Hoi, Mijn dochter gaat vanaf het moment dat ze 3,5 maand is enkele dagen per week naar een kinderdagverblijf. Eigenlijk ben ik over dit kdv erg tevreden, er werken aardige mensen die allemaal leuk omgaan met mijn dochter voor zover ik dat kan zien en mijn dochter heeft het er goed naar de zin. Toch heb ik een opmerking: ik heb 2 keer gehad dat er iets anders in het schriftje staat dan hoe het werkelijk is gegaan. Nu zijn dit geen extreme dingen maar ik wil uiteraard wel graag weten hoe haar dag er echt uit ziet en het vertrouwen wat ik heb komt voor een groot deel uit datgene wat ik lees ik haar schriftje. BV: een keer heeft ze op een andere tijd gedronken dan wat er in haar schriftje staat en de andere keer was er ingeschreven wat ze die middag heeft gegeten, gedronken en geslapen terwijl ik ze tussen de middag op heb gehaald (dus voor de rest van de dag had het nog niet ingevuld kunnen worden omdat de middag nog moest beginnen...) Voor mijn vertrouwen in het kdv is dit niet altijd goed toch? Herkennen jullie je in mijn verhaal?
Bij het kdv waar mijn dochtertje zit wordt ook een schrijftje bijgehouden (tot 2 jaar). Ik heb meer het idee dat zo'n schriftje bedoeld is dat het leuk is om later terug te lezen. Bij ons schrijven ze er ook als s morgens is en komt de middag niet eens ter spraken. Bij ons hebben ze naast dat schrijftje een map waarin precies word begehouden wat ze slapen, eten, poepen en plassen en evt. bijzonderheden. Die map wordt zeg maar door genomen bij het ophalen. Ik zie het schrijftje meer als leuk voor later of even leuk te lezen!
haha dit heb ik ook eens gehad! 1x ging ik hem iets eerder op halen... rond 17u ipv om 18u. ik vroeg toen of hij al gegeten had... neej zeggen ze. dus thuis lees ik zijn schriftje en meneer had volgens het boekje zijn buikje rond gegeten met spinazie en vis... andere x ook gehad dat ze al voor heel de dag had geschreven terwijl ik hem smiddags ophaalde... ik heb dit wel duidelijk gemeld en gezegd dat of ze het correct invullen, of dat ze niets invullen en het gewoon tegen ons vertellen als we hem ophalen! sindsdien niet meer gebeurd! ook gebeurd het regelmatig dat als ik hem ophaal hij een volle poeppamper heeft... ga ik toch ook eens wat van zeggen!
dat ze voor de hele dag al in het schriftje schrijven zou ik idd iets van zeggen. Zeker als het als overdrachtsinfo naar jullie toe wordt gebruikt. Dat klopt natuurlijk niet. En idd kan ik mij voorstellen dat je vertrouwen daarin dan minder wordt. Als je straks je onderwerp kwijt bent staat hij denk bij oppas/kinderopvang.
Ik heb pas een keer gehad dat ik aan kwam en Esmay lag in bed flink te krijsen (terwijl er in haar schriftje geschreven was dat ze er om 15.45 uit was gehaald om 16.15 lag ze er dus weer in? ) ons meisje huilt bijna niet en als ze huilt dan is er wel wat of wil ze gewoon niet meer in bed liggen! Maar 1 leidster stond buiten, 1 stond maar een beetje te niksen en een ander zat een ander kindje eten te geven, goed ze hoeven niet steeds naar mijn kleintje natuurlijk maar ze weten (en zeggen dit zelf ook) dat ze al niet veel huilt en dat als ze dat doet er iets is! Ik ben toen zelf naar haar toe gegaan want had echt zoiets van huh diegene die niks staat te doen kan dan toch even checken of het wel goed gaat? En gister toen ik haar op kwam halen zat ze met haar voetje klem in het schommelstoeltje (daar heb je zo'n tussenstuk inzitten waar dat kliksysteem in zit zeg maar en daar zat ze met haar voetje in ) en dit had ze volgens mij nooit zelf kunnen doen! Dus heb het wel even aangegeven dat ze daar op moeten letten... Verder ben ik toch wel tevreden
Hier tot nu toe geen ontdekte onwaarheden, maar idd wel maar halve verhaaltjes, tot 's ochtends. En 2 keer zat er nog een beetje poep op zijn billen. Voor de rest ben ik heel tevreden, leuke leidsters, en ze werken met van die vroege educatieoprogamma's, superleuk!
Lullig van dat schriftje, kunnen ze het beter laten. Ik snap t wel dat ze er weinig tijd voor hebben, en bovendien de belangrijkste dingen zeggen ze er toch wel bij als je je kind ophaalt.... Maar schrijf dan idd niks! Ik zou t even aangeven, dat het je is opgevallen en dat je dan liever hebt dat ze het niet invullen. Ik ben meestal wel tevreden ja, soms kleine dingetjes, 1 leidster die alle regeltjes heeeeeel strikt neemt ivm ruilen van een dag etc.. en ik heb een keer aangegeven dat ze onze dochter vaker mee naar buiten mogen nemen met de grotere kindjes mee. Dat doen ze nu ook. Maar verder prima!
Zoë gaat nog niet zo heel lang naar het KDV maar tot nog toe geen onwaarheden (tja, voor zover ik kan zien natuurlijk) gelezen. Ze heeft het volgens mij ook naar haar zin, is altijd vrolijk, geen problemen als ik weg ga en lachen als ik er weer ben. Ook geen vieze luiers als ik haar ophaal, ze is altijd schoon.
Is goed dat ik dit lees. Ze doen niet aan schriftjes maar haar schoenen zaten verkeerd om vandaag :-s Best vreemd...wie zou ze toch aangedaan hebben??? Zij zelf??? DUHHH!
Ik snap je gevoel heel goed. en zou dit ook gewoon aan geven. wat ik je wel wil vertelen hoe wij het doen (bij ons op het kdv) wij schrijven zo ie zo niet over eten en drinken dit gaat in de modelingen overdacht smidag's maar wij schrijven tussen de middag omdat er dan de meeste tijd voor is dus van daar dat meerde meiden hier zeggen dat het vaak verhaaltjes over de ochtend zijn. maar smidag's is er gewoon geen tijd voor vaak.
bij ons doen ze niet aan schriftjes, en ik ben daar wel blij om. Tuurlijk is t leuk maar heb liever dat ze de tijd aan de kindjes besteden dan met de stress van schriftjes zitten.... Overdracht is mondeling in ochtend en eind van de dag, en dan schrijven ze 't belangrijkste op (slaap en eettijden en luiers). die schoenen, dat is suf zeg! Arm kind. Mijn gebeurt eht ook wel eens hoor dat ik ze verkeerd om doe.... dan zie ik het wel meteen hoor...
Bij ons schrijven ze gewoon dat ze geen tijd hebben voor een verhaaltje als het te druk is geweest. Wel vermelden ze dan toch altijd even alle slaap- en eettijden (vind ik gewoon prettig om te weten). Verder wordt alles gewoon even doorgesproken bij het ophalen en de belangrijkste dingen worden sowieso altijd nog even verteld, of ze het nu hebben opgeschreven of niet. Tuurlijk zijn er wel eens kleine dingetjes die ik zelf misschien liever anders had gezien, maar mijn ervaring is dat er heel goed geluisterd wordt als ik iets aangeef, dus ik ben toch gewoon super-tevreden.
Hoi Ik werk ook op een kdv en m`n zoontje zit hier ook alleen op de andere groep. Wij werken tot 1 jr met schriftjes. Ik kan me voorstellen dat het soms druk is, maar wat ik hier lees over dat ie al gegeten heeft en dan als je hem ophaalt het niet zo is vind ik raar.. Wij vullen smorgens standaard in: slapen: Fruit: lunch: tussendoor: Warm eten Luiers x poep x plas dit vullen we dan zo loop van de dag in ALS het kind het ook gehad heeft. daaronder scrhijven we een kort verhaaltje over die dag maar niet smorgens al voor smiddags schrijven. Vandaag heb ik ook geschreven rond 14:00 dan gaat mijn verhaaltje niet over wat ie om 16:00 gedaan heeft. Als ik bij m`n zoontje iets merk dat niet goed is oid dan benoem ik het ook naar mijn collega`s hoor! moet kunnen.. Ik zou dit als ik jou / jullie was toch eens goed aangeven hoor bij t kdv! je laat wel je kindje daar dus moet er goed gevoel bij hebben en zeker vertrouwen. Dus valt je wat op bijv poep aan de billen BENOEMEN!! Ze / We werken wel met kindjes van een ander en dat moet gewoon 100% goed Zo dat wou ik ff kwijt haha Liefss
Over het algemeen ben ik zeker tevreden, lieve leidsters, smeren haar netjes in, ze slaapt er goed etc. De belangrijkste dingen gaan dus super, wat ik alleen wel merk is dat er soms zo weinig tijd is. En dat ligt niet aan de leidsters. Er worden volgens mij te weinig leidsters op een dag ingepland. Voor de overdacht is bijna geen tijd, meestal zeg ik gewoon netjes doei en vraag of er nog wat bijzonders was. Dan zijn de leidsters al zo druk, dat ik denk: ik lees het wel in het schriftje. Vervolgens kom je thuis, niks in het schriftje. Ook is ze altijd vies als ik haar ophaal. Snot onder de neus, haren slordig, etensresten... Nou ja, tegenwoordig haal ik er op met een een natte doek en poets ik haar zelf even in de auto. Dus, ben erg tevreden maar stoor me wel eens aan wat kleine dingen.
Kind ratio is verplich 1 leidster op 6 kinderen maar hangt wel van de leeftijd af. Als je alleen babys hebt mag je er maar 4. Verticaal dus 0 -4 mag je er 6 maar dan allemaal boven 1 jaar. Wij draaien een groep van 12 met 2 leidsters. Maar... er opent er 1 (bij ons om 7:00 of 7:30) die werkt vervolgens tot 17 uur de 2e leidster komt om half 9 en deze werkt tot 18 uur. vanaf 17:00 staat die leidster dus alleen en moet alle overdracht doen. Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar bij ons zitten de kids aan tafel met speelgoed, klei of puzzel oid en elke ouder krijgt een volledige overdracht... Zou t toch eens aankaarten. Je wil toch weten hoe de dag was van je kindje? succes
Ja, was zo ontevreden over ons KDV dat we haar daar vanaf hebben gehaald (onwaarheden verkondigen en erger nog: aantoonbaar liegen...)
Hier vandaag nog. Kom mijn zoontje ophalen,vraag of er bijzonderheden zijn.Die waren er niet.Loop naar mijn fiets en meneer gaat hard huilen,wil niet zitten want heeft auw billen.Ik woon 2 minuten van het kdv af dus fiets snel naar huis.Daar aangekomen broek uit.Heeft hij dus een diarree luier die al bijna helemaal opgedroogd is en luieruitslag vanaf zijn balzakje tot bovenaan zijn rug en echt tot bloedens aan toe.Oke waren vandaag minder leidsters,want waren een hoop kinderen op vakantie,maar dan kun je mij niet vertellen dat die luier net nog verschoond is.Dit doen ze normaal rond half 4 na het cracker eten en ik kom hem altijd rond half 5 halen.Ik heb gebeld maar zijn leidster was al naar huis.Ze zouden het doorgeven dus ben benieuwd de volgende keer als ik hem ga brengen.
ik ben erg tevreden over het kdv waar Kirsten naar toe gaat, die schriftjes snap ik zelf het nut zo van in. Er zijn zowieso al de standaard daglijsten waarop alles staat en als ouder mag je daarop kijken. Dan zie ik vanzelf wel hoe ze geslapen heeft enzo. Het is tijdrovend werk zo een schriftje omdat ook nog is te doen boven al je andere taken. Dan heb ik liever een fijne overdracht met de ouder dan dat ik die tijd besteed aan het schrijven van zo een schriftje. Maar als je iets niet bevalt hoe klein het ook is altijd aankaarten, je brengt wel je dierbaarste bezit bij hun onder.
WHAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTTTTT Hoe ga je dit netjes vertellen...ik heb wel eens gezegd, want ja de speelt hier gewoon door met een volle pamperd. Dat ze even moeten checken. HIer thuis nooit!! rode billen. Maar van die 1e dag creche overkomt het haar, bij tandenpoep, veel vaker. Gek dat zulke dingen nooit thuis gebeuren....je zou denken dat ze best je kindje even checken toch? Of samen mee spelen dan ruik je het toch? Nu is mijn dame een loner en speelt lief alleen. Soms wel eens te lief en ben bang dat ze haar vergeten. :x
Mijn zoontje heeft thuis ook nooit luieruitslag en op het KDV wel eens. Dat vind ik niet raar. Ik zit er tenslotte bovenop en zij kunnen dit niet bij 11 kinderen tegelijkertijd doen (vooruit, misschien zijn er 3 zindelijk, dus 8 kinderen). Maar het verhaal van charan vind ik toch wel erg extreem. Dat klinkt meer als dat hij vergeten is. Mijn zoontje had laatst ook een overvolle plasluier toen ie thuis kwam. Dat was een dag met invalkrachten en om de 1 of andere reden gaat er dan vaker wat fout dan normaal gesproken. Ik vermoed dus ook dat ze hem zijn vergeten te verschonen en had daar echt een vervelend gevoel over.