Dochters hebben de auto van mijn man bekrast (hadden niet door dat dit blijvende schade oplevert) in een onbewaakt ogenblik toen hij een lamp aan het verwisselen was. Hij is heel boos geworden en alleen de oudste is nu heel verdrietig. Hij zei neem ze maar mee naar boven ik hoef ze even niet te zien waardoor oudste nog verdrietiger werd. Ik keur het ook niet goed maar heb uitgelegd dat als ze daar op krassen de auto kapot gaat. Oudste is al genoeg geschrokken en voelt zich heel vervelend. Ik was er zelf niet bij en voel me niet geroepen heel boos te worden... Maar hoe pakken jullie zoiets aan?
Nu papa al flink boos geworden is, zou ik eerder vragen aan de oudste of ze snapt waarom hij zo boos is en hoe ze misschien iets kan doen om hem iets blijer te maken (naast uiteraard sorry zeggen )?
Dat hebben we samen gedaan maar hij doet nogal stug... Hij is meer van het negeren maar dat vind ik zo erg!
Hier vorig jaar ook een deuk in de auto, een cabrio. Vriend was er niet blij mee. Zoontje gooide iets opzettelijk naar de auto. Ik vond dat hij ook overdreven boos was maar dat komt misschien omdat wij vrouwen niks van auto's begrijpen? Tja een krasje of deukje boeit mij niet zo haha. Zoontje was goed geschrokken en heeft nooit of te nooit meer iets naar de auto gegooid. In die situatie ging ik niet tegen mijn vriend in. Ging niet zeggen dat hij overdreef ofzo. Niet onderling ruzie maken. En achteraf, mijn vriend had gelijk en zoontje heeft meer respect voor spullen.
Jeetje nou hij snapt toch ook wel dat het kinderen zijn? Vind het een beetje stom dat ie ze nu gaat negeren. Ze hebben nu heus wel door dat ze dat niet moeten doen.
Ze heeft gevraagd of hij nou voor altijd boos blijft en toen ontdooide hij gelukkig. En hij heeft gevraagd wat ze er van geleerd hebben
Geef hem even tijd. Ik kan me wel voorstellen dat hij daar boos over wordt. Hij is ook een mens, met gevoel, en waarschijnlijk is zijn auto belangrijk voor hem. Als het goed is niet belangrijker dan zijn kinderen, dus hij zal echt wel weer bijdraaien, maar dat heeft even tijd nodig waarschijnlijk. Ik vind dat kinderen ook best mogen merken dat wat ze doen consequenties heeft (en dan niet alleen dat de auto blijvende schade heeft, maar ook dat papa heel verdrietig/boos is). Wel zou het fijn zijn als hij ze na verloop van tijd de gelegenheid geeft om het weer goed te maken.
Geef hem idd tijd. Ik vind dat hij daar ook best 'recht' op heeft en iedereen doet dat op z'n eigen manier. Zoals je zelf zegt, jij was er niet bij en bent niet de aangewezen persoon om (ook) boos te worden. Zo kun jij je dochters begeleiden, met ze praten en het uitleggen. Dit komt echt wel goed. Als papa er te lang in blijft hangen (dat zou voor mij bv morgen zijn, als hij ze dan nog steeds blijft negeren), dan zou ik er wel wat van zeggen. Dingen als 'kus voor het slapen gaan' horen er mi wel gewoon bij. Laat hem daarbij, als hij het over z'n lippen krijgt, zeggen dat papa gewoon een beetje verdrietig is om z'n auto, maar dat hij nog steeds van ze houdt.
Hij heeft aan tafel verteld dat hij heel verdrietig is maar niet meer boos. En ze hebben nu echt wel (voor nu zeker) begrepen dat dit nooit meer mag. Buiten alleen tekenen met stoepkrijt op de tegels. Ze zitten nu in bad en hij zit bij ze dus het is wel goed zo. Bedankt dames!
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Ze zijn nog wel heel erg jong dus het is ook wel sneu voor ze. En ik snap dat het voor jou ook niet fijn is. Aan de andere kant mogen kinderen ook wel leren dat er soms dingen zijn waarbij een simpel "sorrrrie... kus" niet voldoende is. Dit zullen ze in ieder geval nooit meer doen!
Ik vind het niet overdreven. Hij mag zeker laten zie dat hij boos is. Materie zo beschadigen, Kan en mag niet. Straks doen ze dat ook nog bij andere auto's.. je had ook kunnen zeggen dat zij haar papa eve tijd geeft, dan zou ze mss minder droevig geweest zijn.. maar het is al opgelost..
misschien begrijp ik een beetje hoe hij zich voelt. mijn jongste komt me net heel trots halen om zijn tekening te laten zien..... op de eikenhouten vloer...
Oh nee! Met potlood of stift??? Mijn broertje en ik hebben vroeger de auto gewassen met stenen . Ik kan me echt niet meer herinneren hoe mijn ouders toen reageerden (we waren ook echt nog heel jong), maar we lachen er nog altijd met z'n allen om. Respect voor mijn ouders, haha.
waskrijt.. Ging er wel af met heel heet water... Alleen nu wel de kleur een beetje uit de vloer gepoetst.. Geolied hout...