Alternatief avondbad/douche baby??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Silke87, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Mijn zoontje van 8 weekjes doet het super goed, hij zit nu op 5 voedingen waarvan er 4 van 150 water + 4 scheppen friso comfort en 1 friso extra en 1 van 180 water + 3 scheppen friso comfort en 3 friso extra die laatste fles krijgt hij om 23.30 en gaat eerst in bad/douche, hij drinkt de fles dan niet helemaal leeg maar slaapt dan wel meestal door tot 07.00/08.00 s´morgens.
    Maar nu is mijn vraag we willen hem nu om de dag in badje/douche gaan doen maar ben dan bang dat die niet meer doorslaapt als die niet in badje/douche gaat! Heeft iemand tips om hem dan wel het gevoel te geven dat die nu moet slapen tot s´morgens.

alle tips zijn welkom!!

2. adi

adi Niet meer actief

Ik denk niet dat dat zoveel uit zal maken hoor. Rond deze leeftijd wil de baby s avonds gewoon dichtbij mama zijn, bad of geen bad.
    ik kan me niet voorstellen dat hij korter of langer zal slapen door die douche, die helpt alleen om op dat moment beter in slaap te vallen. Dat kan ook door lekker kroelen/wiegen/insmeren enz

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Je kunt eventueel babymassage doen. Vinden ze héérlijk!

4. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi,
    Onze dochter heeft de eerste weken tussen 20 en 23 u 'savonds gespookt. Wij deden haar daarom ook voor de laatste fles in bad, totdat ze wel de avond ging slapen.

Wij deden haar vanaf dat moment voor de voorlaatste fles in bad, dus rond 7 uur 'savonds, daarna lekker een flesje en naar bed. Zo wordt het een echt avondritueel.
    De late avondfles deden we dan op haar kamer in het donker (heel klein lichtje aan) en die dronk ze half slapend en na een boertje hield ik haar nog even lekker bij me en daarna ging ze meteen weer lekker naar bed. Ze sliep dan ook gewoon door tot de volgende ochtend.
    Dus ik zou dat badje naar de vroege avond verplaatsen. Dan zit je in een mooi ritueel ook als hij wat ouder wordt en geen late fles meer nodig heeft.

5. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Bedankt voor de reactie´s. We hebben hem gisteravond niet in bad gedaan maar gewoon lekker geknufeld, nou heeft die wel redelijk goed geslapen maar tussen 03.00 uur en 07.00 uur heeft die toch wel wat liggen miemelen en soms eens een schreeuw zo van "hey mama kom je niet eens kijken" !!

Nu gaan we eens proberen wat Tokkel zei maar dan wel gewoon om de dag. Alleen vandaag krijgt die nog een laat badje omdat we vanavond bezoek krijgen ivm verjaardag van me vriend.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gewoon uitproberen en testen....
    Misschien valt het allemaal mee!

Ik merk wel dat ons mannetje sneller in slaap valt als hij lekker in bad is geweest!

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wat hier wel hielp was lekker warm in een wikkeldoek knuffelen en daarna naar bed, sliep ze zo.
    Wat is er trouwens erg aan als je kindje niet doorslaapt? Ja je moet er zelf uit, maar dat zal toch nog wel gebeuren.
    Maar ondertussen denk ik dat dat doorslapen niet direct met het badje te maken heeft hoor, meer met hoe een baby zich voelt en hoe druk de dag is geweest.

8. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Hij wordt zowiezo al ingebakerd omdat hij zichzelf wakker slaat met de armpjes. En hij slaapt overdag niet veel omdat die alles wil mee krijgen en daarom deden we hem iedere avond in bad zodat die goed moe is en hij sliep al vrij snel de nacht door. En vindt het helemaal niet erg om op te staan maar omdat die weinig slaapt overdag wil ik wel dat die aan zijn slaap komt en dat kan dat alleen in de nacht omdat die dan beter slaapt!!!

Maar het is inderdaad uitproberen en hij heeft een vrij moeilijke start gehad het was een sterre kindje en heeft weekje in ziekenhuis gelegen omdat die antibiotica kreeg en zijn flesjes niet leeg wou drinken.

9. fafje

fafje Niet meer actief

ik deed rond die tijd ook mn zoontje iedere avond in bad, was puur om hem een lekker ritme en vast avondritueel te geven...werkte zo ontspannend..

maar als ik het niet deed, agf ik wel ene babymassage...lekekr uitgebreid wassen en insmeren( dit dee dik altijd op de zelfde plek als na het badje, in ons geval in d ebadkamer)..en verder alle dignen erna hetzelfde...heeft zn slaapding nooit ind e war geschopt hoor..

lekker uitproberen!

Deel Deze Pagina