Wat vinden jullie de ideale werktijden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Treez, 9 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Treez

Treez Niet meer actief

Normaal gaat de een 8 uur weg en de ander brengt half 9 de kinderen naar school. Nu zou ik half 8 weggaan. Mijn man geeft trouwens net aan dit geen probleem te vinden, maar het kan niet elke dag. Als hij naar kantoor moet, moet hij uiterlijk 8 uur weg. Hij werkt in zo vreselijke kantoortuin met te weinig plekken. Als je te laat bent, wordt je in de kelder weggestopt.

@Youtan dat klinkt ook goed!

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik werk 2 hele en 2 halve dagen vind ik ideaal.

Treez vindt dit leuk.
  3. Manque

Manque Niet meer actief

Nou, ik heb niet altijd superveel energie over, maar ik vind het wel fijn om gewoon zelf de zorg voor mijn zoon te hebben tot zijn vader tegen etenstijd thuis komt en dat ik niet iemand hoef in te huren om hem van school te halen. Plus, 1 dag in de week heb ik *vrij* :eek: Dan is mijn kind naar school en doe ik waar ik zin in heb. Heb dan het huis voor mij alleen. Heerlijk!

Ik denk dat het snel genoeg went om in de ochtend alles alleen te doen. Je kinderen worden ook groter en zelfstandiger op den duur. Het grote voordeel is dat je allebei kunt blijven werken en toch gewoon zelf voor de kinderen kunt zorgen. Mijn man werkt ook gewoon, zelfs nog 8 uur meer dan ik. Ik vind het ook wel prettig om 's ochtends op te staan en mijn eigen ochtendritueel te kunnen doen als de rest nog op bed ligt. Lekker rustig. Mijn man vind het daarentegen fijn om aan het einde van de dag een biertje open te kunnen trekken op kantoor, of rechtstreeks vanuit kantoor een zakendiner te kunnen doen met een klant, als dat nodig is. Omdat ik dan thuis ben, hoeft hij zich niet naar huis te haasten.

Middagpauze neem ik trouwens niet. Ik schuif even een broodje of salade naar binnen terwijl ik achter mijn bureau zit, of ik eet als ik rond 14:30 thuis ben.

Treez vindt dit leuk.
  4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Oeh dan zou ik de tijden zo plannen dat je naar school kunt brengen en/of op kunt halen. Ligt natuurlijk een beetje aan je reisafstand en de schooltijden.

Hier zou dat zijn: 8.30 kind op school, dan start ik 9u en 15.30u kind ophalen dus dan stop ik 15u. Daartussen zit 5,5u werk dus dan werk je in 5 dagen 27,5u.
    Dan zit er wel woensdagmiddag bso bij (of vader).

Edit: zit hier wel bij dat mijn man nu iedere dag 7.15 vertrekt en ongeveer 16.45 thuis is. Misschien verandert dat als de kleine naar school gaat.

Treez vindt dit leuk.
  5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik werk 5x5 . mijn dochter gaat sinds dit schooljaar zelfstandig naar school, en ik ben elke middag thuis als ze uit school komt. Ben deze uren gaan werken omdat mijn baas dat graag wilde en toen we een puppy in huis namen ben ik zo blijven werken want ik vind hele dagen alleen voor een hond niet oké.

Treez vindt dit leuk.
  6. Treez

Treez Niet meer actief

@Manque De kinderen zijn 6 en 8. Echt heel zwaar is het dus eigenlijk ook niet meer. Ik volg momenteel op vrijdag nog een cursus, waarvoor ik 7.15 de deur uitga en ik vind dat eigenlijk wel lekker. In de ochtend enkel met mijzelf rekening houden. Iets van pauze heb ik wel nodig, maar dat heeft vooral met de inhoud van mijn werk te maken. Niet omdat ik moet eten.

@huggybird hoe bevalt 5x5? Zou je er zelf ook bewust voor kiezen?

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    2x9u vanaf 7u en de overige 6u verdeeld over de rest vd week als het nodig is

Treez vindt dit leuk.
  8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben weliswaar in loondienst, maar mag het grotendeels zelf bepalen. Ik vind het juist prettig om hele dagen te werken, zodat je op je vrije dagen ook echt vrij bent. En dan heb je tijdens schooltijden ook nog even lekker tijd voor jezelf!

Ik zou gaan voor twee dagen van 7/8/9 uur op dagen dat je man niet werkt en dan nog twee ochtenden, zodat je ook dan nog iets tijd voor jezelf hebt die dagen! En dan op de lange dagen lekker vroeg beginnen, zodat je ook op een normale tijd klaar bent.

Treez vindt dit leuk.
  9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik werk 32 uur per week. Mijn ideale werktijd is van 7 uur tot 15 uur. Ik kan thuis beginnen, ga rond 9 uur naar kantoor en stop rond 15 uur. Dan sta ik om 15.20 uur weer aan de schoolpoort.

Treez vindt dit leuk.
  10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Voor mijn gevoel had ik meer tijd voor mijn huishouden toen ik 3,5 dag werkte en nog geen hond hadden, en dat klopt ook wel want ik loop tussen de middag bijna een uur met de hond en eerder deed ik in die tijd elke dag wat in huis....
    nu als ik in een week drie middagen iets heb als fysio, tandarts, verjaardag, vergadering oid kom ik niet goed aan mijn huishouden toe. Ik vind het ook niet leuk om alle middagen te poetsen als mijn dochter thuis is....
    Dus.... meer in de weekenden doen.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zou het over 4 dagen verdelen en dan qua tijden zoveel mogelijk dat ik na schooltijd thuis zou zijn.

Zelf maak ik ook mijn eigen planning en veel vanuit thuis. 32 uur, die ik verdeel over 5 dagen, omdat de jongste nog op vrijdagmiddag vrij is en soms over 4 dagen als man vrij is op een halve schooldag. Man werkt heel wisselend en veel thuis. Daar stem ik mijn tijden op af, zodat er vrijwel altijd iemand thuis is na school.

Volgend schooljaar valt de vrijdagmiddag weg. Dan ga ik 4 dagen werken, 30 uur. Tijden verdeel ik dan zo dat ik, minimaal 2 dagen klaar ben als de kinderen uit school komen.

Treez vindt dit leuk.
  12. K00

K00 Niet meer actief

Ik zou iig één dag voor mezelf vrij houden..

Treez vindt dit leuk.
  13. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.959
    3.838
    113
    Vrouw
    #33 Fantykoekie, 9 nov 2018
    Laatst bewerkt: 9 nov 2018
    Mijn droomuren : maandag, dinsdag en donderdag van 6 tot 14 uur. 24u in totaal.

Of 28u. Maandag 6-16u, dinsdag 6-14u en vrijdag 6-16u (op vrijdag kan zoontje dan na school naar m'n ouders)

Nu heb ik ook een fulltime contract terwijl ik maar 28u werk maar dat is dus wel in het weekend. Qua uren ideaal, qua dagen niet.
    Daarentegen heb ik wel best veel verlof. Minimaal 7 weken. En kan er 11 a 12 van maken.

Treez vindt dit leuk.
  14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Klinkt me best ideaal, zou de langere dagen houden wanneer je man thuis is zodat je dan niet iets anders hoeft te regelen evt voor je kinderen.
    En zou dan denk ik kiezen voor beide dagen 9-16, ook beetje voor t ritme :)

Ik werk zelf 24 uur en voor de verhuizing gewoon 3x8 op ma,di en do van 8 tot half 5.
    Nu heb ik langere reistijd en het traject is ook nog eens heel filegevoelig, dus (wanneer ik ooit mn uren weer helemaal opgebouwd heb) werk ik 3x van 8 tot 3, uiterlijk half 4 zodat ik t ergste van de avondspits dan voor ben en t net even wat relaxter allemaal is met dochter ophalen van de bso en straks de baby van t kdv er nog bij, dan nog koken enzo.
    Vond t altijd zo’n gehaast...
    Betekent ook wel dat ik dan vanuit huis nog een paar uurtjes moet pakken, maar goed daar kan ik straks ook altijd nog mn (doorbetaalde) ouderschapsverlof voor inzetten ;)
    Nu ga ik wel al op m’n werkdagen om 7 uur de deur uit, dus of dat straks nog haalbaar is met een baby erbij weet ik niet....
    Idealiter vind ik een baan op fietsafstand ;) of hooguit weer een halfuurtje rijden incl gemiddelde file ;)

Nu is mn reistijd minstens 40 minuten maar met file algauw een uur a 1,5....

Treez vindt dit leuk.
  15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    #35 Ligero, 9 nov 2018
    Laatst bewerkt: 9 nov 2018
    Ik werk 28uur en kan het ook zelf bepalen, voor mij kan het wel per week verschillen met als enige vastigheid dat ik woensdagmiddag en donderdag vrij heb ivm geen opvang.
    Mijn ideale week is:
    Maandag 9.00-21.00
    Dinsdag 9.00-17.00
    Vrijdag 9.00-17.00

Maar soms wisselt de lange dag naar de vrijdag en werk ik maandag korter. En soms heb ik alleen dagen van 8uur en werk ik de woensdagochtend of zaterdagmiddag erbij. 4 van de 28 uur werk ik vrijwel altijd thuis, dat is ofwel de maandagochtend ofwel de woensdagochtend.
    Doordat ik pas om 9u begin kan ik elke dag zelf mijn dochter naar school brengen. Op maandag en dinsdag wordt zij opgehaald door de gastouder, ons zoontje zit daar die dagen ook. Op woensdagochtend zit ons zoontje op de pas dus vandaar dat ik dan soms ook kan werken. Op vrijdag is mijn man vrij.

Treez vindt dit leuk.
  16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou sowieso 2 lange dagen werken.

Elke dag een aar uurtjes vind ik persoonlijk echt niets, want je bent ELKE dag met je werk bezig.

Ik werkte 20 uur in de week en was 6 dagen met werk bezig, ik ben dus met 1 baantje gestopt ;)

Je bent altijd gehaast in je hoofd en bezig wat je nog moet doen thuis en op t werk en nooit een moment echt rust

cowgirl80 en Treez vinden dit leuk.
  17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Optie om vroeg te beginnen zodat man de kinderen naar school brengt?
    ma di do van 8.00 tot 14.00 zodat je de kids zelf kunt halen en wo of vrij van 9.00 tot ... hoe laat je zelf wilt maar dat jij de kinderen brengt en je man die dag haalt.

Voor ik stopte met werken werkte ik op een school en mocht daar zelf mijn uren invullen en ook thuis werken. Ik werkte ma, di en do van 9.00 tot 14.30 op school en 9 tot 13 uur in de week thuis. Zo kon ik mijn zoon zelf naar school brengen en halen. Uiteindelijk ben ik gestopt met werken toen zoon een paar maanden op school zat omdat ik werk, huishouden en een schoolgaand kind moeilijk te combineren vond (door mijn eigen perfectionisme).

Treez vindt dit leuk.
  18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Toevallig kan ik ook mijn tijden zelf indelen en deel het alleen in deze uren in:

Ochtend: 09:00 - 11:30
    Middag: 13:00-15:00
    Avond: 19:00 - 21:00

Ik werk lang niet iedere dag maar als ik werk dan plan ik dat in deze uren. Ik hoef ook niet een bepaald vast aantal uren per week te werken, daar ben ik ook vrij in en ligt ook heel erg aan de opdrachten die ik van mijn baas krijg. Over het algemeen werk ik vanuit huis maar heel soms ben ik op de donderdag middag in de winkel zelf te vinden maar dan nog werk ik alleen tussen 13:00 en 15:00
    Ik heb deze baan aangenomen onder de voorwaarde dat ik alleen hoef te werken als de kinderen op school zijn.

Voor mij dus ideaal.

Treez vindt dit leuk.
  19. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb als richtlijn onderstaande tijden. Mijn cliënten vinden het juist heel fijn dat ik vroeg begin zodat ze niet altijd vrij van hun werk hoeven te nemen.

Maandag 07:30 - 17:00
    Dinsdag 07:30 - 14:00
    Woensdag vrij
    Donderdag 07:30 - 17:00
    Vrijdag 07:30 - 16:00

Voor mijn werk is het lastig om standaard een dag vrij te hebben en ik ben in de avonden/nachten ook oproepbaar. Ik werk dus ook wel eens op de woensdag of op maandag van 07:30 - 23:00 omdat ik de volgende dag een zitting heb en me daarvoor moet voorbereiden.

Treez vindt dit leuk.
  20. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Bij mijn laatste baan (vanuit huis) mocht ik ook zelf de tijden bepalen. Ik begon om 5.00 uur. Dan bracht ik onze zoon wel gewoon naar school en was gelijk mijn pauze. En dat tot 14.00 uur. Vond het heerlijk om zo vroeg al productief te zijn.

Treez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina