Sandaaltje, ik vind het goed van je dat je er alles aan doet om in een fijne relatie met je kdv en de leidsters te investeren. Maar.... ik denk echt dat jij ook een beetje jezelf dwars zit hierin. Ik bedoel het absoluut niet lullig want ik lees heel goed wat je gevoel is, maar het punt is: perfect bestaat niet. Er zijn incidentjes, die bespreek je, je maakt contact met de leidsters enz. en probeert het zo op te lossen. Maar er is daarna altijd wel weer iets nieuws aan de hand waar je niet een goed gevoel bij hebt. Dat geeft mij weer het gevoel dat je het ontzettend moeilijk vind om de zorg van je kindje over te laten aan anderen, om jezelf daaraan over te geven. Want hoe gaat het nu eigenlijk met je dochtertje op het kdv? Volgens mij hartstikke goed, of niet? Ze is niet ongelukkig toch? Of huilerig? Of vies? Wordt ze verwaarloosd of slecht behandeld? Krijgt ze eten en drinken en aandacht? Nogmaals, ik bedoel het niet lelijk maar ik denk wel dat je na zou kunnen denken over opvang in het algemeen, wat zijn je verwachtingen en zijn die wel altijd realistisch of kunnen sommige verwachtingen ook wel een beetje 'naar beneden' bijgesteld worden? Zodat jij ook met een beter gevoel je dochtertje achterlaat op het kdv. Incidenten zullen er altijd zijn, maar kijk naar je dochter en kijk naar het grote plaatje is mijn advies.... Veel sterkte met alles!
Als je er echt denkt dat je de verkeerde keus hebt gemaakt omdat je nu ander edingen belangrijker vindt dan de dingen die je belangrijk vond toen je nog zwnager was, waarom ga je dan niet kijken op een ander kdv? Dan kan je kijken of je gevoel nu dat je moeder bent anders is of niet... Misschien besef je dan dat je best goed zit nu of juist de andere kant dat je misschien wilt overstappen van KDV. Ik heb zelf het laatste gedaan. Ik had absoluut geen goed gevoel bij het kdv van mijn kleintje. Hij moest ook alleen maar huilen en in 3 maanden tijd al heel veel fouten gemaakt. Ik ben nu overgestapt en ben erg blij dat ik deze keus heb gemaakt! Wat een verschil zeg!! Mijn mannetje huilt bijna niet meer daar en ik krijg een vrolijk mannetje terug! Ik ga nu wel met een gerust hart werken en ben blij dat hij het daar naar zijn zin heeft! Dus mijn advies, ga kijken bij een ander kdv nu dat jemoeder bent en ga op je gevoel af! Misschien ga je je huidige kdv wel meer waarderen of juist niet?! Het is het proberen waard!
Dat denk ik ook en dat bedoelde ik ook te zeggen in een eerdere post. Dr opvang zal nooit helemaal naar jouw wensen gaan en dat hoeft ook niet vind ik. Het lijkt mij belangrijk dat de basisbehoeften aanwezig zijn.