opeens niet meer doorslapen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kris8, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Goedemorgen !
    Zo gek tot een week of 4 geleden sliep ze zonder moeite van een uurtje of 20u tot 08u de volgend ochtend. Nu geven we alweer een flesje rond 23u / 00u en dan nog komt ze standaard rond 03u 04u soms 05u.. vannacht dus 04u... ik kan op mijn kop gaan staan, maar dat heeft geen zin, ze gaat niet meer slapen voordat ze een flesje gehad heeft. Dus heb ik haar vannacht maar weer een flesje gegeven, maar ben bang dat ze dat gewent raakt en daarom steeds wakker blijf worden. Nu een flesje van 90 cc gegeven, dat pikte ze gelukkig. Bleef nog wel wat namurrelen, maar heeft vervolgens tot half 7 geslapen..
    Hoe doen jullie dat ?? geeft je s` nachts nog een voeding als ze wakker worden ?

Ze krijgt overdag 5x 180cc+ 6 meestal probeer ik de laatste voeding 150 cc + 5 te doen of een andere voeding ter compensatie dat ze s `nachts nog krijgt. De laatste fles is een papfles sinds vorige week. Daar heeft ze 2 nachten weer wel op doorgeslapen, maar nu dus ook niet meer.

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Wij geven haar dan eerst een speentje. Dat doen we 2 keer en als ze dan nog niet weer slaapt, dan geven we haar een voeding inderdaad. Mijn dochter is nu ook 5 maanden en heeft een paar weken geleden ook zo'n periode gehad. Nu is het weer goed, maar we hebben niet de illusie dat we er ook maar een beetje aan meegewerkt hebben. Je kan maar het beste gewoon met je kindje meegaan, denk ik. (Heeft ze het niet koud trouwens? Hier sliep ze wel beter met een extra dekentje.)

Helaas dus geen echte tips voor je.

Liefs Allistair.

3. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Oh trouwens, ik zou niet de laatste voeding verminderen. Kan je dat niet ergens op de dag doen? Of verspreid over de dag? Ik zou het laten afhangen van de nacht. Gewoon de normale hoeveelheid aanbieden en wanneer ze dan de nacht komt, de volgende dag er een beetje rekening mee houden.

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ja ik probeer ook eerst 2 a 3 x een speentje een hele enkele keer werkt dat. Ik zie het vaak al als ik haar zie.. als ik haar bedje in kijk en ik krijg een grote glimlach gepaard met een hoop gekir dan kan ik het wel vergeten.... als ze wat ligt te jengelen wil een speentje nog wel eens helpen.

We waren met de laatste fles aan het minderen omdat we die probeerde te stoppen. Tot een paar weken terug sloeg ze hem vaak over en kreeg ze dus 4 flessen... maar je hebt gelijk, misschien moet ik nu juist de laatste ``gewoon`` laten en eerst maar weer eens focussen op doorslapen s` nachts.
    het is begonnen toen er een tandje doorkwam. Maar we zijn ondertussen een week of 4 verder en ze komt nog steeds s `nachts.. Hoe lang heeft die periode bij jullie geduurd ?

Ik vind het overigens op zich nog niet zo erg dat ze s` nachts wakker wordt voor een voeding, maar ben bang dat ik haar te veel geef.

5. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Wordt ze uit zichzelf om 23:00u wakker? Wij hebben die fles eigenlijk nooit verminderd. Ze gaf op den duur zelf aan dat ze em niet meer nodig had, omdat we haar met geen mogelijkheid meer wakker kregen. Ze liet al eerder steeds meer staan en we moesten haar steeds wakker maken. Vanaf toen liet ze em staan. Maar een week of 4 geleden werd ze ongeveer 2 weken lang om een uur of 4/ half 5 wakker.

Denk je dat het nu gewenning is of dat ze echt die nachtfles weer nodig heeft? Als je denkt dat het gewenning is, dan kan je proberen om een fles te maken met meer water dan voeding. En die fles proberen af te bouwen. Als je haar in de nacht voeding geeft, houd je het op de kamer dan donker? Wij gaven haar de fles, maar keken haar zo min mogelijk aan (dikke pret anders), geen licht aan en niet praten, niet verschonen etc. Na 2 weken werd ze weer zoals vanouds om half 7 wakker.

En tja, soms kan je doen wat je wilt en helpt het allemaal voor geen meter. Als je zorgt dat je alles hebt gedaan om het doorslapen te bevorderen, dan kan je niet meer doen...

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik denk dat we om te beginnen het badritueel weer gaan verplaatsen naar de avond. Dat deden we de eerste maanden ook. Verder ga ik de nachtvoedingen i.d. afbouwen qua hoeveelheid. Had al steeds 120 gedaan, vannacht 90 cc. Het is i.d. nog wel een goed idee vooral de voeding af te bouwen en wel vulling ( water ) te geven. Vannacht misschien 90 cc met 2,5 schepje ofzo..
    Thanks voor het meedenken. Wil me er niet te druk over maken, maar zit toch steeds te rekenen merk ik

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Oh en ja ze wordt de laatste weken ook weer vaak zelf wakker om 23u, meestal als we naar boven gaan dus ze zal van ons wakker worden. Maar tot een paar weken geleden werd ze niet wakker en moest ik haar slapend de fles geven

8. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ja vervelend is dat he. Je zit maar steeds te denken van: als ik nou eens dit, of als ik nou eens dat. En dan denk je dat je een mooi ritme hebt, bedenkt je kindje ineens dat het ook anders kan.:D En dan kan je als moeder er maar weer achteraan hobbelen...

Ik denk dat je nu niets anders mee kan doen, dan wachten tot je "maatregelen" óf effect hebben óf je kindje er weer aan toe is.

Over dat gereken: als je ervan uitgaat dat je kindje niet meer dan 1 liter mag hebben, dan is dat 900ml water en 100 ml voeding (ofwel: 30 schepjes). Als je je dochter 2,5 schepjes in de nacht geeft, houd je 27,5 schepjes over, voor 5 voedingen. Dat is dus 5,5 schepje per fles, dus 165cc water per fles. Dan kom je niet over je liter heen.

(Ik hoor trouwens van mijn schoonzus, dat hun CB inmiddels weer is afgestapt van die liter... maar ik weet niet of ze daar gelijk in hebben hoor.. bij mijn CB wisten ze niet eens of het om een liter water ging of om de 30 schepjes voeding ;))

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ja het is w.s. ook maar een richtlijn.. ik werk zelf in de verpleging en weet hoe dat gaat met dat soort richtlijnen... ;) maar ja als het dan om je eigen dochter gaat..

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hier nog zo'n meisje die ineens niet meer doorslaapt en vroeg wakker word.
    Ze heeft ook sinds vrijdagavond een papfles en lijkt wel of het sinds die nacht is.
    Apart hè, zal wel een fase zijn ofzo.

11. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Pfff weer hetzelfde verhaal.. Vroeg wakker..
    Hoe gaat het bij jou?

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    En overdag ook korter slapen waardoor ik flessen moet rekken..
    We gaan pas 16 september naar de kinderarts ivm verdenking van koemelkallergie, ze krijgt speciale voeding en mag dus geen fruit enz.

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Nou hier ook... gisteravond voor de laatste fles om 22u in bad gedaan Welterustenbadje van Weleda. Grote fles gemaakt met pap ( de op 1 na laatste fles en de fles daarvoor wat kleiner gemaakt ) Om 22.30u ongeveer het bed in. Ze viel als een blok in slaap... dus dacht dat zal hem wel worden. Niet dus. Rond 04u klaar wakker. Wel iets later dus dan gisteren, maar toch. 3 x geprobeerd tutje te geven. Uiteindelijk om 04.30u maar een flesje gemaakt 90 cc + 2,5 schepje. Dat pikte ze wel. Daarna heeft ze geslapen tot 06.30 ( toen ging mijn vriend douchen.. ) Met tutje uit kunnen stellen ( = haar gewoon maar even laten kletsen, ze huilde niet nl ) tot 07.30u maar toen was het echt klaar.
    Ik ben zelf een erg slechte slaper, dus ben iedere keer lang wakker ben dus moe.. en moet werken vanmiddag tot 22.45 vanavond.

14. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    He bah, wat vervelend voor je zeg.

Misschien vannacht alvast alle spullen klaarleggen voor het flesje en niet meer proberen dat speentje erin te doen, maar gewoon flesje geven in bed en haar niet eruit halen. Dan hoef je er niet tot 3 keer toe heen en misschien slaapt ze na het flesje gelijk weer verder. Is voor je eigen nachtrust gewoon beter. En misschien elke nacht steeds wat minder geven.
    (Je zou zelfs nog kunnen bedenken dat je geen pap geeft 's avonds. Het werkt niet zoals je zou willen, misschien werkt het wel juist net averechts. Ik zit maar wat de bedenken hoor.. Als ik namelijk iets heb gegeten wat niet goed valt, merk ik het ook pas een paar uur later.... Maar geen idee of dat met kindjes ook zo is hoor...):)

Hoop dat het voor jullie beide snel over is....

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    thijs krijgt 5 x 200 voeding, wel trouwesn 2 schepjes forte erdoorheen.
    als ie 's nachts komt en 9 van de 10 keer gebeurt het, geef ik hem zn speentje en doekje, dan slaapt ie verder.

thijs is trowuesn 9 kg.

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Zonnetje... tja als dat zou werken... dat werkt dus niet hier. Ik kan tig keer er heen om speentje en doekje te geven en dat werkt heel soms een minuutje, maar negen van de 10 keer is het speentje alweer uitgespuugd voordat ik de kamer verlaten heb..

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Allistair;Fijn dat je zo meedenkt. Ik ga morgen het CB maar eens bellen, want het wordt zo`n gerommel ( had ook al gedacht de pap achterwege te laten, maar ja dan ga ik weer wat veranderen. En op zich heeft ze op de pap wel een paar nachten doorgeslapen aan het begin.. ) Nu maar even mocht ze vannacht weer komen een nog iets kleiner flesje..

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hier weer een fles.. Word er gek van! Ik sta op het punt om de kinderarts weer te bellen, want ze lijkt gewoon honger te hebben en daarom niet kunnen slapen, maar ik kan haar niks extra's geven door verdenking van KMA.

19. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier dus een super nacht ! Gisteren om 23.30u slapend de fles gegeven.. en toen schrok ik vanochtend om 06.30u wakker ! We hebben ook echt aan elkaar gevraagd of we eruit geweest waren.. nee dus.. Ik hoop dat dit de nieuwe trend is ! Maar het lastige is wel dat ik geen idee heb hoe het komt dat ze nu wel door sliep. Ik vrees dat we er minder invloed op hebben dan we zouden willen...

20. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik zou trouwens gewoon de KA bellen hoor ! Ik was van plan vandaag ook het CB te bellen, maar ja ga het nu maar even afwachten, maar je kunt altijd even overleggen toch ? !

Deel Deze Pagina