Hallo, Ik ben aan het overwegen om ovu testen te gaan gebruiken maar ben zo benieuwd naar de meningen van jullie, hoe ervaren jullie dat? Ze kosten ook aardig wat dus dacht laat ik het jullie even vragen wat jullie ervaringen hiermee zijn... Liefs Zomaar
Hoi Zomaar, Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb ze voor het eerst besteld en vandaag in huis gekregen. Ik vind de stap om er mee te beginnen toch wel groot. Word het dan allemaal niet veel te gestresst enzo is mijn vraag. Maar als het helpt zou wel fijn zijn. Ik ben erg benieuwd naar de reacties!
ik was er van te voren ook niet zo weg van, totdat ik ongeduldig werd en ze deze maand voor het eerst heb gebruikt. Tot mijn grote verbazing had ik afgelopen dinsdag twee strepen, dus dat was erg prettig. Ik hoop dat het wil helpen. Kijk ze kosten wel wat, maar je weet dan wel precies wanneer je ei is en dan kan je gericht klussen! Groetjes Marie
Hoi, Ik ben misschien de uitzondering op de regel maar ik ben deze maand begonnen met ovu testen, heb vanaf dag 9 tot dag 24 getest maar geen eitje ontdekt. Misschien had ik nog langer moeten testen maar heb daar niet voor gekozen. Succes, Bibu !
De afgelopen maand voor het eerst getest met CB, omdat ik elke maand een pijnlijke eisprong-periode had. Het eitje kwam op de verwachte tijd, al was de test wat lichter dan verwacht (tweede streepje iets lichter). Resultaat: zie banner.
En klopte het ook met je cyclus banner van hier?.. ff een vraagje uit nieuwsgierigheid! en gefeliciteerd!
ik heb ze gebruikt, vond ze best handig, tot ik onderstaande tegen kwam geschreven door een gyn: Er zijn veel vrouwen die bij de drogist testjes kopen waarmee je je meest vruchtbare moment kunt meten. Te Velde twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze testen. "Het gaat meestal om urinetesten die de zogenaamde LH-piek meten. LH is een hormoon dat aangeeft of er een eisprong zit aan te komen. Het probleem met die tests is echter dat ze niet aangeven wanneer. Een LH-piek duurt namelijk wel 24 tot 36 uur, maar de eisprong komt al zo'n 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Vrij snel dus. Als je het begin van de piek te pakken hebt, zit je goed Dan kun je het beste diezelfde dag nog gemeenschap hebben. Maar als je net op het einde van de piek zit, is de eisprong al geweest en ben je dus te laat. En dat geeft die test niet aan! Om dit probleem te ondervangen, zou je je eigenlijk 's-ochtends en 's-avonds moeten testen. Een ander nadeel van dergelijke testen is dat deze niet de overige vruchtbare dagen meten. Dat is zonde. Er bestaan wel urinetesters die de vruchtbare periode veel sneller aangever, maar die zijn nog niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar."
jeetje... nu begin ik helemaal te twijvelen hi hi ééntje heel poitief en ook zwanger en dan het verhaaltje van natas.... WAAROM zijn die dingen niet goedkoper dan zou je ze "gewoon" ff kopen en proberen!
ja je kan ze ook vast wel heel goedkoop krijgen. heb het ook 4/5 rondes ofzo gedaan en was heel tevreden ook hoor had op 1 keer na telkens vette posi resultaten. tot ik dit dus las en hoorde dat het nog niet inhoud dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt.
Nou, als er goedkopere zijn, is het dus goed te doen om sochtends én savonds zo'n testje te doen. Dan wordt de kans wel heel klein dat je net te laat bent. Moet je dus na de test wel meteen even tijd hebben om te klussen natuurlijk...hihi... Maar eerst maar 's ontdekken of ik m'n ei kan vinden met die tests...
Ik ben er ook mee begonnen en had de eerste dag een licht roze streepje, goed te zien met het blote oog. De 2e dag een nog lichter streepje en vanmorgen geen streepje meer...maar wel een tempstijging...rara.... shoot me! Dusse...voor iemand met een onregelmatige cyclus is het niet echt ideaal en na het lezen van het verhaal van Natas heb ik besloten dat het de eerste en de laatste keer is..