Wat vinden jullie de beste flesvoeding en waarom?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door corina83, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    De titel zegt het al.
    Wat vinden jullie de beste flesvoeding en waarom?

Ik zit er over na te denken om de kleine de eerste voeding borstvoeding te geven en daarna over te stappen naar flesvoeding.
    Alleen weet ik dat nog niet zeker.
    Wel weet ik dat de kleine flesvoeding gaat krijgen.

Dus nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met de verschilllende flesvoedingen die er zijn, ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, wat de beste is zou ik niet weten, maar mijn dochter krijgt vanaf het begin al de voeding van het Kruidvat (eerst Standaard en later overgestapt op Forte) en doet het er super goed op. De kraamzorg raadde mijn overigens ook de voeding van het Kruidvat aan, omdat dit net zo goed is als bijv. Nutrilon, maar een stuk goedkoper.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn begonnen met nutrilon. Dit kreeg mijn jochie in het ziekenhuis ook al (BV gepland, niet helemaal gelukt).

later zijn we overgestapt naar Forte van nutrilon, en nr2 van nutrilon. Ik geloof dat wel ergens bij 8 maand overgestapt zijn een goedkopere variant, dacht bambix.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier ook Kruidvat en het bevalt prima. En dit is de goedkoopste voeding. Huismerken zijn net zo goed als de duurdere merken. En je hebt er ook allerlei soorten in mocht het nodig zijn dat je bijv. overstapt op voeding voor hongerige baby's, baby's die spugen, etc.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De beste flesvoeding is afgekolfde moedermelk. Eerste keuze is die van mama zelf, daaropvolgende keuze is van een donormoeder.

Als je kunstvoeding wilt kopen kijk dan wat je in je omgeving makkelijk kunt kopen en wat voordelig is. Goedkope kunstvoeding is even goed/slecht als dure kunstvoeding.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

...zucht...Jaja, we weten het...BV is de beste keus. Jij weet ook heus wel dat afgekolfde melk niet het soort flesvoeding is wat TS bedoelt....

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik denk dat het ook een beetje aan je baby ligt welke voeding je het beste kan gebruiken.
    wij zijn begonnen met borstvoeding via de fles maar omdat ze alles uit spuugde zijn we al snel op nutrilon voeding overgestapt. eerst de gewone maar dat spuugde ze ook uit en toen aan de nutrilon ar dat is voor echte spuugertjes.
    heb die van het kruidvat merk geprobeert puur omdat die goedkoper is maar ook dat komt er met vloedgolven uit dus weer terug op nutrilon.
    het is dus echt kijken wat je kindje het beste ligt.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Er word geen "slechte" babyvoeding verkocht, daar er hele strenge eisen aan vast zitten.
    Ook per kind heel verschillend.

Begonnen met bv, en nutrilon hypoallergeen om bij te voeden. Vervolgens pepti ivm vermoeden KMA. Toen het geen KMA bleek te zijn overgestapt op enfamil ar ivm vele spugen en reflux. Daar doet ze het goed op.

Ze is bijna 6 maanden en zit te twijfelen tussen enfamil ar2 of over op de bonbebe comfort 2. Eigen merk emte

9. MiSe

MiSe Niet meer actief

Eerst BV ;)
    Daarna Friso standaard, op aanraden van mijn zus omdat zij vond dat deze goed/lekker was en niet te duur. Nu gebruik ik Friso Comfort, tegen het spugen. En dat helpt perfect! Ik vind het zelf ook wel lekker :D haha.. (niet dat ik het drink overigens, hihi.. alleen om te voelen hoe warm het is..)

10. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hier heeft Kruidvat het super goed gedaan! Heb wel een kleintje dat heel makkelijk dronk (is nu bijna 2!)

Offtopic: we zitten hier toch bij onderwerp FLES-voeding? Moet dat misschien veranderd worden in poeder-voeding, of nep-voeding?? Waarom moet het constant terugkomen dat BV veel beter is dan FV? Ik ben echt niet snel geirriteerd, sterker nog: echt zelden, maar hier word ik echt een beetje moe van....
    Sorry voor het gezeur, maar moet het even kwijt!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #11 dirksmama, 2 sep 2010
    Laatst bewerkt: 2 sep 2010
    On topic:
    Kunstmatige zuigelingenvoeding is maar een van de soorten voeding die je via een fles kunt geven. In een fles kan ook koemelk zitten of afgekolfde moedermelk. Is allemaal flesvoeding.
    In dit topic zie je ook met regelmaat vragen voorbij komen over moedermelk in een fles: flesvoeding.
    Sterker nog als je kunstmatige zuigelingenvoeding via een BOS van Medela geeft is het technisch gesproken borstvoeding, omdat een kind het via de borst binnen krijgt.
    Kunstmatige zuigelingenvoeding kan ook via een beker, spuitje of sonde gegeven worden. Dan blijft het kunstmatige zuigelingenvoeding.

12. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier bij mijn zoontje frisolac gegeven is nu friso hij had voor spugende baby´s ook nodig dus gemengt gewone friso met friso comforte ging super.
    mijn dochtertje kreeg eerst ook friso maar omdat ze heel veel spuugte en de melk gewoon in haar luchtpijp liep als ze sliep en dus steeds bijna stikte wat dus reflux bleek ben ik door het ziekenhuis op Emfamil AR over gegaan en dat word dik in het maagje van de baby dus komt niet zo veel meer omhoog. Dit heeft ze gehad tot ze 1.5 was.
    Nu heeft ze nergens meer last van en slaapt eindelijk na 3.5jaar plat in bed.
    Maar kunstmatige flesvoeding (dus geen borstvoeding) geef ik de voorkeur aan friso of emfamil AR verder geen andere voeding geprobeerd ivm geen kruidvat in de buurt.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Waar ik wel benieuwd naar ben over kruidvat voeding, is dat ook een beetje goed te doseren? Ik vond Friso erg fijn, met die handige bewaardoos en ook van nutrilon weet ik dat er zo'n handig afstrijkdingetje in de verpakking zit...

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bleh... dit standpunt kennen we nou wel en je hebt al heeeel vaak een inhoudelijke reactie gekregen over waarom het GEEN kunstvoeding is en waarom flesvoeding eigenlijk een prima term is omdat borstvoeding moedermelk wordt genoemd als het op een andere manier wordt gegeven! Alleen daar reageer je nooit.. flauw.

Geen die wat de beste flesvoeding is.. Ik gebruik Nutrilon en dat is altijd heel goed bevallen dus nooit behoefte gehad om andere te proberen. Ik geloof wel dat het allemaal niet zo heel veel uit maakt. Alle merken kopieren elkaar (als ze al niet uit dezelfde fabriek komen)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.873
    113
    Oh, daar gaan we weer ;).

Op zich zijn alle voedingen prima. Sommige kinderen kun je alles geven, anderen niet. Hier was AH huismerk een drama, evenals Kruidvatvoeding, Nutrilon en Bonbébé gingen wel goed. Maar ja, bij een ander kind kan dat weer net andersom zijn, daar kom je toch pas achter door het te gebruiken.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.221
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb wel begrepen dat je langere tijd (een paar weken) achter elkaar de beste voeding moet gebruiken. Dus niet gelijk overstappen als het niet helemaal bevalt. De darmpjes moeten namelijk aan een bepaalde voeding wennen. Als je steeds wat anders geeft, kan het juist zorgen voor problemen.

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Prima te doen. Zit een schepje bij.

Ik ben zelf begonnen met Nutrilon H/A, daarna bonbebe (maar die vond ik qua structuur niet fijn, had niks met Noor te maken) en daarna overgestapt op Kruidvat standaard en comfort.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kunstmatige zuigelingenvoeding is gewoon de officiele term. Flesvoeding is alles wat je uit een fles drinkt, dus ook moedermelk. Borstvoeding drink je uit een fles, zodra het afgekolfd is is het geen borstvoeding meer, maar moedermelk. Dat ga ik niet NOG een keer uit leggen hoor.

19. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Van nutrilon standaard overgestapt naar de kruidvat standaard, dit beviel/bevalt beide goed, hou het voorlopig bij het kruidvat

20. adi

adi Niet meer actief

Er is geen BESTE kunstvoeding. Alle merken kunstvoeding hebben precies dezelfde ingrediënten, die zijn heel streng en wettelijk bepaald. De prijs wordt bepaald door de merknaam, leuke verpakking, iets van de structuur, smaak dat veranderd is e.d.

Meestal wordt begonnen met standaard of hypoallergene variant, dan kijk je wel hoe je baby reageert. Je hebt namelijk kv voor babys die te veel honger hebben, spugen, moeilijk poepen, allergisch zijn op koemelk enz enz. Dat kun je allemaal niet van te voren weten.

Deel Deze Pagina