Wonen in Bergen op Zoom

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 1 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Al een tijdje loopt een voorstel bij het werk van mijn man. En nu moet de beslissing gaan komen...
    Hiervoor moeten wij verhuizen richting het zuiden. Om het overzicht te houden is ons oog gevallen op Bergen op Zoom. Qua ligging gunstig en een grote stad (ik wil absoluut niet in een *afgelegen dorpje).

Maar.. ik vind het zooooo spannend. Ik ken daar niks en niemand. Weet geen goeie wijken enz. enz.

Mijn vraag is dus, wat zijn jullie ervaringen daar? Goeie wijken, goeie scholen voor onze kinderen, recreatie plas / strand op een fijne (fiets) afstand. Dingen die je moet weten.

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik kom er niet vandaan maar familie wel. Lijkt me een prima stadje waar je natuur, recreatie en leuke steden (Antwerpen, Gent) vlakbij hebt!

Yeuu vindt dit leuk.
  3. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw

4. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Bedankt!
    Dat LIJKT mij ook. Maar vandaar mijn vraag wat de goeie kindvriendelijke wijken zijn enz.

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.271
    417
    83
    Ik ken mensen die er wonen. Ik vind het een leuke stad, gunstige ligging. Over gunstige wijken kan ik niks zeggen. Zij wonen in het (hele leuke) centrum!

6. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Bergse plaat heeft veel nieuwbouw en wonen ook veel jonge gezinnen.
    Dat is vlakbij een strandje.
    Ze zijn in die buurt momenteel ook veel aan het bouwen en veranderen (in positieve zin).
    Zwembad is er, maar dicht tot 2019 ivm problemen in het gebouw.
    Roosendaal is dan het dichtstbijzijnde zwembad.
    Oja en met carnaval moet je een gordijn aan

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Leuk! Heb zelf altijd in Roosendaal gewoond en in bergen op zoom ook op school gezeten. Ik vind het leuk daar! Mijn oma heeft er ook gewoond. Maar goed ik heb gewoon veel persoonlijke herinneringen daar liggen. Dus dat is anders.

8. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Dat strandje is zooo goor kan je echt geen strandje noemen ;)

9. auroraa

auroraa Niet meer actief

Mijn familie woont in Bergen op Zoom. Ik vind het er leuk. Er is een mooi bos dichtbij, Zeeland met mooie stranden om de hoek, het centrum is leuk en je bent zo in Antwerpen

10. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.868
    2.057
    113
    Vrouw
    Het is hier erg leuk wonen! Ik vind de Bergse Plaat, de Markiezaten en het centrum het leukst wonen, in andere wijken heb je goede en slechte(re)/volksere buurten. In verschillende wijken zijn er goede basisscholen. Leuk bourgondisch centrum en bos en hei vlakbij. En gunstig gelegen t.o.v. Antwerpen, Breda en Rotterdam. Open en leuke mensen. Het is inderdaad echt een stad (geen dorpse mentaliteit, geen ons-kent-ons) waar je als nieuweling niet buitengesloten wordt.

11. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik ga er nooit naar toe:o:, ga liever naar het echte strand in Zeeland.

Deel Deze Pagina