wat vinden jullie associaal aan jullie buren?

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Over die motor starten, dat deed ik ook. Zo'n ding is hartstikke zwaar om te duwen. Ik begrijp je wel, hoor... Doet me denken aan een oude buurman. Die werd 's ochtends altijd opgehaald door een collega. Rond een uur of zes, meen ik. Die claxoneerde altijd, i.p.v. aan te bellen.

Waar ik me nu een beetje aan stoor: We wonen in een hele mooie, nette nieuwbouwstraat... En ik zag net dat ze aan de overkant al bezig zijn met alles compleet oranje te maken. :(

Even een poll maken ;)

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.824
    4.057
    113
    Hier hele fijne buren. Alleen de overburen zijn minder omdat zij heel vaak hun parkeerplek claimen door er een scooter in te zetten als een van hun weggaat met de auto.

Ik vind het niet relaxed omdat er al een parkeerprobleem in de buurt is en als ik dan thuis kom met demi en boodschappentassen en het enige plekje in de straat wordt door haar scooter geblokkeerd en ze is niet bereid hem weg te halen dan kan ik dus een heel stuk lopen met de kleine en de boodschappen.

Wij hebben daar vorige week iets overgezegd, wat in eerste instantie in een beetje ruzie uitmondde waardoor ze tegen de hele straat niets meer zeiden, maar ze zijn inmiddels bijgedraaid. En afgelopen week heeft ze geen een keer haar scooter neergezet.

3. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Eindelijk ergens waar ik mijn irritatie aan kwijt kan:

We hebben een soort achterburen die coniferen in de tuin hebben staan!! Die dingen zijn nu ongveer 7 meter hoog!! Toen we hier kwamen wonen dachten we oww lekker tuin op het zuiden maar nu om 14:00 uur is de zon dus achter die bomen en hebben wij geen zon meer!!! ZO IRRI!!! En dan nog de brandgang waar hij een klimop heeft waar bij veel ongedierte aangetrokken word zo vies en hij gebruikt de brandgang niet eens...

Die coniferen hoeven van mij niet weg maar wel een heeeeeeeel stuk korter...We moeten van de week een keer daar aan de deur staan, maar weet niet zo goed of wij het kunnen eisen dat die dingen naar beneden gehaald worden....Hij zelf heeft er geen last van ze staan naast zijn huis!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja hebben zovaak gebeld, ze komen als je mazzel hebt dan langs, en dan gaat het weer even goed, en dan begint het weer

5. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

wij wonen hier nog niet zo lang..het zijn allemaal wel aardige buren..de ene buurvrouw komt hier ook regelmatig langs om de koffie..echt gezellig..maar aan de andere kant woont een stel en vind het aso hoe ze hun auto's parkeren..
    ze zetten hun 2 autos altijd voor de deur..dat is opzich nog niet zo'n drama want wij zijn wel netjes en zetten 1 auto voor onze deur en de andere aan de zijkant van hun huis dus een andere straat..(zodat andere buren nog wel een plekje hebben voor hun deur)
    maar nu zetten ze ook ng eens hun camper voor de deur en willen ze ook nog eens hun 2 autos ervoor zetten zodat wij geen eens meer 1 auto voor onze deur kunnen parkeren....

6. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    :$ 7 meter??!!

Foto??!

7. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Ik zal er morgen een foto van maken! En mijn man denkt zelfs wel 10 meter!!! Hij komt ver boven het dak van zijn huis uit....

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Wat ik irritant vind aan mijn buren ?

Dat we jarenlang goed contact hebben gehad ....we namen hun dochtertje altijd mee op vakantie ..ondanks dat het nog een klein meiske was ...zelfs naar het buitenland ...
    Ik heb speciaal 1 vaste vrije dag per week aangevraagd om op hum meisje te passen ....
    En nu kunnen ze niet eens meer gedag zeggen ...en het stomme is ...ik weet niet wat we verkeerd gedaan hebben ....

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohwja blaffende honden, uhh keffers, die door de kattenluik naar buiten kunnen, hun behoefte inde tuin doen, waar het onkruid meters hoog staat, en ook naar ons toe groeit.
    Die hond komt ook middenin de nacht buiten om even te keffen ggrrrrrr, heb zulke fijne buren, woon hier zo zijn, NIET

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben niet blij met het drumstel van onze buurjongen.... wat een pokkeherrie!

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Mijn buurvrouw is wel aardig maar een tikkeltje ordinair.
    Ze laat harde boeren in de tuin en praat graag over sex..
    Gisteren bijvoorbeeld:

Ik was de plantjes aan het sproeien in de achtertuin. Zegt de buurvrouw opeens (expres heel hard) tegen haar man: "Ja,T had geen zin vandaag en J staat al zolang droog. Daarom gaat ze de planten water geven,dan is er tenminste nog iets nat daar" :$

12. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

o dan zou ik echt onderhand mijn tuin slang richting haar laten richten denk :D
    hoe weet zij nu wat je doet beetje vreemd om dan zo te reageren over jou:(
    ik had echt haar totaal nat gespoten en gezegt zo dan ben jij ten minste al door en door nat hoef je daar ook je moeite niet meer voor te doen;)

13. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Als ik het zo lees hebben wij maar mazzel met onze buren!
    We hebben nooit problemen met de buren, aan beide kanten niet.:)

14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    De buren aan de ene kant hebben een puberdochter van rond de 16 jaar waar ze regelmatig ruzie mee hebben. Die dochter loopt dan keihard te schreeuwen dat ze wordt vermoord. De buren zeggen dat ze niet vermoord wordt, maar duidelijk aan het puberen is en ze leeft idd nog steeds. :D

De buren aan de andere kant hebben zo'n loopband. En nee, niet op zolder ofzo, gewoon midden in de woonkamer!!!! Aangezien onze huisje uit 1930 zijn en dus erg gehorig lijkt het net alsof er een stel olifanten aan het stampen is als hij op z'n loopband bezig is. Gelukkig is zijn uithoudingsvermogen nog steeds niet al te best, ondanks dat hij dat ding al ruim een jaar heeft, dus langer dan 20 minuten duurt het niet :D

15. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Inmiddels wonen we sinds een jaar in een wereldhuis inclusief superburen maar hiervoor; aaargh wat een drama ;)

We woonden in een benedenwoning met bovenburen. Twas een jong stel dat nogal aso was. 's ochtends stonden ze op met knallende ruzie, sloegen elkaar serieus de hele tent door :$ daarna met luid kabaal beiden naar het werk toe. Dan begon de hond uuuuuuuuuuren achter elkaar te blaffen, er kwam geen einde aan. Dan kwam hij thuis en hij bleek achteraf 'dj' en ging de muziek op volume 100, en dan van die snoeiharde hardcore house. :x Dan kwam zij thuis, en was er weer ruzie. En vaak gingen ze dan 's avonds weg en begon de hond weer. En zo ging het ELKE DAG, om horendol van te worden. :x:x Ben zo benieuwd hoe de nieuwe bewoner het ervaart, zou er bijna medelijden mee krijgen :(

En ik heb trouwens toch redelijk mijn bedenkingen als mensen hier reageren met leven en laten leven, na het lezen van al dit soort verhalen :(

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    wat een verhalen allemaal!!

Onze vorige buren (wij zijn verhuisd) waren 70+
    hielden vanalles in de gaten, maar het toppunt was dat ik ooit op een dag thuiskwam en ze de heg (coniferen) aan het weghalen waren!! (tussen onze en hun achtertuin!!) oké bomen waren niet top meer, en een schutting plaatsen oké, bomen stonden op hun grond, maar dat overleg je toch even vantevoren?!?! Kom je thuis heb je opeens je buurman half in je tuin staan en is de heg bijna helemaal weg!!

Huidoge buren zijn wel oké.
    Ene kant jong gezin, leuke mensen, andere kant een alleenstaande oudere vrouw.
    Een paar huizen verder woont een ouder stel, waarvan die man altijd alles in de gaten houdt (tja wat moet ie verder??) en áltijd een opmerking klaar heeft. Geen vervelende opmerkingen, maar dat je denkt... tja..... Hij weet altijd alles van iedereen, ik noem hem ook wel de gluurman.
    Zo had ie ook een keer bedacht dat mijn "stiefmoeder" wrs mijn moeder zou zijn, maakte een keer een opmerking "je kan wel zien van wie ze dat heeft" (ging over het lange haar ofzo) maar hij heeft echt geen idee waarover hij het heeft. Mijn moeder leeft nieteens meer...
    dus niet aso ofzo maar wel irritant.

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    en wat ik dus echt heel aso vind is dat mensen hun honden overal laten poepen!! Dus ook op het speelveld hier naast het blok. Is een heel grote en brede groenstrook, maar er ligt gewoon hondepoep. Vind dat zo smerig!!! Die speelvelden zijn er voor kids, die moeten daar kunnen hollen en rollen daar horen geen drollen!! ;)
    van een buurtvrouw hoorde ik dat in het blok dwars op het hare een vrouw gewoon iedere dag de hond de tuin uit laat, en laat rennen en de behoefte laat doen op de groenstrook, terwijl mevrouw lekker staat te kijken met een bak koffie in haar hand!!
    BAH! Laat je hond ergens anders poepen of ruim het op!!

18. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn buren aan de ene kant... aardige mensen hoor, maar hebben er nog nooit van gehoord dat een deur ook zacht dichtkan, en er is daar altijd wel iemand thuis.

Buren aan de andere kant, hebben altijd ruzie om niks. Buurvrouw (lees half uitgezakt veenlijk van 50+) houd ervan om bij het geringste straaltje zon topless te gaan zonnen. Inmiddels heeft mijn zoontje een andere kamer, maar eerst was het dat als ik zijn gordijntjes opendeed ze nog zwaaide naar hem ook:$

Achterburen zijn zogenaamd ziek of invalide, man is hele dagen thuis, vrouw loopt met rollater, loopt als een kieviet en kan alles.:x

19. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik ben niet blij met onze onderbuurvrouw, begon meteen te zeuren toen lisa net ging lopen, heeft zij even pech dat ze onder ons woont ;) alleen dat keiharde geschreeuw uit de slaapkamer, daar zitten we ook niet op te wachten! verder hebben we hele aardige oudere buurtjes naast ons!

20. Niet percé asociaal. Maar vond het wel heel irritant haha..
    Het bed van de buurman staat schijnbaar tegen de muur, want hij en zijn vriendin waren even goed bezig gisteravond en dat bed ging echt de hele tijd: bonk... bonk... bonk... bonk... bonk... bonk... En steeds sneller.. dus toen werd het bonk. bonk. bonk. bonk. bonk!
    Buurman voerde het tempo een beetje op ;)

Ik moest echt hard lachen eigenlijk, maarja de kleine lag dus naar dat gebonk te luisteren in dr bedje en kon niet slapen :p ..
    (kamertje van de kleine zit bij die muur)

Hoorde zijn vriendin ook behoorlijk herrie maken!
    Al ben ik ook wel eens bang dat onze andere buren mij ook wel eens horen haha..

Vond dat bed alleen zo irritant, en wel meer als 20min lang.

Deel Deze Pagina