we hebben ook fijne buren.. helaas gaan onze boven buren in augustus verhuizen. we krijgen binnekort wel weer nieuwe buurvrouw.. een kennis van bovenburen dus die zal ook gelukkig meevallen.
Wij mogen niet klagen als ik dit zo lees, al worden wij soms ook gillend gek van de onderbuurvrouw. Die heeft 2 honden en echt grote honden.. Die blaffen echt naar alles wat ze horen/zien of ruiken. Dus is echt een kabaal niet normaal! Ook is de buurvrouw al jaren alleen en niet gewend aan rekening houden met.. Dus geregeld in het weekend zitten wij alle 3 rechtop in ons bed omdat mevrouw besluit om 6 uur 's morgens te gaan boren of andere bouwwerkzaamheden te verrichten. Tegenover ons in de flat woont een bejaard echtpaar en hij houdt echt alles in de gaten. Voel me altijd zo begluurd door hem als ik mijn thee sta te drinken in mijn nachtjapon met haar rechtovereind haha! Doe dan vaak tot de middag lekker het rolgordijn half dicht. En de andere buurman is al 86 jaar oud en doet vrij weinig dus geen last van.
Dat er niet eentje fatsoenlijk kan parkeren. Er is al zo weinig plek en dan laten ze er net voor een halve auto ruimte tussen zodat jij niet kunt parkeren. Nog een irritatie: Vorige week was het zo warm en dan ben je blij dat je als het afgekoeld is alles lekker open kunt gooien om door te waaien. Liggen we net op bed met het raam wagenwijd open komen de buren nogal luidruchtig thuis van een dagje weg om half 12. Het toppunt is dat ze pal onder ons raam een vuurkorf aansteken en nog even gaan relaxen onder het genot van een pilsje. Lekker hoor moet nog dat raam dicht wil je niet uitgerookt worden.
Onze buren hebben sinds kort een blaffende swiffer :x, mijn dochter van bijna 7 mnd is nu op een leeftijd dat ze er wakker van wordt of er niet van in slaap kan komen. Die hond blaft overigens continue als ze er niet zijn. Ik merk dat ik me er nu echt aan begin te ergeren.
Ik snap dat niet... Bij ons thuis hadden we ook altijd honden, maar die blaften echt niet zomaar. Ja, als er iemand aan de deur stond, maar dat hield ook op daarna, als die persoon binnen of weg was. Maar ja, 's nachts komt er niemand aan de deur. En de honden jankten ook nooit als wij weg waren. Ik zou me rot schamen als ze dat deden!
Vreselijk irritant en aso vind ik het dat de buren altijd de auto voor onze deur zetten. En dan ook zo dat er geen auto meer bij kan! Vaste prik als ik uit de late dienst kom! En het is zo simpel op te lossen. Gewoon een metertje of 2 voor of achteruit en onze auto kan er gewoon bij! GRrrr.. * stoom uit mijn oren * ( last van horormonen ik geeft het toe! )
Mijn buurman zingt in zijn vrije tijd. Als hobby. Op zondag rond 9 uur half 10 in de ochtend Met boxen en een microfoon. Leuk en aardig maar niet op zondag ochtend. Heb er gister iets van gezegd, ben benieuwd of hij het aankomende zondag weer doet.
grappig topic ik kom zelf uit een volksbuurtje daar daar is het natuurlijk ons kent ons.. en dat was gewoon altijd erg gezellig nu woon ik samen in een dorp verderop en daar kom je er niet tussen als je er niet vandaan komt ik vind het gewoon asociaal dat hier van de buren amper goeiedag uit hun mond komt! daar hoef je geen vrienden voor te zijn of niet? verder buren aan beide kanten die 2 of meer auto's in het gezin hebben zodat ik aan het eind van de straat moet parkeren de mevrouw naast ons klaagt dat ik 's middags om 2 uur de droogtrommel heb aanstaan maar zelf wel 's nachts stofzuigen grrrrrrrr nou dat was t wel hahahaa
Wij wonen op een portiek (met drie anderen). Het stel onder ons is geweldig, die hebben ook een kindje, en het schept wel een band om bij de nachtvoeding ook gerommel bij hun te horen De anderen zijn ook aardig, maar ze zijn niet invoelend: * naar de portiek toe is er een padje omgeven door twee heggen (voortuinen van de benedenste onderburen), en daar MOETEN de fietsen 2 of 3-breed staan. Leuk als je daar langsmoet met de kinderwagen. Nu heb ik Renske meestal in de draagdoek, maar mijn onderburen zie ik altijd worstelen om er langs te komen). * de deur gaat met een enorme klap dicht bij ons buurmeisje. En natuurlijk gaat zij net weg als Renske een slaapje doet. :x * zij willen de rook buiten houden door op het balkon te roken, dat kringelt natuurlijk fijn door ONS raam naar binnen. Zucht. * de nieuwe bewoonster van de benedenwoning heeft dus de heg, en ze is nog niet op het idee gekomen om die te snoeien. Ons pad is dus nu overwoekerd zowat. Het is haar heg, dus haar taak, dacht ik zo. Ik kan moeilijk zelf haar heg gaan knippen, dat wordt dus even een gesprekje. Met iemand die het al moeilijk vind om hallo terug te zeggen, dat is echt een ubersjacherijnig mens
Heb nooit problemen met mijn buurtjes links of rechts maar gisteravond vond ik het wel een beetje overdreven dat de buurtjes rechts uitgebreid aan het sexen waren tegen 12 uur met het raam open zodat iedereen kon mee genieten van de sexshow.Moet eerlijk zeggen dat ik wel helemaal dubbel lag van wat er werd gezegd en gekreund. Zij zat maar oeh ah ja te gaan en hij zat te brommen.
Hier een heerlijk (not) probleemgezin naast ons, sinds Januari. Buurvrouw (heeft 4 kinderen in een woning met 2 slaapkamers!) scheldt, vloekt etc. elke dag vanaf 6.00uur tot 22.00uur tegen de kinderen. Je hoort het door de muren heen, en je kan niet eens rustig buiten zitten, of de hele buurt kan mee genieten. Zijn nu al 3 straten, die er alles aan doen om hun eruit te krijgen. Kinderen terroriseren de buurt, en zij doet niets behalve schelden, vloeken, slaan etc. Dus tjah.. Heel erg gezellig dus.. Ze staan al onder toezicht van Jeugdzorg (hele buurt weet het nu sinds zondag, zo hard schreeuwde ze het door de buurt heen). Wij willen ook verhuizen (nu in een snellere tempo door hun) aangezien de woning nu echt te klein is, met 2 kinderen (1 jaar kunnen we max. nog wel rekken, maar langer wil gewoon niet). Maar de buurt is hier heel erg fijn, en rustig (op 1 na ).
We wonen in een prima buurt maar als ik onze hond uitlaat en ik kom een buurman tegen *die iets verder woont* die ook zn hond uitlaat, sorry maar dan loop ik een eindje om.. Wordt anders helemaal gestoord als hij zn hond aan de lijn laat lopen en de lijn zit om mij heen om mn hond heen.. En hij schijnt het maar niet te snappen dat als ik mn hond kort hou dat hij dat ook gewoon kan doen... Elke keer als mn hond dan zn behoefte wilde doen liet die vent zijn hond weer gaan met zn lijn richting mijn hond.. Er iets van zeggen helpt niet.. volgens mij heeftie gewoon geen groot snappertje of hij doet het om ons te irriteren ofzo want het is niet alleen bij mij maar ook bij manlief en die kan er al helemaaaaal slecht tegen... Zaterdag hadden we een groot feest van mn buurman die 65 werd, iedereen was uitgenodigd uit de buurt behalve die familie.. Ze willen overal graag bij horen en bij zijn maar het lijkt wel alsof niemand ze wil omdat ze 'nep' vriendelijk overkomen... Poos geleden kwamen we thuis met de auto met onze hond achterin de kofferbak, komt de buurman aanlopen met zn hond... Hond springt tegen onze auto met krassen als gevolg... Hebben er wat van gezegd en hij hield stug vol dat het niet van zijn hond was.. nee die krassen zo dicht naast elkaar komen uit de lucht vallen zeker?? Vanaf die periode ontwijk ik die familie echt.. ben bang dat ik een keer flink uitval tegen ze.. Oh en ze laten weken/maanden hun caravan/sleurhut op de parkeerplaats staan, staat over 3 plaatsen heen dan en we hebben gelukkig al zoveel parkeerplaatsen:S altijd parkeerruimte te weinig..
Ja aan die schaar zat ik ook al te denken... we lopen nu gewoon stug een andere kant op of ik zeg dat de hond net heeft gegeten en nu f niet mag stoeien Ja dat proberen we al inderdaad, zijn gelukkig geen diepe krassen dus ga volgende week in mn vakantie even kijken of ik ze weg kan poetsen, die auto heeft ook weer een nieuwe waslaag nodig. Vaak lukt het wel als het oppervlakkige krasjes zijn. We shall see.. anders op de WA inderdaad en als meneer niet meewerkt sja dan gaan we het met de wijkagent proberen.