Baby overleden verklaard, komt weer tot leven

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door liefenklein, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Misschien een beetje ongelukkige titel, maar wat een mooi filmpje! Echt een wonder.

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Woww... wat bijzonder mooi!

3. Nati

Nati Niet meer actief

Inderdaad erg mooi en ongelofelijk dat dit kan!

Misschien erg pessimistisch of zo, maar ik vraag me dan gelijk twee dingen af:
    1) houdt het kindje hier niet op de lange termijn iets aan over (ik hoop het niet!)
    en
    2) zouden er dan niet nog meer kindjes zijn, die op deze manier gered zouden kunnen worden?

4. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Heel eerlijk gezegd was dit ook wat ik als eerste dacht..

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Inderdaad, dat kind moet toch een afwijking in zn hersenen hebben door zuurstofgebrek?

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Precies. Dat dacht ik ook.

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Volgens mij is de titel misplaatst. De ouders vertelden dat de dokters hadden gezegd dat hij het niet zou halen, ze wilden de laatste momenten nog met hem beleven en daarom hielden ze hem vast en toen begon het kindje het steeds beter te doen.

8. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Is het belangrijk of hij wel of niet een hersenbeschadiging heeft?

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wow! Wat wonderlijk zeg!

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Voor mij niet nee, maar ik kan me voorstellen dat je als ouder, na de eerste blijdschap, wel wilt weten of je kindje helemaal gezond is.

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ja, je weet niet hoe ernstig het kan zijn. Het kindje moet wel kwaliteit van leven hebben...

12. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Wauw! Kreeg gewoon tranen in mn ogen, wat een wonder!

13. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Tegen het einde zegt de vrouw dat de baby 5 minuten nadat hij bij haar lag al kleine bewegingen maakte, maar dat de dokter zei dat het reflexen zijn die doden maken. Ze zei ook dat na 2 uur de bewegingen heel sterk waren. Als ik dit zo hoor is de baby dus nooit écht dood geweest, want na 5 minuten had hij 'reflexen'. Ik geloof er echt in dat door de moeder het kind nog leeft, maar ik geloof niet dat het kind na 2 uur ineens tot leven kwam. Ze maken het natuurlijk ook iets anders voor de media. Al vind ik het goed dat zij dus op het einde zegt dat de baby na 5 minuten al dingen vertoonde.

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat raar die datum, ik heb dit jaren geleden al gezien, maar heel mooi. Raar dat er meteen over hersenbeschadiging gesproken moet worden. Wat moeten ze dan? Het kind weg gooien omdat dat misschien zo is? Eerst zorgen dat het goed gaat dan verder kijken toch, wat kan je anders?

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik heb dit verhaal vorig jaar ook ergens gelezen dacht al huh? Of het is echt iemand anders waarbij hetzelfde gebeurd of nu wordt er ineens nieuw van gemaakt? Zie het echt overal voorbij komen dit verhaal.

16. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nou, dat is lekker zeggen joh ;)

Is het nou echt zó vreemd dat je als ouder wilt weten hoe je kindje daar uit is gekomen? Nee, niet om het "weg te gooien", maar wel om te weten of de kleine (speciale) zorg nodig heeft. Laat dat nou net eens heel goed mogelijk zijn na zo'n soort ervaring. Maar goed, als jullie al aan weggooien denken, kan ik me voorstellen dat zoiets niet direct in je op komt.... ;)

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    De arts had volgens het filmpje de baby klinisch doodverklaard.

Ik zal maar niks zeggen over wetenschap.

18. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Klopt, dit verhaal dateert al van aug. 2010

19. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Dat zou ik toch wel willen weten hoe het nu met dit kindje is.

Deel Deze Pagina