Wij hebben een Philips FC8130/01. Vanwege mijn goede ervaringen mijn moeder en zus nu ook . Zijn ook betaalbaar rond de 65,- .
De iRobot natuurlijk... Ik ga toch niet zelf staan stofzuigen. Tsss. Nou ja, zo'n robotje is ook nog wel werk hoor. Je moet toch even de vloer wat meer vrijmaken. Met een stofzuiger waarbij ik zelf het werk moet doen, zou ik gerust im de treinbaan, autootjes en andere peuter-meuk heen stofzuigen. Dus eigenlijk is die robot wel goed voor me: dan ruimen we weer eens op, haha. En een nadeel.vind ik toch dat je eigenlijk na elke keer stofzuigen of hooguit na twee,keer het bakje moet leeggooien. Ik heb vrij zware huismijtallergie en dan is alles wat zakloos is gewoon niet handig. Ik sta me echt kapot te niezen elke keer als ik dat ding leeggooi. We hebben boven trouwens nog wel een ouderwetsche stofzuiger. Een nilfisk met speciale allergiefilters. Die beviel goed, daarmee kan ik wel gewoon stofzuigen terwijl ik met een gewone stofzuiger veel meer last heb. (Sssst, niet aan mijn man vertellen dat ik het best zelf kan.) Maar van de nilfisk zijn we nu al twee van de drie wieltjes kwijt. Dat is ook niet echt ideaal. Er komt dus over een tijdje wel.een nieuwe, maar we maken eerst de zakken van deze nikfisk op. Die dingen zijn me iets te duur om zomaar weg te gooien.
Hier al jaren een Miele S5 vitality clean. Wat een super stofzuiger! Zuigkracht tot 2300watt in te stellen.
Tijdje geleden hield mijn stofzuiger er mee op. Ik had net n nieuwe koelkast dus geen Miele centjes. Daarvoor wel altijd n Miele gehad. Heb nu een Aeg gekocht. En die bevalt eigenlijk prima.
Bosch Free´e. Echt perfect! Dat lange snoer ook, heerlijk. Kan de hele benedenverdieping doen zonder 3 keer van stopcontact te wisselen. Hiervoor een Dyson, wat een kak ding zeg. Bah.