Inderdaad erg mooi en ongelofelijk dat dit kan! Misschien erg pessimistisch of zo, maar ik vraag me dan gelijk twee dingen af: 1) houdt het kindje hier niet op de lange termijn iets aan over (ik hoop het niet!) en 2) zouden er dan niet nog meer kindjes zijn, die op deze manier gered zouden kunnen worden?
Volgens mij is de titel misplaatst. De ouders vertelden dat de dokters hadden gezegd dat hij het niet zou halen, ze wilden de laatste momenten nog met hem beleven en daarom hielden ze hem vast en toen begon het kindje het steeds beter te doen.
Voor mij niet nee, maar ik kan me voorstellen dat je als ouder, na de eerste blijdschap, wel wilt weten of je kindje helemaal gezond is.
Tegen het einde zegt de vrouw dat de baby 5 minuten nadat hij bij haar lag al kleine bewegingen maakte, maar dat de dokter zei dat het reflexen zijn die doden maken. Ze zei ook dat na 2 uur de bewegingen heel sterk waren. Als ik dit zo hoor is de baby dus nooit écht dood geweest, want na 5 minuten had hij 'reflexen'. Ik geloof er echt in dat door de moeder het kind nog leeft, maar ik geloof niet dat het kind na 2 uur ineens tot leven kwam. Ze maken het natuurlijk ook iets anders voor de media. Al vind ik het goed dat zij dus op het einde zegt dat de baby na 5 minuten al dingen vertoonde.
Wat raar die datum, ik heb dit jaren geleden al gezien, maar heel mooi. Raar dat er meteen over hersenbeschadiging gesproken moet worden. Wat moeten ze dan? Het kind weg gooien omdat dat misschien zo is? Eerst zorgen dat het goed gaat dan verder kijken toch, wat kan je anders?
Ik heb dit verhaal vorig jaar ook ergens gelezen dacht al huh? Of het is echt iemand anders waarbij hetzelfde gebeurd of nu wordt er ineens nieuw van gemaakt? Zie het echt overal voorbij komen dit verhaal.
Nou, dat is lekker zeggen joh Is het nou echt zó vreemd dat je als ouder wilt weten hoe je kindje daar uit is gekomen? Nee, niet om het "weg te gooien", maar wel om te weten of de kleine (speciale) zorg nodig heeft. Laat dat nou net eens heel goed mogelijk zijn na zo'n soort ervaring. Maar goed, als jullie al aan weggooien denken, kan ik me voorstellen dat zoiets niet direct in je op komt....
De arts had volgens het filmpje de baby klinisch doodverklaard. Ik zal maar niks zeggen over wetenschap.