Wat vind ik van die uitspraak? Met de eerste twee opties kan ik in meegaan, maar met dat be nothing heb ik nogal wat moeite. Be Nothing. Dan kun je dus net zo goed onder een steen kruipen en een absolute nobody wezen zonder enige vorm van mening. Dus vwb de uitspraak, nee, vind het geen goeie uitspraak. Ieder mens heeft kritiek nodig, of het nou iets is waar je op dat moment daadwerkelijk iets mee kunt, dus opbouwend, of kritiek met een andere insteek (waar vaak door de kritiekgever een andere emotie in wordt gelegd, bijv. jaloezie), kritiek is niet persee een heel negatief iets. Soms is het prettig als een ander je een spiegel voorhoudt dmv kritiek om zo een patroon door te breken en je dingen te laten zien. Niet persee slecht dus. Soms kun je er wat mee, soms niet. Maar Be Nothing ... nee, dat gaat me net even iets te ver.
Nou ik geef (vaak) mijn mening, houd nooit mijn mond en vind dat ik iemand ben.. Dus nee deze uitspraak gaat niet op voor mij. Daarbij vind ik kritiek niet altijd negatief en is het af en toe best fijn om kritiek e.d. te krijgen zodat je eventueel je mening kunt herzien en bijstellen.
Ik kan mijzelf niet in jou stelling vinden. Ik ben blij dat ik mijn mening/feedback/kritiek kan en mag geven. In mijn ogen kan je beter duidelijk en soms hard zijn dan je mening inpakken met een strik eromheen om mensen niet tegen je in het harnas te krijgen. Ik ben goed in mijn mening/feedback geven maar minder goed in ontvangen en omdat ik dit van mijzelf weet wacht ik altijd even met reageren zodat ik goed kan nadenken over wat diegene mij nou wil meegeven. Vaak blijkt dan dat het uit een goed hart komt met goede bedoelingen.
Tja kritiek kan op twee manieren, terrecht kritiek hebben en iemand daarmee iets laten inzien of leren of iemand de grond in stampen.. beide kan ik wel tegen maar wie mij kritiek geeft moet we bij voorbaat al open staan voor een evt. weerwoord.. En als jij vind dat anderen niet tegen dat weerwoord kunnen en alleen kritiek geven als uiting van eigen frustraties dan zijn je vriendschap niet waard. Wat een wijsheid breng ik je nu heh...
Kritiek gebruik ik vooral om mezelf te verbeteren,de rest laat ik van me af glijden als water van een eend