaal.

Ik ga graag en als anderen dat niet willen om wat voor reden dan ook. Geen probleem is het toch weer wat rustiger ;)

Behalve op zondag ga ik op alle dagen en nooit belachelijk druk. Meerdere vestigingen geweest.

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Tja, ik woon in Rotterdam dus daar heb je er tegenwoordig twee en ik ben twee keer geweest. 1 keer naar binnen gelopen en toen direct weer naar buiten omdat ik dacht dat ik gek werd van de drukte (kan ik niet zo goed tegen) en de andere keer was het rustig en heb ik wat mee genomen voor mijn dochter. Maar dat bleek allemaal te breed of te kort voor haar te zijn. Maar was goede buitenspeel kleding ;)

Ik ben er geen fan van dus. Maar ik hou ook echt niet van massale drukte.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ben er 1x binnen geweest en stond binnen 5 minuten weer buiten. Het was VRESELIJK! Nooit meer dat ik daar ook maar 1 voet naar binnen zet.

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Als je zoekt zit er goede kleding tussen. Ik heb een paar jurken die ik al heel vaak heb gedragen en heb gewassen en die nog steeds prima zijn!

16. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Weet iemand toevallig wanneer de nieuwe collectie binnen komt? Dan ga ik s weer een ritje maken voor de kids 😉

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Shirts en jurkjes voor de meiden zijn top!
    Ook de leggingen die van hema zit zo gat in met vallen maar van primark niet

Mannen broeken ofzo is er meest niets heel dun etc

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik vind het niks. Ik heb een hekel aan graaiwinkels. En de chemische lucht van die kleding die je tegemoet komt...ieeeuhh Nee bedankt.

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Primark maakt niet overal winst in de winkels. In de komende jaren gaan er een flink aantal sluiten.
    Het is er goedkoop, omdat er een massa productie is, er wordt geen reclame gemaakt, geen beveiliging op de producten zit (overigens is er wel een goede beveiliging aanwezig.) dat scheelt in de kosten.
    Over kinderarbeid, dat schijnt niet zo te zijn.

Puinhoop en graaien. Tja, je deze winkels echt vermijden op zaterdagen enzo. (Maar dat doe ik ook bij Zara)

20. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Kleding voor de kinderen vind ik prima. Dat is idd zo uitgegroeid en als het stuk gaat vind ik het niet erg. En de spijkerbroekjes zijn prima, die gaan voor de tweede ronde mee (ik kocht ze voor mijn oudste in de UK) en de tshirtjes zijn leuk en ook van prima kwaliteit. Wat ik zelf minder vind zijn de leggings. Die gaan slobberen en als ik ergens een hekel aan heb is het aan kleding die uitrekt. En een paar tshirts van mijn man zijn ook snel lelijk geworden. Maar voor die paar euro vind ik het prima. Wel vind ik het echt irritant dat het zo'n troep is, iedereen zo graait en de rijen bij de paskamers en de kassa.

Deel Deze Pagina