acne of exceem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

oke ik lag al in bed, maar ik blijf het me afvragen dus moet het toch even vragen.

mijn dochtertje heeft sinds enkele weken wat bultjes, ik twijfel, is dit acne of is het exceem?

2. Momfulness

ik zie dat de foto niet heel duidelijk is, maar het zijn kleine bultjes op haar wangen en een klein beetje op haar kin. Ze voelen wat harder aan en op sommige komen nu witte puntjes.

Het is niet zo dat het rode vlekken met blaasjes zijn, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid. Hierop is het wat duidelijker te zien(niet haar mooiste foto, maar daar gaat het nu niet om :))

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lijken mij hormoonbultjes (babyjeugdpuistjes :D) gaat vanzelf weer over. dochter van mijn vriendin had t ook, heeft er ong 2 weken uitgezien als een aardbeitje en toen trok t weer weg :D

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Lijkt mij ook babyacne, onze dochter heeft dat ook gehad met 6-10 weken. Je kunt ook altijd als je twijfelt bij het cb binnenlopen.

Puck had het ook op haar borst en in haar gezichtje

5. Momfulness

dank jullie.

Wij hebben een tijdje hypo allergene voeding gebruikt vanwege het feit dat de kinderarts kma vermoedde. Aangezien het heel slecht ging op die voeding ben ik zelf weer overgestapt op omneo en ik merk in de uitslag geen verschil. Ik denk zelf ook gewoon acne.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat een schattig vestje heeft ze aan op die eerste foto zeg! Echt heel leuk, die mouwtjes! :)

Enne, ontopic: ik denk ook acne.

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    wou even zeggen heel mooi kindje :)

geef je borstvoeding?? zo ja dan kunnen de bultjes vandaar komen

gr

8. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Mijn zoontje had dezelfde bultjes. Had eerst een heel mooi huidje en op een dag haalde ik hem uit bed en zat hij onder. Alleen in zijn gezichtje. Ik dacht ook babyacne maar het voelde zo droog (net schuurpapier).

Ben toch naar de dokter gegaan voor de zekerheid. En het bleek toch ecseem te zijn (daar gooien ze wel alle huidaandoeningen op). Heb een hele vette vaseline gehad en het is weg.

Waarschijnlijk allergies voor het wasmiddel (gebruik nu neutral)
    Maar ik bedoel hiermee laat het even nakijken door je huisarts.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was het wel eczeem en voelde ruw aan. Maar hier waren ook meer klachten en bleek door allergieen te komen.

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    mijn zoontje had ook eczeem, dat was ruw, maar zonder witte puntjes, dochter had hormoonbultjes (acne) die had wel witte puntjes

11. Momfulness

Wat een beschamende spelfout in mijn titel...

Maar bedankt nog!
    Ik heb nu dinsdsag een afspraak bij de kinderarts, deze stond al gepland dus dan kan ik meteen even haar oordeel vragen. We zijn dan ook een week met de andere voeding bezig. Het is hierdoor niet erger geworden, gewoon hetzelfde gebleven.

Het is wel vrij ruw, maar het lijken mij meer talgbultje. het zijn geen blaasjes of rode vlekken.

12. Momfulness

bedankt voor de complimentjes :)

Deel Deze Pagina