Wat vind jij van de Primark?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik ben er nog nooit geweest. Bij de opening van de winkel in Eindhoven kreeg je blijkbaar een grote tas om "lekker" vol te gooien. Ik vind het echt een vorm van overconsumptie en graaien wat je graaien kan. En die goedkope prullen kunnen onmogelijk in een goedgekeurde fabriek gemaakt zijn. Waarschijnlijk het werk van kinderhandjes (maar dat geldt voor sommige dure spullen ook). Ik wil geen spullen waar mensen of dieren voor mishandeld worden. Daar probeer ik zoveel mogelijk op te letten.

2. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Super leuke winkel. Ik ben op alexandrium geweest die is echt te druk en te rommelig, nu zit er ook 1 in Rotterdam-Zuid (ook dichterbij voor mij) en die is goed te doen. Daar kan je (vind ik) redelijk rustig winkelen.

Ik ga dan vooral voor de kinderen, voor mezelf bijna niet. Mijn ex slaagde er wel.

Kwaliteit vind ik prima zeker voor dat geld. Ik merk wel met mijn jongens dat ik voor hun een maatje grootje moet kopen. Voor mijn meisje valt alles goed.

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik ga soms op maandag in mijn lunchpauze of 's-avonds na mijn werk (is elke werkdag tot 20:00/21:00 uur open). Dan is het prima te doen. Lekker rustig en geen rijen bij de kassa.

Ik koop er basic shirtjes, pyama's, leuke tasjes, zonnebrilletjes en accessoires (meestal voor de kinderen en en soms voor mijzelf). Voor de kinderen koop ik shirtjes en broekjes. Nu in de zomer zwembroekjes en korte broekjes.
    Het leukste assortiment vind ik altijd met kerst. Leuke oorbelletjes, kersttruien, kerstshirts, etc.

Over druk, ja het is druk overdag op zaterdag. Maar dan hoef je in het centrum waar ik kom, ook echt niet de andere grote winkels in zoals River Island, Zara, H&M, C&A, Bijenkorf, V&D. Daar is het ook megadruk.

4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Love it!
    Koop er eigenlijk alles. Over de kwaliteit hoor je me niet. Die is over het algemeen goed. We hebben zelden dat iets snel in de prullenbak belandt. Vind de kwaliteit van H&M vele malen slechter!

5. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Ik ga meestal op een doordeweekse dag of in het weekend als het nog vroeg is anders vindt ik het er veel te druk. Voor kinderen hebben ze er leuke dingen en koop ik wel eens wat. Voor mezelf zelden. Als ik iets koop hou ik er rekening mee dat het geen hoge kwaliteit is of lang mee zal gaan. Koop bv pyama's daar

6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Leuke winkel om op zijn tijd eens keertje heen te gaan. Meestal kom ik daar een aantal keren per jaar. Vooral voor de zomervakantie voor dl en mijzelf. Korte broekjes, shirtjes, zomerjurkjes P, kost geen drol. Lekker voor op de camping.

Ik heb 2 spijkerbroeken van de primark, draag ik super veel. Maar ze zien er er nog goed uit,en zitten super fijn. Ik heb ze al meer dan een jaar.
    Het liefste ga ik naar Eindhoven of Luik, en dan doordeweeks en zo vroeg mogelijk :)

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben vandaag weer in Primark geweest en ik vond het weer net niet. De jongenskleding vind ik sowieso niet leuk en na het wassen wordt het ook breder dan lang over het algemeen en bij de meisjes van 12-24 maanden hadden ze wel wat leuke dingen, maar ik vind de Next dan bijvoorbeeld veel leuker. Het was het allemaal net niet. Ik kan het niet goed combineren. Bijvoorbeeld een spijkerbroekje met gekleurde vlindertjes erop in verschillende pastelkleuren dwingt eigenlijk om erboven iets met paste te dragen en dat staat mijn dochter dan weer niet.
    Vandaar: ik ga liever naar andere winkels.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb zelf een Wiko. Toen net een paar maandjes oud toen ik erachter kwam hoe de smartphone industrie in elkaar zit.

Je hebt eerlijke smartphones; 1 daarvan is 'Fairphone'. https://www.fairphone.com

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

De fabrieken waar ik het over had staan in (noord)India en niet in Bangladesh waar die fabriek is ingestort.
    Daarnaast werden er in Rana Plaza voor meerdere merken kleding gemaakt, voor Primark maar ook voor duurdere merken zoals Benneton en Mango. En dat was mijn punt: goedkope kleding staat niet gelijk aan verschrikkelijke arbeidsomstandigheden, dure merken doen daar net zo aan.

10. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Heerlijke winkel,ik Kom er graag, nu helemaal met een kleintje erbij.
    Scheelt idd veel in de prijs. Kwaliteit is idd wisselend maar voor die paar euro niet erg vind ik.

11. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik weet wel dat een hoge prijs geen garantie is, maar een lage prijs garandeert in elk geval uitbuiting. Voor dat geld krijg je geen eerlijke producten. Dus als het te goedkoop is koop ik het niet. Ik ben niet perfect, maar de overduidelijke misstanden werk ik niet aan mee.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind de Primark leuk! Maar ik kom er hooguit 2x per jaar. Gewoon omdat hij zo uit de buurt zit van waar ik vaak kom. Maar áls ik in het centrum van Zaandam ben, ga ik er vaak wel even naartoe om wat dingetjes te kopen. Dan koop ik overigens wel gelijk een berg en heb ik er voorlopig geen behoefte meer aan.

13. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja klopt, hier is het ook zo dat ik voor mn zoontje een maatje groter moet kopen!

14. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschrikkelijke winkel. Ik hou van overzicht en dat ben ik daar volledig kwijt. Ik betaal liever wat meer voor kwaliteit.

Deel Deze Pagina